cat poate fi durata maxima a mandatului presedintelui unei asociatii ong,constituita in baza OG 26/2000?.Poate fi de ex 10 ani,5 ani poate fi sigur ca si durata mandatului presedintelui romaniei este de 5 ani.Credeti ca ar putea fi pe 10,15,20 ani prevazuta prin statut.Poate fi asimilata unui mandat de administrator srl ,spre ex. mandatul de administrator srl este acceptat pe o durata maxima de 99 de ani la ONRC Galati.
Exista vreo incompatibilitate de a fi membri in Consiliul Director ca Presedinte si Vicepresedinti ,mai multe societati comerciale in care o persoana este asociat unic/majoritar si administrator,in toate societatile comerciale?
Persoana respectiva ,ca si persoana fizica impreuna cu societatile comerciale in care este asociat unic/majoritar si administrator poate face parte dintr-un consiliu Director al unei asociatii ong?
In Statutul asociatiei nu este prevazuta ca fiind imcompatibilitate.
Se poate sa cer in instanta , in momentul de fata ,sporul pentru orele efectuate in zilele de repaus saptamanal pe anii 2008,2009,2010?
Am facut procedura prealabila in decembrie 2010 prin care solicitam punctul de vedere cu privire la neacordarea sporului pentru munca prestata in zilele de repaus saptamanal intre 2008/2010.
Se poate sa cer sporul pentru orele efectuate in zilele de repaus saptamanal pe anii 2008,2009,2010?
Mentionez ca am fost functionar public*legea 188/1999 ,la o institutie publica in perioada 2008-2010.
Art. 109 Cproc.civ
Oricine pretinde un drept impotriva unei alte persoane trebuie sa faca o cerere inaintea instantei competente.
Sesizarea instantei se poate face numai dupa indeplinirea unei proceduri prealabile, daca legea prevede in mod expres aceasta. Dovada indeplinirii procedurii prealabile se va anexa la cererea de chemare in judecata.
Neindeplinirea procedurii prealabile nu poate fi invocata decat de catre parat prin intampinare, sub sanctiunea decaderii.
La sesizarea instantei cu dezbaterea procedurii succesorale, reclamantul va depune o incheiere emisa de notarul public cu privire la verificarea evidentelor succesorale prevazute de Codul civil si de lege. In acest caz neindeplinirea procedurii prealabile poate fi invocata nu numai de catre parat, ci si de catre instanta, din oficiu."
Art. 7 legea 554/2004
(1) Inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competente, persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim, printr-un act administrativ unilateral, trebuie sa solicite autoritatii publice emitente, in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului, revocarea, in tot sau in parte, a acestuia. Plangerea se poate adresa in egala masura organului ierarhic superior, daca acesta exista.
ce timbru fiscal/judiciar este nevoie pentru o actiune in contencios administrativ si fiscal, prin care solicit sa oblige paratul la plata diferentei de salariu micsorat cu 25% in baza legii 118/2010?
Ma intereseaza pt fond ,recurs, si recurs la ICCJ.
Multumesc
s-a referit la o.g 63/2010.
Da ,nu poti fi disponibilizat prin aceasta ordonanta ,daca esti in conducerea sindicatului,sau 2 ani dupa ce a expirat mandatul de conducere,decat cu acordul conducerii sindicatului.
Codul fiscal
CAP. 3 Venituri din salarii
ART. 55
Definirea veniturilor din salarii
(4) Următoarele sume nu sunt incluse în veniturile salariale şi nu sunt impozabile, în înţelesul impozitului pe venit:
e) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protecţie şi de lucru, a alimentaţiei de protecţie, a medicamentelor şi materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protecţie a muncii, precum şi a uniformelor obligatorii şi a drepturilor de echipament, ce se acordă potrivit legislaţiei în vigoare;
o.g 1/2010
Avand in vedere ca prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, unele institutii finantate integral din venituri proprii s-au reorganizat prin schimbarea regimului de finantare, iar salarizarea personalului acestor institutii era realizata in temeiul unor contracte colective de munca negociate, contracte aflate la acest moment in vigoare, fiind garantate de art. 41 alin. (5) din Constitutia Romaniei, republicata,
luand in considerare ca nici Legea nr. 329/2009 si nici Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice nu contin vreo reglementare expresa cu privire la modul de incadrare a personalului din aceste institutii si la modul de salarizare a acestuia dupa expirarea contractelor colective de munca
Urmare e-mailului dumneavoastră transmis la Relaţii cu Publicul şi înregistrat la Direcţia Asigurări Sociale – Serviciul Securitate şi Sănătate în Muncă cu nr. 2049/30.04.2010, vă comunicăm următoarele:
Având în vedere cele solicitate de dumneavoastră, cu referire la prevederile art.14 din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006, lege care transpune prevederile Directivei 89/391/CEE din 12 iunie 1989 privind introducerea de măsuri pentru promovarea îmbunătăţirii securităţii şi sănătăţii lucrătorilor la locul de muncă, vă comunicăm următoarele:
- Legea nr.319/2006 îndeplineşte rolul de lege fundamentală în domeniu şi stabileşte cadrul general, principiile şi regulile de bază pentru promovarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor la locul de muncă;
- Prevederile Directivei 89/391/CEE au un caracter minimal în ceea ce priveşte obligaţiile şi măsurile pe care trebuie să le ia angajatorul încât să asigure o îmbunătățire a nivelului de protecție a securităţii şi sănătății lucrătorilor.
În acest sens prevederile art.14 din lege, referitoare la cum se acordă, ce categorii de persoane beneficiază şi condiţiile de muncă care impun a se acorda alimentaţia de protecţie, este o cerinţă suplimentară care se stabileşte prin contractul colectiv de muncă şi/sau contractul individual de muncă.
Urmare e-mailului dumneavoastră transmis la Relaţii cu Publicul şi înregistrat cu nr. 4788/21.05.2010, vă comunicăm următoarele:
- în cadrul prevederilor art.10 din ORDONANŢA DE URGENŢÃ Nr. 1 din 25 ianuarie 2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcţii a unor categorii de personal din sectorul bugetar şi stabilirea salariilor acestora, precum şi alte măsuri în domeniul bugetar, se face referire la modul de stabilire al salariilor personalului bugetar începând cu 1 ianuarie 2010 care nu ia în considerare drepturi salariale stabilite prin contractele şi acordurile colective şi contracte individuale de muncă încheiate cu nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data încheierii lor sau prin acte administrative emise cu încălcarea normelor în vigoare la data emiterii lor şi care excedează prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009;
- prevederile art.14 din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr.319/2006, referitoare la alimentaţia de protecţie, specifică că aceasta trebuie acordată şi nu face nicio referire la faptul că, contravaloarea acesteia ar putea fi inclusă în drepturile salariale.
MUNICIPIUL CURTEA DE ARGES
CONSILIUL LOCAL
HOTARARE NR.38/2010
Pentru aprobarea platii indemnizatiei de hrana prevazuta de contractul colectiv de munca si acordul colectiv de munca incheiate la nivelul primariei, serviciilor publice locale, cresei, casei de cultura si muzeului , valabile in anul 2010
Consiliul Local al Municipiului Curtea de Arges , intrunit in sedinta extraordinara , astazi , 6.05.2010 ;
Avand in vedere initiativa consilierului local Gabriel Nastea privind adoptarea unei hotarari pentru aprobarea platii indemnizatiei de hrana prevazuta de contractul colectiv de munca si acordul colectiv de munca incheiate in anul 2010 la nivelul primariei , serviciilor publice locale, cresei, casei de cultura si muzeului ;
Avand in vedere prevederile art.30 din Legea nr.130/1996 privind contractul colectiv de munca potrivit carora executarea contractelor colective de munca este obligatorie ;
Vazand contractul colectiv de munca si acordul colectiv de munca incheiate de ordonatorul principal de credite in anul 2010 ;
In temeiul art.45 alin.1 si 6 din Legea nr.215/2001
HOTARASTE:
Art.1 Se aproba , pentru anul 2010 , plata indemnizatiei de hrana prevazuta de contractul colectiv de munca si de acordul colectiv de munca incheiate de ordonatorul principal de credite cu reprezentantii salariatilor si functionarilor publici.
Art.2 Plata indemnizatiei de hrana se va face din creditele bugetare prevazute pentru cheltuieli materiale in bugetul local pe anul 2010.
PRESEDINTE SEDINTA
VASILE SABIE
Curtea de Arges - 6 mai 2010
Am deschis acum un proces in contencios administrativ (-fiind functionar public) cu institutia,pentru neacordarea indemnizatiei de hrana de catre angajator (Politia Comunitara ) incepand cu luna ian. 2010 , si a primei de Pasti ambele prevazute acordul colectiv ,acesta fiind valabil pana in luna mai 2010 ,.
As dori sa va prezint ceea ce doresc sa invoc in instanta ,cat si ce spune cealalta parte, si sa-mi spuneti un punct de vedere.
Indemnizatia de hrana este trecuta in acordul colectiv la capitolul "Sanatate si securitatea in munca" astfel:"in vederea obtinerii unui randament cat mai ridicat la locul de munca ,angajatorul,in functie de prevederile bugetare poate asigura in fiecare zi lucratoare ,pentru fiecare salariat prezent,o masa calda servita in incinta institutiei ,in cuantum de 10 lei /zi.In masura in care acesta obligatie nu va putea fi indeplinita in natura ,angajatorul va plati fiecarui angajat pentru fiecare zi lucrata in cursul lunii anterioare suma neta de 10 lei /zi.Contravaloarea mesei calde asigurate pentru fiecare zi lucratoare tuturor salariatilor,va fi indexata trimestrial cu indicele de devalorizare a monedei nationale in raport cu moneda unica europeana . Indemnizatia de hrana se acorda corespunzator numarului de zile efectiv lucrate."
Angajatorul sustine ca nu poate sa o mai achite incepand cu luna ian 2010 , intrucat art. 10 din o.u.g 1/2010 prevede urmatoarele :
"Art. 10
In conformitate cu prevederile art. 30 din Legea cadru nr. 330/2009, la stabilirea salariilor personalului bugetar incepand cu 1 ianuarie 2010 nu vor fi luate in considerare drepturi salariale stabilite prin contractele si acordurile colective si contracte individuale de munca incheiate cu nerespectarea dispozitiilor legale in vigoare la data incheierii lor sau prin acte administrative emise cu incalcarea normelor in vigoare la data emiterii lor si care excedeaza prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009."
De asemeni,desi a stablit prin clauza de mai sus o alimentatie de protectie ,sustine ca Politia Comunitara nu beneficiaza de alimentatie de protectie,ci doar anumite sectoare de munca beneficiaza.
In aparare voi sustine urmatoarele:
Indemnizatia de hrana nu este un drept de natura salariala(nici indemnizatie ,spor,nici adaos - la salariu brut),este un drept de natura materiala , o contravaloare a unei obligatii de sanatate si securitate in munca a angajatorului, (art.14 legea 319/2006 -alimentatia de protectie).
Drepturile de s.s.m fiind drepturi speciale.
De asemeni prin H.G. nr.196/2005 Politia Comunitara este forta complementara de ordine publica alaturi de alte institutii ale statului ,chiar este prezenta la anumite actiuni alaturi de Politie ,Jandarmerie ,Armata( gen meciuri de fotbal, festivitati cu ocazia zilei nationale ,zilei copilului ... in unele orase chiar efectueaza patrule mixte politie,jandarmerie,politie comunitara pt siguranta stradala )si tinand cont de O.G.nr.137/2000 republicată şi actualizată, privind sancţionarea tuturor formelor de discriminare ,angajatilor Politiei Comunitare li se cuvine sa li se acorde norma de hrana ,ca si celorlalte institutii de ordine publica (Politie,Armata,Jandarmerie) prevazuta de O.G.nr.26/1994, privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională,si de Ordinele S nr.440/2003 si S nr.310/2009 ale Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative ( prin care se reglementeaza norma de hrana a politistilor).
De asemeni si in cuprinsul legii salarizarii unitare se prevede ca functionarii publici beneficiaza si de alte drepturi care nu sunt de natura salariala prevazute in alte acte normative.
Art. 22. - (1) Functionarii publici au urmatoarele drepturi prevazute de alte acte normative, al caror cuantum se suporta de la bugetul de stat, bugetul local sau, dupa caz, de la bugetul asigurarilor sociale de stat:
a) indemnizatiile stabilite pentru activitati suplimentare la care este desemnat sa participe in cadrul unor comisii organizate in conditiile legii;
b) alte drepturi care nu sunt de natura salariala, stabilite in conditiile legii.
De asemeni si prevederile codului fiscal prevad ca contravaloarea
alimentatiei de protectie nu este considerata un venit salarial.
Cu privire la prima de Pasti prevazuta in acordul colectiv.tot la capitolul s.s.m astfel :" fiecare functionar public beneficiaza de o prima de Pasti si de Craciun
in cuantum de 325 lei pentru fiecare eveniment mentionat mai sus.Prima nu afecteaza fondul de premiere constituit in conditiile legii."
prima stabilita la nivel de unitate, fiind considerata ca si adaos in salariu brut ,acordul colectiv valabil pana in luna mai 2010,Pastile a fost in aprilie anul acesta , se aplica urmatoarea reglementare:
Decizia Curtii Constitutionale nr. 1415/2009
2. Critica de neconstitutionalitate ce priveste art. 7 alin. (1) din lege este neintemeiata, etapizarea prevazuta de acest text avand drept scop ca in intervalul 2010 – 2015 niciun angajat sa nu cunoasca, prin trecerea la noul sistem de salarizare, vreo diminuare a salariului brut de care beneficiaza potrivit reglementarilor in vigoare. Curtea retine ca notiunea de salariu brut include, potrivit art. 155 din Codul muncii, atat salariile de baza, soldele pentru personalul militar si indemnizatiile lunare de incadrare, dupa caz, cat si sporurile sau alte adaosuri aflate deja in plata. Desigur, finalitatea este ca dupa perioada de implementare a legii, in 2015, toti salariatii bugetari sa fie salarizati potrivit prevederilor acesteia. Faptul ca unii vor cunoaste cresteri salariale, iar altii stagnari din punctul de vedere al salariului brut incasat nu inseamna ca exista o discriminare, ci faptul ca se incearca crearea unui sistem unitar de salarizare, prin eliminarea discrepantelor mari existente in sistemul public de salarizare.
art.3 legea 330/2009
c)luarea in considerare a sporurilor, a adaosurilor salariale, a majorarilor, a indemnizatiilor cu caracter general sau special, precum si a altor drepturi de natura salariala, recunoscute sau stabilite, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin hotarari judecatoresti, prin acte de negociere colectiva, precum si prin alte modalitati, acestea regasindu-se la un nivel acceptat, potrivit principiilor prezentei legi, in salariul brut sau, dupa caz, in salariul de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia lunara de incadrare;
salutare tuturor ! sunt nou pe acest forum - o intrebare la voi: recent in cadrul politiei comunitare Galati s-a infiintat un corp de control intern desi exista sefi care efectueaza controlul ,doresc sa stiu:
1.legea care reglementeaza aceste corpuri de control in cadrul institutililor publice special politia cominitara , daca studiati legea politiei comunitare - nu gasiti asa ceva , dar poate e legal :) - mentionez de asemeni ca ocuparea functiei de sef in acest corp s-a facut pe baza de concurs.
2.daca are printre atributii participarea la sedintele de bilant trimestial/lunar / sau daca poate participa la astfel de sedinte.( rog sa motivati cu textul de lege daca se poate).
va multumesc anticipat!