Am deschis acum un proces in contencios administrativ (-fiind functionar public) cu institutia,pentru neacordarea indemnizatiei de hrana de catre angajator (Politia Comunitara ) incepand cu luna ian. 2010 , si a primei de Pasti ambele prevazute acordul colectiv ,acesta fiind valabil pana in luna mai 2010 ,.
As dori sa va prezint ceea ce doresc sa invoc in instanta ,cat si ce spune cealalta parte, si sa-mi spuneti un punct de vedere.
Indemnizatia de hrana este trecuta in acordul colectiv la capitolul "Sanatate si securitatea in munca" astfel:"in vederea obtinerii unui randament cat mai ridicat la locul de munca ,angajatorul,in functie de prevederile bugetare poate asigura in fiecare zi lucratoare ,pentru fiecare salariat prezent,o masa calda servita in incinta institutiei ,in cuantum de 10 lei /zi.In masura in care acesta obligatie nu va putea fi indeplinita in natura ,angajatorul va plati fiecarui angajat pentru fiecare zi lucrata in cursul lunii anterioare suma neta de 10 lei /zi.Contravaloarea mesei calde asigurate pentru fiecare zi lucratoare tuturor salariatilor,va fi indexata trimestrial cu indicele de devalorizare a monedei nationale in raport cu moneda unica europeana . Indemnizatia de hrana se acorda corespunzator numarului de zile efectiv lucrate."
Angajatorul sustine ca nu poate sa o mai achite incepand cu luna ian 2010 , intrucat art. 10 din o.u.g 1/2010 prevede urmatoarele :
"Art. 10
In conformitate cu prevederile art. 30 din Legea cadru nr. 330/2009, la stabilirea salariilor personalului bugetar incepand cu 1 ianuarie 2010 nu vor fi luate in considerare drepturi salariale stabilite prin contractele si acordurile colective si contracte individuale de munca incheiate cu nerespectarea dispozitiilor legale in vigoare la data incheierii lor sau prin acte administrative emise cu incalcarea normelor in vigoare la data emiterii lor si care excedeaza prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009."
De asemeni,desi a stablit prin clauza de mai sus o alimentatie de protectie ,sustine ca Politia Comunitara nu beneficiaza de alimentatie de protectie,ci doar anumite sectoare de munca beneficiaza.
In aparare voi sustine urmatoarele:
Indemnizatia de hrana nu este un drept de natura salariala(nici indemnizatie ,spor,nici adaos - la salariu brut),este un drept de natura materiala , o contravaloare a unei obligatii de sanatate si securitate in munca a angajatorului, (art.14 legea 319/2006 -alimentatia de protectie).
Drepturile de s.s.m fiind drepturi speciale.
De asemeni prin H.G. nr.196/2005 Politia Comunitara este forta complementara de ordine publica alaturi de alte institutii ale statului ,chiar este prezenta la anumite actiuni alaturi de Politie ,Jandarmerie ,Armata( gen meciuri de fotbal, festivitati cu ocazia zilei nationale ,zilei copilului ... in unele orase chiar efectueaza patrule mixte politie,jandarmerie,politie comunitara pt siguranta stradala )si tinand cont de O.G.nr.137/2000 republicată şi actualizată, privind sancţionarea tuturor formelor de discriminare ,angajatilor Politiei Comunitare li se cuvine sa li se acorde norma de hrana ,ca si celorlalte institutii de ordine publica (Politie,Armata,Jandarmerie) prevazuta de O.G.nr.26/1994, privind drepturile de hrană, în timp de pace, ale personalului din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională,si de Ordinele S nr.440/2003 si S nr.310/2009 ale Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative ( prin care se reglementeaza norma de hrana a politistilor).
De asemeni si in cuprinsul legii salarizarii unitare se prevede ca functionarii publici beneficiaza si de alte drepturi care nu sunt de natura salariala prevazute in alte acte normative.
Art. 22. - (1) Functionarii publici au urmatoarele drepturi prevazute de alte acte normative, al caror cuantum se suporta de la bugetul de stat, bugetul local sau, dupa caz, de la bugetul asigurarilor sociale de stat:
a) indemnizatiile stabilite pentru activitati suplimentare la care este desemnat sa participe in cadrul unor comisii organizate in conditiile legii;
b) alte drepturi care nu sunt de natura salariala, stabilite in conditiile legii.
De asemeni si prevederile codului fiscal prevad ca contravaloarea
alimentatiei de protectie nu este considerata un venit salarial.
Cu privire la prima de Pasti prevazuta in acordul colectiv.tot la capitolul s.s.m astfel :" fiecare functionar public beneficiaza de o prima de Pasti si de Craciun
in cuantum de 325 lei pentru fiecare eveniment mentionat mai sus.Prima nu afecteaza fondul de premiere constituit in conditiile legii."
prima stabilita la nivel de unitate, fiind considerata ca si adaos in salariu brut ,acordul colectiv valabil pana in luna mai 2010,Pastile a fost in aprilie anul acesta , se aplica urmatoarea reglementare:
Decizia Curtii Constitutionale nr. 1415/2009
2. Critica de neconstitutionalitate ce priveste art. 7 alin. (1) din lege este neintemeiata, etapizarea prevazuta de acest text avand drept scop ca in intervalul 2010 – 2015 niciun angajat sa nu cunoasca, prin trecerea la noul sistem de salarizare, vreo diminuare a salariului brut de care beneficiaza potrivit reglementarilor in vigoare. Curtea retine ca notiunea de salariu brut include, potrivit art. 155 din Codul muncii, atat salariile de baza, soldele pentru personalul militar si indemnizatiile lunare de incadrare, dupa caz, cat si sporurile sau alte adaosuri aflate deja in plata. Desigur, finalitatea este ca dupa perioada de implementare a legii, in 2015, toti salariatii bugetari sa fie salarizati potrivit prevederilor acesteia. Faptul ca unii vor cunoaste cresteri salariale, iar altii stagnari din punctul de vedere al salariului brut incasat nu inseamna ca exista o discriminare, ci faptul ca se incearca crearea unui sistem unitar de salarizare, prin eliminarea discrepantelor mari existente in sistemul public de salarizare.
art.3 legea 330/2009
c)luarea in considerare a sporurilor, a adaosurilor salariale, a majorarilor, a indemnizatiilor cu caracter general sau special, precum si a altor drepturi de natura salariala, recunoscute sau stabilite, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin hotarari judecatoresti, prin acte de negociere colectiva, precum si prin alte modalitati, acestea regasindu-se la un nivel acceptat, potrivit principiilor prezentei legi, in salariul brut sau, dupa caz, in salariul de baza, in solda functiei de baza sau in indemnizatia lunara de incadrare;
Cel mai recent răspuns:
sebastian23 , utilizator
22:31, 18 Iulie 2010