avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Activitate Cristu

Activitate Cristu

exista anumite domenii in care sunt prevazute prin lege marimea caracterele cu care trebuie scrise contractele (ex.ord de urgenta 174/19.11.2008 -acte normative privind protectia consumatorului art.93)
REPET: (dupa cum puteti vedea in mesajul initial) contractul "se incheie pe o perioada nedeterminata dar nu mai mica de 1 an..."iar modificarea era facuta la cu totul alt capitol si clar intentia este de inducere in eroare, de ce nu ar fi facut mentiunea cu aceleasi litere mici dar la capitolul unde ii era locul?! Sper ca am fost destul de explicita. E o mare pacaleala.
PROBLEMA:
In 2008 am fost contactata de Vodafone (telefonic) pt achizitionarea serviciului de internet despre care nu mi s-a dat foarte multe informatii avand in vedere si modalitatea prin care am fost contactata. Am acceptat si am primit modemul impreuna cu contractul printr-un curier postal. Am semnat contractul in care la Conditii generale pct 16. scria "Prezentul contract se incheie pe o perioada nedeterminata dar nu mai mica de 1 an...". Intrucat se apropie perioada de 1 an si nefiind multumita de serviciu am sunat la Vodafone dar surpriza...contractul este pe 2 ani si mi s-a indicat sa citesc prima pag din contract - pct3 intitulat Informatii despre servcii - Plan tarifar Vodafone]unde cu litere ffffff mici scrie "Durata contractului este de 24 luni:prezenta modifica art.16..."
INTREBARI:
1.Au dreptul sa faca asa ceva? Nu exista prevederi legale care sa precizeze marimea literlor cu care trebuie scrise contractele intre parti?
2.Ce se poate face in acest caz? In opinia mea am fost indusa in eroare avand in vedere caracterele foarte mici ale literelor cu care a fost scrisa aceasta clauza si faptul ca aceasta clauza a fost scrisa la un capitol care nu avea nici o legatura cu perioada contractului, punctul acela se referea la planul tarifar.
3.Se poate cere anularea contractului pe motiv de inducere in eroare?
Multumesc,
exista formular tipizat in acest sens?
sunt angajat al unei societati X, societate care o data pe an pretinde ca indexeaza salariile angajatilor cu indicele de inflatie. Anul trecut prin decizie de management s-a stabilit ca unor angajati aceasta indexare de salariu sa fie acordata prin incheierea unui contract de part time pe o alta societate Y, societate din cadrul aceluiasi grup cu societatea X. Acest lucru a fost explicat angajatiilor in cauza la vremea respectiva printr-un mail, lucru care nu incomoda atata vreme cat noi ne luam banii.
In conditiile actuale (criza:) ) societatea Y a luat "decizia" incetarii acestor contracte de part time pt angajatii respectivi (inainte cu o zi de plata drepturilor salariale pe luna ianuarie) si solicita demisia prin intocmirea unei cereri de incetare a contractului incepand cu luna februarie si o cerere de concediu fara plata pe luna ianuarie.
Este legal ceea ce se petrece?
Mentionez ca:
- acum nu se mai face nici o precizare la salariul din contractul de part time. El este pierdut dar acesta, in in opinia mea, ar fi trebuit sa il treaca inapoi pe societatea X pt ca este un drept al tuturor angajatiilor, practic as putea considera o discriminare in sensul ca eu nu mai beneficiez de acasta indexare la care a avut dreptul toti angajatii firmei, nefiind o marire de salariu pe criterii profesionale
- in contractul de part time nu se specifica modalitatea de incetare a contractului de munca, sunt mentiuni doar cu privire la perioada de preaviz in cazul concedierii/demisiei "cf L.53/2003 sau contractul colectiv de munca aplicabl incheiat la nivelul angajatorului/grupului de angajatori"
Intrebari:
1.Ce se poate face in acest caz? Ce institutii ar trebui sesizate?
2.Daca nu s-a semnat demisia pana acum si plata salariului nu a fost facuta ce se poate face in contiunuare?

daca doresc sa inchiriez apartamentul, propietate personala, unei societati comerciale trebuie sa obtin acordul vecinilor/asociatiei de propietari ?