sunt administratorul unui SRL-D (eu si sotul meu suntem asociati) recent inregistrat la Registrul Comertului
Vom incepe cu o bicicleta echipata pentru vanzarea cafelelor pe care intentionam sa o ducem la diferitele evenimente din Bucuresti.
Mentionez ca in prezent nu avem angajati si nu desfasuram activitati insa intentionam sa mergem la evenimente in curand.
Daca vrem sa mergem noi, eu si sotul meu, cu bicicleta la evenimente, putem munci fara sa avem un contract de munca? In calitate de asociat/administrator putem sa muncim pentru SRL-D, fara sa primim bani si sa fim in legalitate?
Ma intereseaza daca exista o forma legala prin care sa justific prezenta noastra la stand. Nu vrem sa fim platiti pentru orele alea, vrem doar sa putem mergem la evenimente, sa preparam si sa vindem cafea to go.
Multumesc frumos tuturor celor care ati raspuns! Deci am mai mult timp sa pregatesc recursul. Imi era teama ca in era tehnologiei, data publicarii pe site este data comunicarii. O seara frumoasa!
Am o intrebare privind termenul de recurs si mai concret: am un dosar la judecatoria sector 6 a carui solutie a fost pronuntata in sedinta publica din 29.01.2013. Sedinta s-a tinut in lipsa mea in baza cererii mele de a se judeca in lipsa. Monitorizez evolutia dosarului pe site-ul judecatoriei (Portal.just.ro).
Totodata ma astept ca solutia sa imi fie comunicata si prin posta. Insa poate cineva sa imi zica termenul de 15 zile se calculeaza din momentul sedintei prin care s-a dat solutia (29.01.2013 in cazul acesta) sau din momentul primirii solutiei prin posta la adresa reclamantului.
Mentionez ca eu sunt parte intr-un proces cu RATB-ul si e primul proces pe care l-am deschis. De aceea si intrebarea mea.
Da, asa e insa am fost atat de preocupati de contractul de inchiriere incat am neglijat contractul de servicii.
Am testat insa terenul, "ipotetic" vorbind :), cu cei de la agentie si au zis ca fie se anuleaza contractul si ni se restituie banii fie ne vor gasi un alt apartament.
as vrea sa va cer parerea si recomandarile voastre pentru cum as putea proceda in urmatoarea situatie - la inceputul lunii iulie am inceput demersuri pentru inchirierea unui apartament in Bucuresti. Prin intermediul unei agentii imobiliare (agentia A) am gasit un apartament care la randul lui era dat spre inchiriere de o alta agentie (agentia B).
Agentia B a negociat astfel incat sa nu plateasca partea de comision catre agentia A. Noi, chiriasi nu am avut o putere prea mare de negociere in acest sens.
Bun... la discutiile de negociere a conditiilor de inchiriere a apartamentului au fost reprezentanti din ambele agentii A si B. La semnarea contractului de inchiriere la fel - au fost A si B. Dupa semnarea contractului de inchiriere cu agentia B, s-a semnat si contractul de servicii cu agentia A si am achitat comisionul. Asta s-a intamplat la mijlocul lui Iulie contractul de inchiriere urmand sa inceapa cu data de 1 august 2009.
Din nefericire, la data de 1 august, apartamentul nu poate fi locuit pe motiv de instalatii sanitare defiicitare care nu permit apei sa curga in acel apartament. Mai mult decat atat, alte obligatii prezente in contractul de inchiriere nu au fost respectate de catre agentia proprietar - agentia B. Teoretic, contractul de inchiriere poate fi reziliat pe motiv de executare necorespunzatoare a obligatiilor contractului. In prezent nu stiu daca vom mai putea sta in acel apartament ....
Variantele noastre de actiune sunt foarte putine - cu agentia B - careia i-am platit echivalentul unei luni de chirie ca si garantie - nu stiu daca putem sa ne obtinem banii inapoi.
Dar fata de agentia A - cea care teoretic ne-a gasit apartamentul, ce parghii de actiune am? Pot oare sa obtin comisionul platit inapoi pe motiv ca desi contractul de inchiriere cu B s-a semnat, el nu poate fi pus in aplicare?
Sau daca nu atunci in baza aceluiasi comision, agentia B sa ne ajute sa gasim un alt apartament? Asa mi s-ar parea normal pentru ca altfel sunt bani aruncati in van ....