avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1684 soluții astăzi
Forum Activitate adi29

Activitate adi29

Pe catalog eu sunt trecut ca autor al acestuia. Nu inteleg de ce spuneti ca d.p.d.v. legal conducerea institutiei este considerata, conform legii, "persoana sub numele careia opera a fost adusa pentru prima data la cunostinta publica"! Conducerea institutiei nu-mi contesta acest lucru. Chiar nu a fost vorba despre asa ceva. La "Editor" apare intr-adevar numele directorului general, nu al institutiei, cum ar fi fost mai firesc (cel putin eu asa am vazut la majoritatea cataloagelor de expozitii). Dar asta nu inseamna ca directorul este autorul!
In ceea ce priveste nr. de exemplare. Le-am cerut datorita faptului ca in urma cu 5 ani, un coleg de-al meu a solicitat si a primit 50 de exemplare gratuite dintr-un tiraj de 500! Si era o situatie identica, fara contract de cesiune.
In ceea ce priveste "interesul" meu, sa stiti ca este o practica obisnuita, fireasca si de bun simt consider eu, ca autorul unei lucrari stiintifice sa poata oferi colegilor din diverse institutii de cultura (muzee, biblioteci) propria-i carte, asa cum si el, la randul sau, a primit gratuit din partea acestora diverse lucrari. Sa nu va inchipuiti ca le-am solicitat ca sa le comercializez.
Dar sa stiti ca am si eu o curiozitate si o rugaminte totodata. Ati citit posturile si as vrea sa stiu ce parere aveti totusi despre invocarea art. 20 (de fapt 21) din legea dreptului de autor de catre colegul meu jurist si de catre d-na director economic. Vi se pare normala in situatia aceasta? Si inca un lucru. Reamintesc ca cererea mea de acordare a 30 de cataloage fusese aprobata de directorul general al institutiei. Multumesc.
Sarut mana,
Multumesc in primul rand pentru raspuns. In ceea ce priveste lipsa contractului de cesiune recunosc ca a fost vina mea ca nu am citit inainte Legea dreptului de autor, pentru a solicita acest lucru. Dar, potrivit aceleiasi legi, la art 4. alin (1) se precizeaza urmatoarele: "Se prezuma a fi autor, pana la proba contrara, persoana sub numele careia opera a fost adusa pentru prima data la cunostinta publica". Pe baza acestui articol, in cazul unui proces, consider ca nu eu trebuie sa demonstrez ca sunt autorul, ci partea adversa ( in speta conducerea institutiei) sa demonstreze ca nu este opera mea. Totodata, ma bazez si pe continutul art. 44 alin (1) si (5).
In al doilea rand: este vorba despre un catalog al unei expozitii temporare si nu despre un catalog de prezentare. Cat despre probarea "cercetarii" cred ca delegatiile la Biblioteca Academiei Romane, plus fisa mea de la biblioteca institutiei unde lucrez, in care se regasesc toate cartile si articolele folosite in realizarea studiului introductiv, se pot constitui in astfel de probe. Legat de studiu. Acesta se constituie practic in 30 de mini-biografii ale personalitatilor care figureaza in cadrul expozitiei si in cadrul sau exista referintele bibliografice, iar la final, toata bibliografia consultata.
Va multumesc inca o data pt. raspuns si pentru urare.



Multumesc pt. link. Continui sa-mi mentin parerea si sper sa rezolv diferendul in justitie. Chiar si in cazul unei decizii nefavorabile mie, macar voi avea ocazia sa-mi sustin punctul de vedere si in fata unui judecator.
Oricum nu am de gand sa renunt intrucat este munca mea si daca nu voi reusi sa rezolv situatia in interiorul institutiei voi face apel la justitie in baza Legii dreptului de autor, art. 43 alin. (2).
Multumesc pentru sfat inca odata.
Multumesc pentru raspuns, insa trebuie sa va aduc cateva lamuriri:
1. nu este juristul editurii, este al muzeului! Cererea mea de acordare a 30 de exemplare cu titlu-gratuit am inaintat-o d-nei director general a institutiei, cerere care mi-a fost aprobata de catre aceasta! Insa, de la directorul general cererea a ajuns la d-na director economic care i-a cerut parerea consilierului juridic si astfel au pus si ei o rezolutie ca nu pot primi decat maxim 5 % din numarul total de exemplare.
2. intre muzeul nostru si editura respectiva nu s-a incheiat nici un contract, eu afland acest lucru ulterior. Mi s-a invocat motivul ca nu era vorba de o suma mare de bani si in consecinta s-a facut doar o comanda simpla fara a se incheia vreun contract.
3. directorul general al institutiei s-a trecut editor pe acest catalog dar intre mine si institutie nu exista un contract de cesiune a drepturilor de autor.
4. am inaintat un nou referat conducerii institutiei in care aratam ca prevederile art. 21 fac referire la opere de arta grafica, arta plastica sau fotografica (un catalog de expozitie cu un studiu introductiv este o lucrare cu caracter stiintific!) si la dreptul de suita, lucruri care nu au nici o legatura cu solicitarea mea. Inca nu mi s-a raspuns la acesta dar astept cu mare interes...
Va multumesc inca odata si astept sa-mi spuneti parerea dumneavoastra in baza noilor amanunte oferite.
Buna ziua! Lucrez intr-un muzeu si am realizat o expozitie si un catalog al acesteia. Am solicitat in scris, in baza legii dreptului de autor, acordarea cu titlu-gratuit a unui numar de 30 de exemplare din tirajul total de 300. Mi s-a raspuns ca nu mi se pot acorda decat 5 % din numarul total de exemplare invocandu-se art. 21 alin. 4 lit. a (de fapt consilierul juridic a scris pe referat art. 20 (!) dar facea referire cu siguranta la art. 21). Invocarea acestui articol eu o consider eronata intrucat face referire la cu totul altceva si nicidecum la exemplarele acordate cu titlu-gratuit. Mentionez ca solicitarea mea am facut-o in baza art. 51 lit. e, nestiind ca institutia nu a incheiat un contract cu editura! Va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez in continuare. Va multumesc.
Bună ziua!
Aş dori să vă supun atenţiei o problemă: avansarea în grade profesionale în cadrul instituţiilor bugetare. Lucrez ca muzeograf în cadrul unui muzeu judeţean şi am o vechime de 7 ani. Sunt muzeograf grad profesional II din septembrie 2003. În iunie 2009 am făcut cerere de promovare într-un grad profesional superior(I) motivând solicitarea mea cu rezultatele activităţii mele din ultimii 6 ani. Mi s-a răspuns (cu o întârziere de peste 30 de zile:D) că nu pot fi promovat invocându-se diverse motive (sancţiune în ianuarie cu avertisment scris, întrucât contestasem unele prevederi ale fişei postului neconforme cu statutul şi funcţia de muzeograf, neterminarea unui curs de perfecţionare şi invocarea art. 7 al O.U.G. 10 /2008, valabilă şi în 2009, conform O.U.G. 41/2009). Am înaintat conducerii o contestaţie în care argumentam şi demonstram că promovările în cadrul instituţiei sunt arbitrare, criteriile de promovare neregăsindu-se nici în Regulamentul de organizare şi funcţionare, nici în Contractul colectiv de muncă, sau în vreun alt document oficial, aşa cum prevede H.G. 281/1993, Anexa 12, art. 12, alin.(3). În decembrie am făcut o nouă cerere de promovare întrucât între timp absolvisem respectivul curs, primisem şi fişa de evaluare a performanţelor mele profesionale în care fusesem notat cu punctaj maxim, însă şi de data asta mi s-a refuzat cererea, invocându-se , de data asta, art. 35 din Legea 330/2009 a salarizării unitare, spunându-mi-se să revin după aprobarea bugetului pe 2010. Trebuie să mai menţionez că atât în 2008, cât şi în 2009, o serie de persoane de nespecialitate din cadrul muzeului au beneficiat de promovări, ba mai mult s-au făcut chiar angajări, contrar aceleiaşi O.G.10 / 2008 care îmi era invocată mie. Cireaşa de pe tort e că tot în decembrie unele dintre colegele mele au fost promovate de la studii medii la studii superioare ca urmare a absolvirii diverselor facultăţi de la Spiru Haret, în frunte cu şefa serviciului Resurse umane. O altă dovadă a rea-voinţei este faptul că în cadrul altor instituţii aflate în subordinea Consiliului judeţean (ordonatorul de credite) s-au făcut promovări şi în grade profesionale, nu numai de la studii medii la studii superioare!
ªtiu că am scris foarte mult, îmi cer scuze pentru asta, dar am încercat pe cât posibil să sintetizez situaţia şi să anticipez eventualele întrebări care le-aş fi primit. În concluzie: nu am de gând să aştept aprobarea bugetului pe 2010 (din experienţa anilor trecuţi asta ar fi pe undeva prin martie) pentru a reveni cu cererea mea întrucât ştiu de pe acum că nu se va aproba. De aceea vă rog să-mi daţi un sfat în legătură cu această situaţie în care mă aflu, eventual căror instituţii mă pot adresa. Poate că ar fi bine să menţionez că salariul meu net este de 868 lei pe lună (asta până să ni se taie 15 % :D) iar al altor persoane de nespecialitate, inclusiv al unora cu studii medii, este de 1500-1700 net. Cam asta este România minunată, cea care în cadrul instituţiilor de profil personalul de specialitate este şi cel mai puţin numeric şi cel mai prost plătit...
Vă mulţumesc şi aştept răspunsurile dumneavoastră!