avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Activitate MariusCalin13

Activitate MariusCalin13

exact, chiar apailfov cand vorbim telefonic admit ca s-a furat apa; dar pe email oficial, nu mentioneaza deloc
consider ca are atat timp cat canalizarea se achita ca formula 80% din consum de apa
practic, daca nu ai contract de apa dar folosesti canalizare, nu platesti nici canalizare desi beneficiezi de ea

dodoambra a scris:



MariusCalin13 a scris:

buna ziua
.......
- in cadrul investigatiilor legate de avarie, s a mai constatat ca 2 case sunt bransate la canalizare, fara a avea contract
AC Ilfov ne a informat ca nu pot reevalua situatia iar facturile recent emise trebuie achitate.


Ce legatura are consumul sau pierderea de apa cu canalizarea? Adica cu ce influenteaza apa care vi sa facturat cu faptul ca unii ar fi bransati ilegal la canalizare?

facturarea se face individual; am sesizat si aici o speta in sensul ca nu ar fi trebuit atat timp cat locatarii condominiului nu sunt toti bransati
totul este identificat,apa canal are constatari si recunosc neoficial dar oficial nu admit (inca)
calea indicata de dvs este cea pe care intentionam sa mergem
va multumesc pentru impartasirea experientei si sfaturi

Oprisanescu Stefan a scris:

Buna ziua , o problema asemanatoare am avut cu ApaIlfov , Am trimis notificari si intr-un final au redus factura la jumatate de la 34.000 lei la 17.000 lei . La mine exista o avarie dupa ceas si apa se infiltra in pamant fara sa se vada in prima faza . Fiind citire radio erau obligati sa ne sesizeze eroarea la consum foarte mare avand baza de date anuala . Si-au recunoscut neglijenta si au suportat apa ce iese , canalizarea avand in vedere ca nu ajungea la canal .Totul a fost rezolvat in 7-10 zile calendaristice si achitat conform unui scadentar in 3 luni fara penalitati . Insa puteti sa faceti asociatie si cu timpul debransati pe cei care nu sunt membri la alimentarea facturata pe noua asociatie , greu dar nu imposibil , Acum mai depinde si unde a fost avaria , inainte, dupa ceas sau la jumatate , Oricum pierderea o factureaza in functie de ceasul central , dupa ceas practic nu se implica ,Facturarea cum se face ,una singura sau individual , cine imparte factura in functie de citirile radio la cei 8 si cate sunt de fapt racordate la apa 10 sau 12 case , Neglijenta este de ambele parti , insa in curte la dumneavoastra numai prin implicare se p[oate rezolva . Orice bransare dupa ceas se numeste furt , cu asta va puneti in miscare actiunea , identificati canalele , robineti de acces , cereti dreptul de a averifica fiecare casa , in tocmiti o comisie din 2-3 proprietari si o societate de instalati , sau un angajat ApaIlfov si intocmiti un proces-verbal de constatare si de aici la mediator , avocat sau instanta de judecata , pe rand nu toate in acelasi timp.

asa am procedat, continuam dialogul prin adrese momentan

w_v_w_v a scris:

Mentionati la sfarsit :
In cazul in care nu aplicati legea 241 ne vom adresa ANRSC.


nu doar noi, dar noi in proportie de 31-33% (noi declarandu ne cu 5 pers, iar celelalte case cu 1-2 pers desi au fost 2-4pers)

Cabinet de avocat Liliana Grădinaru a scris:

Mie nu imi reiese ca numai dv. achitati pierderile. Nu spun ca nu ar fi asa, spun ca nu vad sa reiasa din ce ati scris. Iesirile depind de ce citiri aveti la pometre, de unde sunt situate, de cum este instalatia comuna si ce scrie in Normele metodologice.
In privinta pierderilor pe care le suportati cu bransarile ilegale, pierderi etc., este obligatia proprietaarului, asa este. Ar trebui totusi sa adunati actele acelea sa va analizeze cineva tehnic sau juridic, sa vedeti daca acel consum realmente trebuie impartit altfel, cum abnume, cine din coproprietarii instalatiei comune nu a achitat etc. si sa ii notificati pe toti, vecini si ADIA.

sigur, am facut o adresa cu toate elementele mentionate de dvs
urmeaza sa le raspund iarasi, incluzind si mentiunile din hotaririle ADIA Ilfov ;
sunt impreuna la raspunsuri, si cei de la sediul central
suntem din Bragadiru, Ilfov
buna ziua
redau cateva pasaje din raspunsul primit
Reamintim ca dvs. detineti statutul de utilizator colectiv, imobilul dvs. nu este legat in mod
direct la sistemul public gestionat de catre Operator, ci la o instalatie interioara privata si
comuna tuturor coproprietarilor si facturarea individuala se realizeaza in baza Hotararilor
deliberative ale ADIA Ilfov privind aprobarea Normelor metodologice de facturare si
repartitie pe proprietari individuali a consumului total de apa inregistrat la bransamentul
condominiului.
Astfel, factura emisa catre dvs., cat si catre ceilalti coproprietari, tine seama, asa cum este
mentionat in conventia de facturare individuala, de consumul total de apa masurat in punctul
de delimitare a instalatiilor, consumul comun fiind rezultat prin scaderea din cantitatea
indicata de contorul general a sumei consumurilor individuale: Consumul comun se
repartizeaza pe fiecare apartament/imobil, in functie de numarul de persoane.

Problemele consumurilor comune, care in principal ar putea fi legate de: existenta unor
pierderi de apa reale (conducte sparte/fisurate, robineti/piese deteriorate etc.), surse de
consum inca necontorizate (organizari de santier alimentate din instalatia comuna/ instalatii
tip cismea, instalatii intretinere spatii verzi, alte locuinte necontorizate etc.), consum
clandestin (by-pass la bransamentele individuale/alte instalatii care ocolesc aparatele de masura etc),consum clandestin, nu fac parte din gestiunea companiei ApaIlfov


ca si concluzie, ApaIlfov e curata !!!
noi, pentru ca am fost corecti, suportam cheltuielile si pt vecinii care nu se declara corect si pt cei care fura apa si pt tot, in general

apropos, avem vreo 8000 lei facturati in ultimele 2 luni
vede cineva vreo iesire ?

va multumesc
Marius
Infiintare Asociatie de Proprietari Condmoniu Case

cum putem proceda in cazul in care multi proprietari nu sunt de acord cu infiintarea unei asociatii ? este suficient jumatate plus unu ?
ce lege se aplica in cazul caselor ?
va multumesc; procedam asa si chiar sunt curios sa vedem ce iese !
buna ziua
avem urmatoarea situatie:
- condominiu de 10-12 case, din care 8 bransate la conducta de apa si canal
- apometre cu citire radio la 8 dintre case plus apometru general la conducta
- nu exista asociatie de proprietari (marea majoritate nu doreste constituirea)
- avem pierderi/diferente intre apometru general si individuale
- am avut o avarie uriasa, recent, de aprx 900mc
- familia mea e declarata cu 5 membri, o alta fam cu 3 membri, in rest sunt declarati cate 1-2 desi in case sunt 2-4 membri
- astfel, noi suportam aprx 30% din toate diferentele si mai ales din avaria uriasa recenta
- in cadrul investigatiilor legate de avarie, s a mai constatat ca 2 case sunt bransate la canalizare, fara a avea contract
AC Ilfov ne a informat ca nu pot reevalua situatia iar facturile recent emise trebuie achitate.

intrebarea mea este: cum putem noi gestiona aceasta situatie, respectiv:
- avem posibilitatea legala sa solicitam reechilibrarea impartilor avariilor si pierderilor anterioare ?
- daca se refuza constituirea asociatei de proprietari, exista alta parghie prin care putem rezolva situatii de acest gen ?

va multumesc anticipat pentru rabdare si raspunsuri
Marius