am 2 chestiuni la care mi-ar fi de folos ajutorul dvs:
1. sa zicem ca am un srl. pe trimestrul 1 balanta este profund negativa, pe 2, 3 si 4 sunt pozitive - luate fiecare in parte. per total, la sfarsitul lui 2 este tot negativa, la sfarsitul lui 3 este tot negativa, iar la sfarsitul lui 4 este tot negativa. deci anul fiscal s-a terminat in pierdere.
eu cum platesc impozitul pe profit? va rog sa imi spuneti daca calculul meu este corect:
la sfarsitul trimestrului 1 platesc pt trim 1 (deci minim), la sf trim 2 platesc pt 1 si 2 impreuna (deci minim pt 6 luni, dar din care scad 3 luni deja achitate si platesc diferenta), la sf lui 3 platesc pt trim 1,2,3 impreuna (deci minim pt 9 luni din care scad 6 achitate deja, platesc diferenta), la sf lui 4 platesc pt 1,2,3,4 (deci minim pt 12 luni din care scad 9 achitate deja, platesc diferenta)
2. o firma infiintata in iulie 2010 este scutita de impozitul minim?
daca tot ati fost atat de amabil, v-as mai intreba inca ceva. trecerea pe PFA intentionez sa o fac in luna care vine, dar inca nu m-am decis asupra schemei contabile pe care sa o adopt. de fapt nici nu am gasit informatii agregate si in acelasi timp clar explicate despre caracteristicile fiecare posibilitati in parte. nu ma intereseaza partea de devenire PFA, ci ce se va intampla 'dupa': cine tine contabilitatea, cum si cand se calculeaza si se platesc taxe, impozite, TVA, deduceri etc
daca ati putea sa imi dati pe scurt cateva date in acest sens, ar fi extraordinar - cred ca e un subiect de interes pentru multi, mai ales ca multe companii incearca diminuarea cheltuielilor si reducerea bugetului de salarii este printre prioritati.
doresc sa contractez impreuna cu prietena mea un credit pentru a ne lua un apartement. din cate stiu exista aceasta posibilitate, numita coproprietate. exista vreo restrictie in acest caz, in sensul ca ea este angajata cu carte de munca, iar eu sunt PFA? ma refer din punct de vedere legal, presupunand ca banca este de acord cu aceasta situatie.