Din 2008 am fost angajata cu jumatate de norma, pana la 15 decembrie 2009. In perioada 16-27 decembrie 2009 nu am lucrat, angajandu-ma cu norma intreaga la 28 dec. 2009. In conditiile in care o sa nasc la 1 sept. 2010, o sa benficiez de indemnizatie crestere copil?
Afecteaza ca am fost angajata doar cu jumatate de norma? Dar acea intrerupere de 12 zile din decembrie?
Dupa toate informatiile aparute recent, am ajuns la concluzia ca toata vina apartine fostei admin. care a fost si asociat unic in firma.
Contabila cu sesizarea a fost tot o victima a ei. Cu ajutorul ei cred ca pot demonstra ca s-au "refacut" actele contabile ale firmei, inclusiv bilantul (pentru a nu mai aparea semnatura ei pe nimic). Asa se explica si factura (cel putin una a aparut pana acum, dar ma astept si la altele) neinregistrata. Zicea ca mai are si ea cateva copii dupa ceva facturi, la fel neinregistrate, pe care o sa mi le arate.
In cazul acesta, ce risca fosta administratoare din punct de vedere legal?
Multumesc pentru raspunsuri! Intre timp, cu ajutorul unui avocat, am contestat procesul verbal si masurile impuse. Azi am primit comunicare cum ca plangerea a fost respinsa. Maine am o intalnire cu inspectorul ITM care se ocupa de caz. Probabil mi se vor comunica din nou masurile si anume inregistrarea contractului si plata salariului respectivei doamne.
Oricum, intre timp m-am convins ca totul se datoreaza unei pb. si razbunari personale dintre cele 2, iar eu am picat la locul si momentul nepotrivit.
As dori sa va mai cer parerea intr-o situatie:
Avand in vedere:
1. Am o conventie semnata in fata notarului, inainte de preluarea societatii, prin care admin. veche se obliga sa-mi cesioneze societatea si garanteaza "pentru orice evictiune totala sau partiala provenita dintr-o cauza anterioara prezentului act, soc. neavand datorii de orice natura, fata de orice persoane fizice sau juridice, neexistand litigii..."
2. Contabila care a facut sesizarea sustine ca a cerut o intelegere amiabila cu fosta admin. inainte si a anuntat-o ca in caz contrar va apela la ITM, dar nu a fost luata in seama. Deci admin. stia de situatie inainte de a semna actul de cesiune al societatii.
3. Nu exista inregistrarea contractului respectiv in actele societatii, nu exista state de plata pe numele contabilei respective, nu exista semnatura ei pe nici un act, practic eu nu am avut de unde sa stiu de existenta ei sau a contractului.
4.Tot azi am aflat de existenta unei facturi de vreo 1200 lei, tot de pe vremea fostului administrator, factura care nu a fost platita. Mai mult, am verificat actele societatii din vremea respectiva, iar factura nu apare inregistrata in contabilitate. Deci pe langa ca nu a platit-o din noi. 2008, nici nu a inregistrat-o in contabilitate.
Intrebarea este:
Dupa parerea dvs, as avea vreo sansa sa anulez procesul de preluare a societatii (pe motiv ca au existat vicii ascunse si datorii - sau alt motiv) si s-o oblig pe fosta admin. sa imi inapoieze suma platita?
Va multumesc anticipat si scuzati mesajul asa lung!
Buna ziua!
Pb. mea e urmatoarea:
Am preluat in iulie 2009 o firma. Imediat dupa preluare am fost chemata la ITM pt. solutionarea unei sesizari.
O persoana a depus o sesizare la ITM ca ar fi avut contract de munca pe 2 ore ca si contabila la firma respectiva in perioada noi. 2008-ianuarie 2009, contract pe care fostul administrator al firmei nu l-a inregistrat. A depus si o copie dupa contractul respectiv. In documentele firmei nu apare nicaieri semnatura respectivei contabile, ba chiar in martie firma are o notificare de la Finante cum ca nu ar fi fost depuse situatiile financiare pe ultimul trimestru al 2008.
La ITM am primit un avertisment si ca masuri plata salariului doamnei si a contributiilor aferente pe perioada respectiva.
Ce solutie am eu in situatia data? Inteleg ca fiind noul administrator eu trebuie sa raspund, desi in perioada respectiva nu am avut nici un fel de legatura cu firma.