avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 703 soluții astăzi
Forum Activitate Eurocontab Consult SRL

Activitate Eurocontab Consult SRL

Impozitului i-au zis forfetar ca sa se scoata cumva ca numai impozit pe profit nu este cand ai pierdere.

O alta aberatatie este aceea ca in orice tara civilizata un patron aduce capital si porneste o afacere si daca isi pune afacerea pe picioare se asteapta sa faca profit din anul 3-4 incolo si se declara multumit ca urmatorii 50 de ani si el si familia lui au o paine de mancat. In Romania ai drept sa nu platesti BIR la stat doar in anul in care te infiintezi ca dupa aceea daca nu faci profit sigur lucrezi la negru dupa mintea guvernantilor nostrii ca doar nimeni nu baga bani intr-o afacere pe pierdere. Asa o fi in Romania.

In vestul civilizat au dreptate din al saptelea an incolo pentru ca orice capital initial investit se amortizeaza in ceva ani ca sa produca pentru patroni si pt stat dupa aceea. Si aici vorbesc de firme cu bugete de zeci de mii de lire sau euro ale caror companii in primi ani doar se infiinteaza si cheltuie, isi promoveaza produsele, intra in casa ta pe toate gaurile posibile, te fac sa le fi client pentru ca dupa ceea sa produca pentru patroni profituri si pentru stat taxe inca 100 de ani inainte.

In Romania firmele mici sunt omorate inca din stadiu de bebelus de BIR-ul ''forfecar''

Turcii au fost mielusei cu tara asta de-a lungul istoriei. Guvernantii actuali sunt adevaratii turci.
Răspuns la discuția obligatoriu contabil?
Ca sa continui in spiritul exemplului tau adriantot as spune ca evidenta contabila nu trebuie realizata musai de expert. Iti poti angaja un pusti care a terminat facultatea cu doua ore pe luna daca volumul tau nu necesita mai mult timp. Ca doar daca te duci sa te operezi in spital nu te opereaza asistenta care iti administreaza pastilele, fie si doar pt o banala operatie de apendicita. Nu? Eu zic ca nu prea conteaza marimea afacerii. Tocmai ce spuneam ca noi consideram medicii necesari numai pentru ca nu au voie sa opereze asistentele confirm unei legi anume. Tot asa si cu expertii contabili. Sistemul in Romania a fost construit pe baza de principii restrictive mai mult decat constructive ca sa nu mai spun ca noi suntem educati si crescuti sa ne uitam intai dupa restrictii in sistem fara sa ne gandim la partea contructiva a acelor restricii.
Ca sa pun un exemplu hazliu gandeste-te ca mama ta cand erai mic iti spunea ca nu ai voie sa treci strada fara un adult care sa te insoteasca. Atunci gandeai ca numai nemernicii de adulti au voie sa treaca strada asa cum gandesti acuma ca numai hidosii de experti au voie sa le faca ei pe toate. Vezi bine acum adult fiind ca mama ta avea dreptate sa te restrictioneze in a trece strada numai insotit de un adult insa, copil fiind si nestiind care sunt implicatiile ai crezut intotdeauna ca este o decizie abuziva pentru tine si ca puteai sa treci tu strada si de unul singur fara probleme.
Nu spun ca o contabila cu studii medii si 20 de ani de experienta nu este mai bine pregatita decat mine expertul pentru ca in multe cazuri s-ar putea sa nu am dreptate insa spun ca fiecare meserie isi are locul ei in sistem asa cum isi au medicii locul lor, avocatii, etc.
Răspuns la discuția obligatoriu contabil?
Tare as vrea sa il vad eu pe acela care are taria sa isi puna numele jos si sa semneze ca economist cu studii superioare fara sa detina acest titlu. Nu cred ca normalitatea presupune sa ne fie frica ca ne cere careva sa probam calitatea ca sa nu semnam un document fara a fi indreptatiti sa o facem. Normal ar fi sa nici nu ne gandim sa ne asumama raspunderea semnarii unui document fara a avea calificarea necesara.

In Anglia, tara unde locuiesc si a carei legislatie o stiu destul de bine nici nu se pune problema sa nu ai contabil fie ca esti firma mica, PFA sau orice alta forma de organizare. Evident ca nici aici contabilul nu face intotdeauna si contabilitatea primara insa, documentele importante sunt vizate de acesta. Acest lucru nu se intampla pentru ca te constrange vre-o institutie a statului ci pentru ca dupa ce a vizat contabilul situatiile tale anuale, tu dormi linistit deoarece fiscul cu greu iti poate gasi ceva erori majore in taxe. In alta ordine de idei nici o banca nu se uita la veniturile tale daca declaratiile tale sau situatiile financiare nu sunt vizate de contabil. Mai pe scurt veniturile tale nu exista daca nu le certifica un contabil, bineinteles exceptand salariile care vin si aici pe payslip. In tara asta daca nu existi pentru banci nu existi pur si simplu.

Menirea contabilului este de a asigura o imagine fidela a patrimoniului unei firme in fata beneficiarilor informatiei contabile ca or fi ei patroni, fisc, clienti, furnizori etc. Din pacate in Romania in mare parte contabilul este necesar numai pentr ca este impus prin cine stie ce lege de Fiscul atotputernic si acest lucru iarasi nu reprezinta normalitatea.

Sugestia mea este sa incercam sa privim prin prisma normalitatii necesitatea angajarii unui contabil fie si ca sa lucreze doua ore pe an pentru a certifica anumite situatii deja pregatite si sa nu ii mai consideram ''obligatorie'' existenta lui numai pentru ca impus-o un paragraf dintr-o lege.
Răspuns la discuția Proiect norme "forfecar"
''Forfecarului'' :D i-au fost deja publicate normele de aplicare in MO

Acceseaza link pentru a salva textul HG 488 in versiunea publicata in MO:

[ link extern ]
Răspuns la discuția PFA
Temeiul legal il reprezinta OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 328 din 25 aprilie 2008.

Documentatia pentru infiintarea unui PFA la registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii a persoanelor fizice autorizate este compusa din :
a. Cererea de inregistrare
b. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei
c. Carte de identitate sau pasaport - fotocopie
d. Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru
e. Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate
f. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii
g. Documentele care atesta pregatirea profesionala
h.Documentele care atesta experienta profesionala
i. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.

Sugerez sa te duci la Oficiu Registrului Comertului in raza caruia iti ai domiciuliu si sa solociti formularele pe care va trebui sa le completezi. Alternativ le poti salva accesand urmatorul link:

[ link extern ]

Aici vei gasi un ghid util pentru infiintarea unui PFA [ link extern ]
Accesand acest link veti putea descaca textul integrat al HG 488 pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 571 pe 2003 privind Codul Fiscal:

[ link extern ]

Acest document contine varianta hotararii de guvern aprobata in data de 28 aprilie 2009 si publicata in MO nr 286 din 30 aprilie 2009.

Răspuns la discuția sediu vs punct de lucru
Asa cum a raspuns deja predecesorul meu impozitul pe salarii se declara la punctul de lucru daca aveti mai mutl de 5 salariati angajati acolo, deci in Ilfov. Indiferent unde se desfasoara activitatea firmei, toate celelalte taxe si impozite (imp profit, imp micro, TVA, cas, cass etc) se declara la sediul social adica in Prahova in cazul dvs.

Referitor la autoturism recomand vanzarea daca este vorba de tranzactie intre doua societati comerciale.

narcisa07 a scris:

Cum fac cu imp. forfetar? Ce mi se intampla mie ca administrator si asociat daca nu il platesc?


Cum faci cu impozitul forfetar?
Ca sa scapi de el eu sugerez, asa cum a subliniat si moderator, sa verifici intai daca este radiat din oficiu la registrul comertului si in caz ca nu este radiat sa inaintezi actele de suspendare a activitatii firmei prin Reg Comertului

Ce ti se intampla tie ca administrator si asociat daca nu il platesti?
In cazul in care nici nu esti radiat si nici nu platesti impozitul forfetar nu vei face decat sa acumulezi majorari si penalitati pentru acest impozit neplatit la termen pentru ca de declarat eu te sfatuiesc sa il declari ca sa nu ai probleme si mai mari legate de nedeclararea impozitelor si taxelor in mod repetat care poate fi interpretata drept evaziune fiscala.

Sugestia este ca dupa ce verifici daca firma este radiata in cazul in care totusi constanti ca nu este sa inaintezi procedura de suspendare a activitatii acesteia.
Răspuns la discuția bilant 31.12.2008
Norme - Situatii financiare la 31 decembrie 2008

Pentru asigurarea informatiilor destinate sistemului institutional al statului, un exemplar al situatiilor financiare aferente exercitiului financiar al anului 2008 se depune la unitatile teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor astfel:
a) pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Comentariu: Ultima zi de depunere ar fi trebuit sa fie 30 Mai 2009 insa datorita faptului ca aceasta pica intr-o sambata ultima zi de depunere va fi devansata pana in data de 1 Iunie 2009.
b) persoanele care, de la constituire, nu au desfasurat activitate vor depune o declaratie in acest sens, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar. O declaratie similara vor depune si persoanele juridice care se afla in curs de lichidare, potrivit legii.


In asemenea cazuri eu m-as adresa serviciului metodologie al administratiei finantelor publice in raza caruia aveti domiciliul cu o intrebare similara cu cea poastata mai sus. Acestia au obligatia sa va raspunda in scris si in masura in care veti primi un raspuns similar cu cel postat pe forum atunci aveti dovada scrisa a procedurii de urmat cu care va puteti sustine cauza in fata vanzatorului.

Daca acesta nu doreste sa respecte legea si nu vrea sa admita regularizarile de TVA iar contractul nu se va semna pana la data de 1 iunie atunci eu nu cred ca nesemnarea are loc din vina dumneavoastra.

Aveti grija ca toata corespondenta pe tema aceasta sa se faca in scris si transmiterea sa fie prin medii recunoscute in contractul dvs. deja incheiat si de asemenea aveti grija ca undeva la final sa mentionati ca '' nesemnarea contractului pana la data de xxx din cauza nerezolvarii acestui diferend este de natura sa atraga raspunderea vanzatorului cf contratului initial cu nr yyy intrucat refuza colaborarea in aplicarea legi si regularizarea TVA cf art mai sus mentionat.

Sugestia mea este sa discutati in prealabil si cu un avocat pentru ca daca vanzatorul refuza sa faca regularizarea de buna voie trebuie sa va preparati actiunile astfel incat sa nu ajungeti la conflicte.