am si eu o situatie mai aparte – zic eu – si in masura timpului vostru liber si a disponibilitatii as aprecia foarte mult niste feedback.
Concret este vorba despre achizitia unei masini dupa cum urmeaza. O firma se duce la un dealer si discuta despre achizitia unei masini. Firma ii spune dealerului ce conditii trebuie idneplinite (cat vrea sa dea avans, pe ce perioada, ce model etc.), dealerul zice ca e ok. Firma propune ca dosarul sa ii fie analizat de o insitutie creditoare, dealerul zice ca nu-i nicio problema se rezolva cand vine masina. Asadar se face o comanda. Si aici incep elementele ciudate (daca pana acum nu erau). Masina nefiind data in productie pe ordin nu se putea trece VIN-ul ca atare cererea de masina NU a fost semnata de administratorul firmei (ramanandu-se sa se semneze ulterior). Firma a semnat de primire o factura de avans – o suma de 1000 euro echivalent in lei – pe care a si platit-o a doua zi.
Intre timp lucrurile nu au decurs deloc bine, dealerul dezamagind in repetate randuri firma – mai ales in ceea ce priveste gasirea unui creditor, proceduri de lucru etc. In aceste conditii si din cauza tratamentului primit firma nu doreste sa achizitioneze masina. Cum isi poate recupera avansul – mai ales in conditiile in care acea foaie de comanda NU a fost semnata nici pana acum si NU a fost nici macar vazuta vreodata de firma.
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile dumneavoastra.
am si eu o intrebare la care sper sa primesc un raspuns din partea dumneavoastra. Situatia pe care o voi descrie este despre mama mea. Nascuta in decembrie 1953, a inceput sa lucreze de la 10 ianuarie 1975. De atunci a lucrat continuu. Mentionez ca nu are studii universitare - are insa o scoala post liceala. Avand in vedere perioada de criza de acum si stiind conditiile de la serviciul ei e posibil sa ramana fara lucru. La varsta ei si in momentul actual sigur nu si-ar gasi de lucru - mai ales ca are si niste probleme de sanatate. Ma intreb insa si aici sper sa ma puteti ajuta cu un raspuns, care va fi pensia ei (cu cat va fi ea diminuata fata de cat ar fi in mod normal), tinand cont ca are anii de munca necesari - dar nu si limita de varsta.
Pentru o companie cu administrator (neangajat insa) si cu un angajat - se poate deduce inteleg in continuare tot ce inseamna cheltuiala cu masina - ca intretinere (inspectii etc.) - o masina pentru administrator, iar pentru combustibil se deduce in limita tot a o masina per administrator (chiar daca firma e din Bucuresti si administratorul tot din Bucuresti)? Se poate argumenta ca se face transportul la serviciu. Mai mult, se poate tine cont si ca domeniul este cel de relatii publice - caz in care e logic ca se executa chiar mai multe drumuri pe zi?
In ceea ce priveste combustibilul - daca se deduce conform elemtelor de mai sus (in limita a o masina/administrator) se deduce si TVA-ul sau doar suma fara TVA?