S-a amanat cauza pe 12.01.2012. Puteti urmari dosarul nr. 5257/97/2011 pe [ link extern ]
Daca stiti ca s-a dat vreo sentinta judecatoreasca in caz similar, va rog sa ne lasati un mesaj. Poate ne ajuta pentru formularea intampinarii.
Am urmarit dosarul si am vazut hotararea : RESPINS ACŢIUNEA FORMULATÃ. FÃRÃ CHELTUIELI DE JUDECATÃ. Poti sa imi care a fost explicatia pentru aceasta decizie?
Imi puteti spune ce raspuns ati primit de la CNAS, pentru ca si pentru mine, din legislatie, rezulta ca cele 90 de zile se refera la perioada in care un angajat poate prezenta un certificat medical si nu la perioada in care se poate face cererea de recuperare de sume.
Acum am observat ca am postat in sectiunea Juridic si rog moderatorul forumului sa inchida acest topic sau sa-l mute in sectiunea corespunzatoare.
Multumesc.
Am citit topicul respectiv, dar avand in vedere faptul ca acolo se afirma "adunarea si scaderea sunt comutative" ( de cand scaderea este comutativa !!) am indoieli asupra corectitudini solutiei sugerate.
As dori sa va intreb cum calculati impozitul pentru tichetele de masa :
Varianta 1) : rotunjit(numarul de tichete * valoarea tichetului) * 16/100
Varianta 2) : numarul de tichete * valoarea tichetului se aduna la venitul brut dupa care se calculeaza deducerea personala de baza (bineinteles nu se platesc contributii sociale)
Ex : salariu brut realizat = 1000 ron
valoare tichete de masa = 20 * 8.72 = 174.4
=> brut impozabil = 1174
la aceasta valoare se calculeaza deducerea, dupa care
- impozit = ( brut impozabil - contributii sociale - deducere ) * 16/100
Am citit cele scris mai sus si sunt putin confuz, din punctul meu de vedere HG nr 630 din 20.05.09 spune ca baza de calcul pentru fondul de garantare a creantelor salariale devine aceeasi cu cea de la somaj si eu stiam ca pensionarii cu contract de munca nu platesc somaj si nici angajatorul, conform :
Legea 76 din 2002 actualizata la 1.01.2008:
ART. 18
(1) In sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate, in conditiile prezentei legi, persoanele fizice, denumite in continuare asigurati.
(2) Asiguratii pot fi:
a) cetatenii romani care sunt incadrati in munca sau realizeaza venituri in Romania, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari;
ART. 19
In sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
a) persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca sau pe baza de contract de munca temporara, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari;
ART. 27
(1) Angajatorii au obligatia de a retine si de a vira lunar contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj, a carei cota se aplica asupra bazei lunare de calcul, reprezentata de venitul brut realizat lunar, in situatia persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, prevazute la art. 19.