avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters70762

Activitate ContSters70762

OK, am inteles. Multumesc pentru detalii.
Adica unele banci pot prescrie si altele nu? In functie de bunul plac? Legea nu este pentru toata lumea?

Multumesc!
Răspuns la discuția infiintare poprire venit
Si daca angajatorul nu plateste nimic catre executor in aceste 2-3 luni cat mai am de salariu, dupa care il anunta ca sunt in concediu medical... ce se poate intampla?
Multumesc mult pentru raspuns, dar cum putem proceda in acest caz... pur si simplu nu platim, sau ii anuntam la momentul respectiv ca sunt in concediu de maternitate? Daca nu ii contactam in niciun fel, ce se poate intampla... mai ales ca vorbim aici doar de 2-3 luni cat mai primesc salariu, dupa care intru in concediu?
Si sa presupunem ca o sa achitam silit o perioada, cateva luni.... dupa care imi opresc CM si nu voi mai plati nimic, nici bunuri nu o sa dobandesc... se mai prescrie? Sau daca ai facut chiar si o singura plata (silit) nu se mai poate prescrie?
Din cate inteleg, angajatorul este obligat sa vireze 1/3 din venitul pe urmatoarele 3 luni, adica atata timp cat incasez venituri din salariu.
Dupa aceste 3 luni, inceteaza pur si simplu sa mai vireze in contul executorului, sau trebuie sa il instiinteze ca am intrat in concediu medical prenatal/postnatal, dupa care voi fi in concediu de crestere a copilului si ca nu mai prestez servicii pentru societate?

Sunteti sigur ca acest concediu prenatal/postnatal este considerat concediu medical, adica intra la categoria incapacitate temporara de munca si ca nu poate fi atacat de catre executor?

Multumesc!
Dar in cazul in care se obtin venituri minime pe CM, iar angajatorul este obligat sa vireze 1/3 din veniturile lunare catre executorul bancar... datoria se mai prescrie in 3 ani? Mentionez ca suma restanta este foooarte mare in comparatie cu venitul lunar realizat (minim pe econimie).... deci nici in 20 de ani nu o sa acopar datoria.
Buna seara, am urmatoarea situatie si intreband aici poate ma ajuta cineva:

Sunt in executare silita pentru un credit de nevoi personale - adresa de infiintare a popririi primita azi, decizie in sedinta din octombrie

Sunt insarcinata in 6 luni si mai stau la birou inclusiv luna martie 2012... din 1 aprilie intru in concediu medical prenatal/postnatal, dupa care aplic pentru indemnizatia de maternitate.

Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. am inteles ca in conformitate cu articolul 452 din codul de procedura civila, angajatorul poate sa amane cel mult 6 luni virarea sumelor in contul executorului bancar desemnat.... este corect, sau acest articol se refera doar la popririle pentru persoane juridice care mai au un ragaz de 6 luni pana sa isi plateasca datoriile?
2. daca se poate amana cu 6 luni exercitarea popririi, aceste 6 luni se calculeaza din data primirii instiintarii (ianuarie 2012) sau din data deciziei (octombrie 2011)?
3. avand in vedere ca eu mai sunt platita din salariu inca 3 luni.... dupa care voi avea cele 126 zile de concediu prenatal/postnatal, acest concediu este supus popririi... adica angajatorul este obligat sa vireze executorului bancar si veniturile din concediul medical de maternitate? Am citit in articolul 409 din codul de procedura civila ca ajutoarele pentru incapacitate temporara de munca nu pot fi urmarite pentru popriri.... veniturile din concediu prenatal/postnatal se incadreaza la sectiunea ajutoare pentru incapacitate temporara de munca?
4. eu voi incepe sa incasez ajutorul de maternitate incepand cu luna august 2012.... deci inca 3 luni sunt platita din salariu, iar 4 luni din concediu medical prenatal/postnatal.... pot cumva sa ma strecor aceste 7 luni fara sa mi se opreasca din venituri?

Multumesc!
Buna ziua,

Sunt insarcinata in 4 saptamani si am tot citit vreo 2-3 variante de legi si nu stiu care este valabila, asa ca va spun concret in ce situatie ma aflu si poate ma sfatuiti:
Am fost angajata cu carte de munca din 2004 si mai am si un contract din drepturi de autor pe perioada nedeterminata (din 2006 si inca este valabil). Acum 1 luna mi-am incetat activitatea la locul de munca, urmand a ma angaja din nou. Batusem palma cu angajatorul, dar intre timp s-au razgandit din cauza crizei financiare. Eu am ramas fara loc de munca si momentan sunt in cautare.... deci am doar drepturile de autor ca venit. Daca ma angajez peste 1-2 luni si copilul vine in iulie, eu pot beneficia de concediu de maternitate si de crestere a copilului daca nu am continuitate de 12 luni (deci pauza de 2-3 luni) in cartea de munca, dar am un contract de drepturi de autor care nu s-a intrerupt?

Va multumesc.