avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Activitate felixd

Activitate felixd

@Adam Grecu,

Sunt constient de acest fapt, insa vreau sa negociem cu operatorul de telefonie pe toate clauzele contractuale si in caz ca partile cad de acord, voi plati un jurist (nu sunt numai banii mei si nu pot angaja un jurist inainte de a sti daca societatea va accepta toate cerintele noastre contractuale) pentru forma finala a contractului care se va trimite spre semnare operatorului te telefonie.

Cam asa vad eu lucrurile (mai inginereste:D).

Multumesc pentru urari si va tin la curent cu/despre varianta finala a negocierii/contractului, poate fi util si pentru altii mai ales ca eu nu am gasit informatii despre un astfel de contract (sa fie de vina clauza de confidentialitate ?). Oricum nu voi divulga exact locatia si numele operatorului pentru a nu intra in contradictie cu eventualele clauze contractuale.

Oricum acest contract este numai primul hop. In paralel se studiaza dpdv tehnic modalitatea de montare, racordare la curent, modul si frecventa masuratorilor, nivelul maxim admis de emisii electromagnetice (poate cel din EU, ce are limite maxime admise semnificativ mai joase decat legistatia romana), modalitati de ecranare etc...

Se pare ca locatia este excelenta pentru operatorul de telefonie mobila deoarece negocierile s-au demarat acum 3 luni dar s-a tinut legatura cu cativa "tineri" pensionari. Atunci cand s-a ajuns la semnaturi cativa locatari mai pragmatici din fire au cerut sa vada contract, documentatie tehnica, ce se ofera (in scris)... ca de vorbe suntem satui... de aici si "bataia de cap" urmata.

PS:
Nu stiu cum se fac aceste contracte, pe ce durata, dar incercati sa scoateti durata cea mai mica posibil pentru a putea sa iesiti din contract mai usor si mai repede, daca ar fi cazul. De prelungit il puteti prelungi de cate ori doriti si vor si ei.
- cata dreptate aveti =D>

Cu respect,
Felix D.
Multumesc pentru raspunsuri,

Exista extras al H.A.G. Asociatiei unde din totalul de 44 de proprietari, 32 si-au dat acordul scris inclusiv toti cei 4 proprietari de la ultimul nivel. Nu vrem insa sa semnam un contract cu "hibe" ci dorim o colaborare civilizata stipulata printr-un contract corect (cel putin din punctul nostru de vedere).

As mai avea cateva observatii inainte de a arata modificarile noastre partenerului si de a merge la un jurist pentru forma finala a contactului ce o putem accepta.

"totala si exclusiva, daca vreti intr-un limbaj pe intelesul tuturor...un "cuiul lui Pepelea", in sensul ca indiferent ce veti face Dv. ca lucrari pe terasa, acea zona va putea intra in lucrare numai cu acceptul operatorului de telefonie."

Banuiesc ca daca nu se poate negocia acesta clauza trebuie sa se introduca o alta clauza prin care locatarul se obliga sa repare si sa intretina toata suprafata terasei, nu numai partea utilizata si sa remedieze orice sesizare venita din partea asociatiei intr-un intrval de timp maxim stabilit de comun acord; asa ar fi civilizat, nu?

locatarul (proprietarul antenei) va va plati chiria ai carei termeni sunt consemnati in contract (suma, moneda, modalitatea si termenul de plata, penalitati de intarziere plata) in schimbul unei chitante pur si simplu, dar conform cu contractul. Asociatia de proprietari nu emite factura pentru ca nu are facturier.
Am sa reformulez intrebarea astfel: locatarul nu se poate disculpa de depasirea termenului de plta prin faptul ca nu a intrat in posesia unui document scris din partea locatorului, fie ca acesta este factura, chitanta sau orice alta forma de instiintare de plata?

Mai exista si alte clauze "avantajoase" care nu vor fi acceptate sub nici o forma si pe care nu le-am mai insiruit aici.

Sa auzim numai de bine!
Asociatia noastra de proprietari a primit invitatia la negocieri din partea unui operator de telefonie mobila in vederea inchirierii terasei blocului cu 10 etaje.

In acest sens solicit respectuos ajutorul juristilor si avocatilor prezenti pe acest forum pentru modificarea/conceperea unui contract avantajos pentru Asociatia de Proprietari evitand astfel capcanele contractuale si bataile de cap ulterioare.

Adresez multumiri anticipate celor care-si vor face timp pentru a ma indruma si sfatui in problema ce urmeaza.

Semnele de intrebare asupra draft-ului de contract sunt:
- locatorul (asociatia proprietari) se obliga sa inchirieze locatarului (soc. comerciala), cu drept de folosinta exclusiva si totala o suprafata de x mp, pe terasa blocului x ... adresa..., in vederea instalarii si functionarii unei Statii de Baza pentru operarea Servicului de Telefonie Mobila. "as vrea sa-mi explice cineva avizat ce se intelege dpdv juridic folosinta exclusiva si totala, tinand cont ca spatiul inchiriat este o particica a teresei; totodata cum se poate formula adaugarea unei anexe cu componenta acestei Statii de Baza"

- se vorbeste de proces verbal de predare-primire a spatiului predat spre folosinta si consemnarea starii exacte a acestuia dar la incetarea contractului nu se mai spune nimic de proces verbal de restituire a spatiului folosit la incetarea contractului si starea acestuia. cum ar suna o formulare prin care sa se oblige locatarul sa efectueze eventualele reparatii necesare pentru a preda spatiul in aceleasi conditii precum cele din momentul inchirierii

- locatorul are obligatia sa depuna diligente pentru pastrarea sigurantei Statie de Baza. Sincer nu inteleg ce insemna acest lucru si la ce oobliga

- se specifica chiria lunara, moneda, modalitatea si termenul de plata, penalitati de intarziere plata dar nu se specifica nimic referitor la factura pe care o emite Asociatia, modalitatea de trimitere/acceptare a facturii. Cum ar trebui sa arate un astfel de articol?

- LOCATORUL consimte ca, in cazul incetarii sau rezilierii contractului inainte de termen, LOCATARUL sa-si ridice, fara nici o restritie, toate echipametele instalate pe cheltuiala acestuia. Mie imi suna ca la incetarea contractului practic echipamentul este ridicat pe cheltuiala locatorului (asociatiei de proprietari) :stunned:

Cam astea ar fi punctele cheie care nasc semne de intrebare.
Astept cu interes sfaturile si comentariile dvs.
Cum se face constituirea garantiilor in cazul a 2 firme ce se asociaza in vederea participarii la licitatie publica?
Rog persoanele avizate sa ma ajute in acesta problema. Eu am cautat in legislatie si nu gasesc nicaieri indicatii privind situatia descrisa mai jos.

Cazul este urmatorul:

Caietul de sarcini specifica:
- ca in cazul participarii a mai multor firme ce se asociaza, fiecare dintre ele trebuie sa depuna documentele de eligibilitate si sa intreuneasca conditiile de calificare cerute. OK: Ambele firme indeplinesc criteriile.
- specifica o suma ca garantie de participare, fara alte precizari

Una dintre firme, principalul este IMM cealalta nu. Se pun urmatoarele intrebari:
1. In acest caz firma principala fiind IMM se poate constitui doar 1/2 din valoarea garantiei de participare?
2. Se pot constitui 2 garantii de participare (fiecare firma separat) care insumate sa corespunda garantiei de participare cerute de caietul de sarcini?

Mentionez ca oferta tehnico-comerciala este o oferta comuna a celor 2 firme.

Multumesc anticipat!