avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 459 soluții astăzi
Forum Activitate bogdan.voinea

Activitate bogdan.voinea

Bara a fost avariata in momentul semnarii contractului CASCO, deci este vina mea ca nu s-a despagubit. Nu scrie asta in constatarea din contract dar se poate vedea ca nu este nici o diferenta din expertiza foto. Nu am vrut sa-i pacalesc ci pur si simplu nu mi-am mai adus aminte si am predat toate cele 5 dosare de dauna service-ului.

Am sunat ieri la CSA si mi-au zis ca service-ul nu e obligat sa ceara acceptul de plata inaintea reparatiilor pentru ca nu stie suma. Ar fi fost util sa ceara o verificare daca toate dosarele de dauna ar fi acceptate si sa contacteze clientul daca poate suporta el reparatia din buget propriu....dar vad ca nu e nicaieri stipulat acest lucru.

Cu alte cuvinte mi s-a spus de la CSA: "sunteti bun de plata". Si voi plati ca nu am ce face, desi factura mi se pare supraevaluata.

Am insa o curiozitate: ce lege ii da dreptul service-ului sa imi retina masina pana la achitarea facturii? Asa este legea la orice produs care a fost dus in service, la reparatii?

Astept raspunsul Dvs.
au incercat sa ma puna sa semnez cateva hartii necompletate de ei dar am scris doar numele fara semnatura. Erau niste formulare ca eu accept ca banii de la asigurator sa mearga direct in contul lor. Imi pare rau ca nu am luat un formular acasa.

Oricum nu cred ca e valid ca scria jos: "Nume, Prenume, Semnatura" si eu am scris doar numele si prenumele.

In data de vineri 15 feb mi-au propus sa platesc 800 ron pentru a lua masina din service, mai apoi mi-au trimis un deviz cu 1200 si ceva de ron si ieri mi-au facut un "discount" la 900 si ceva ron.

Ar putea sa ma ajute cineva in rezolvarea acestei probleme?

Am vazut intr-o alta discutie pe acest site, o recomandare a unui Domn avocat Popescu ca retinerea masinii este abuziva si s-ar incadra la art. 231 din CP - abuz de incredere.

luni, 18.02, m-au chemat cei de la service pentru a discuta problema si a cadea la invoiala.

la telefon s-au exprimat in felul urmator:
"Haideti sa ne vedem si sa stabilim a cui este vina si sa rezolvam problema"

ce strategie ar trebui sa adopt?
As dori sa depun o reclamatie pentrul abuzul celor de la service-ul [editat - Regulamentul forumlui nu permite postarea numelor persoanelor fizice sau jurdice cu care aveti probleme]

Am avut o asgurare CASCO si cu 5 dosare de dauna m-am dus in data de 4.02.2013 la Service-ul zzzzzzzzz pentru a repara masina proprietate personala, Renault Megane II.

Am lasat masina in service, cu promisiunea ca va desface pisele ce vor trebui inlocuite si va cere inca o data acceptul asiguratorului pentru ulterioarele piese defecte din interior.

In data de 11.02.2013, m-a sunat reprezentantul service-ului sa ma anunte ca masina a fost reparata si asteapta acceptul de plata din partea asiguratorului.
Prin interventii la call-center-ul asiguratorului am aflat cine era repartizat pentru dosarele de dauna si i-am pus in legatura personal.

- 4 dosare au fost asignate D-lui xxxxxxxxxx (insp. specialitate daune ) :
-1 dosar a fost asignat D-lui yyyyyyyyy (insp. specialitate daune )

Azi 15.02.2013, m-a sunat de la Service-ul zzzzz sa ma anunte ca a fost refuzat un dosar de dauna pe baza expertizei foto.
Cu acelasi prilej m-a mai anuntat ca nu imi va elibera masina din service daca nu platesc o taxa de 800 RON cat costa inlocuirea bara fata.
De ce nu s-a facut expertiza foto la primirea masinii in service, inainte de a incepe reparatia? Nu am fost de acord cu achitarea taxei si i-am rugat sa monteze
bara fata veche a masinii cu care am venit in service dar cel de la service a refuzat expres acest lucru. Le-am trimis un email pentru a primii in scris acest raspuns si sper ca mi-l vor da.

Au dreptul cei de la Service-ul zzzzzzzz sa ma oblige sa achit taxa asta? Conform legii, nu trebuiau sa ma instiinteze daca un dosar de dauna a fost refuzat si sa ma cheme la service
personal pentru a semna acceptul de plata din fonduri proprii a reparatiei ?



Ei spun urmatoarele:
"Reparatia nu s-a facut conform dorintelor noastre ci a solictarii dvs. respectiv conform notei de constatare.
Bara fata nu a fost inlocuita ci revopsita, de inlocuit s-a inlocuit bandoul (ornamentul de pe bara fata ).
Semnatura dvs. pe comanda de reparatie, reprezinta acordul pentru lucrarile convenite."

dar....

Daca cititi inca o data Ordinul de reparatie semnat de mine:

"Cererile clientului:
Reparatie conform nota constatare XXXXXX"

si nu la cererea mea explicita.

Va rog sa ma indrumati cum sa procedez in continuare.
Răspuns la discuția service telefon
Iata ca am ajuns la o finalizare a acestui caz. Am facut intr-un final o plangere la OPC si am preimit si un numar de inregistrare. Mai multe puteti citi in articolul urmator:

[ link extern ] /

Concluzia a fost urmatoarea:
"Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor spun că legislaţia în vigoare nu-i obligă pe operatorii economici să asigure un telefon cosumatorilor pe perioada cât aparatul lor se află „imobilizat” în service pentru reparaţii. „În cazul în care prin documentele de vânzare cumpărare (contract, factură fiscală, certificat de garanţie) ori prin materiale de publicitate se face o astfel de ofertă, operatorul economic respectiv are această obligaţie, dacă nu poate fi sancţionat”, spun experţii ANPC-ului.

În plus , se poate face şi o plângere în instanţă, solicitând daune conexe, suferite pentru că nu a beneficiat de un telefon de schimb, în baza Codului Comercial şi Codului Civil. "

In legatura cu plangerea in instanta, ce daune conexe as putea cere eu pe baza Codului Comercial si Codului Civil?
As dori sa ma documentez in privinta acestor legi. Cine ar putea sa ma lamureasca cu acest aspect?

Va multumesc anticipat.
Răspuns la discuția service telefon
Asta am si facut acum. Am depus actele de la dealer si acum trebuie sa astept sa fie "studiate" si aprobate. Intre timp am depus si o reclamatie la OPC in care am sesizat depasirea termenului de 15 zile calendaristice. As vrea sa vad acum in ce masura va fi sanctionata firma si cat de bine se va aplica legea. De aia nu se indreapta lucrurile la noi, pentru ca oamenii se complac in situatiile create, se rezuma in a se plange fara a actiona si legal, ceea ce convine distribuitorului de minune.
Răspuns la discuția service telefon
Intr-adevar, nimeni nu ma retine sa imi schimb aparatul in cazul in care decid ca am nevoie de functii suplimentare (internet, mail) dar in acelasi timp ar trebui sa mi se permita sa beneficiez in continuare de serviciile operatorul pe toata durata garantiei aparatului.

in legatura cu depasirea celor 15 zile de service...unde altundeva pot reclama la ANPC?
Răspuns la discuția service telefon
Ok, si Dvs aveti dreptate dar judecati aceasta situatie:

Cand am facut abonament pe 2 ani, am cumparat un pachet de servicii: abonament + aparat mobil care ma ajuta sa beneficiez de serviciile operatorului mobil. Daca unul din aceste 2 componente nu functioneaza in parametrii normali, atunci exista o problema.

Aparatul are 1 an si 6 luni de cand a fost cumparat, este inca in garantie. Perioada in care a stat in service depaseste 1 luna (conform OPC nu trebuie sa depaseasca 15 zile calendaristice)

Unde pot sa reclam la ANPC (reclamatie online nu se poate face, am dat un mail cu reclamatia si nu au vrut sa-mi dea numar de inregistrare)
Discuție service telefon
Buna ziua

Am si eu un telefon: Motorola V3 in garantie, predat in service.

1. data predarii: 13.03.2009
data primirii: (din pacate nu am facut o copie procesului verbal de predare-primire dar am fisa de reparatie cu numarul de comanda service )

2. data predarii: 07.04.2009
data primirii: 16.04.2009 (telefonul a fost testat in cadrul magazinului, impreuna cu directorul de magazin, s-au facut constatarea faptului ca defectiunea nu a fost rezolvata si lasat iar in service pentru a treia perioada)

3. data predarii: 16.04.2009
data primirii: nedefinita

Intrebarea catre consultantii site-ului Dvs. este:
Exista baza legala ca eu sa cer ca Germanos sa acopere cheltuielile de abonament pe perioada cand telefonul era in service? In tot acest timp nu mi s-a dat nici un telefon pentru a putea folosi serviciile operatorului mobil.

Va multumesc anticipat.