Conf art 160 alin (2) lit c) Cod fiscal, se spune ca pentru lucrarile de constructii-montaj, definite prin normele de plicare, intarite prin OMF 155 / 31.01.2007, se aplica masurile de simplificare (taxare inversa), insa fiecare aplica aceste norme dupa cum il taie capul, nefacandu-se distinctie intre materialele folosite in cadrul acestor lucrari (materiale care sunt cumparate de prestator pe cheltuiala beneficiarului prin intermediul avansurilor facturate) si partea de manopera (proiectare, avizare, salarizare muncitori, etc).
De regula beneficiarii, solicita taxare inversa pentru intreaga valoare a facturii, netinindu-se cont de materiale, proiectare, avizare (activitati de care este scutit - necunoasterea pietei specifice de catre beneficiar).
Probleme serioase pe aceasta tema apar in cazul relatiilor antreprenor general - subantreprenor, prin refuzul primului de a accepta taxarea directa, interpretand la bunul plac masurile de simplificare. Intrebarea este: "noi cu cine votam?!", mai precis, este corecta aplicarea masurilor de simplificare si pentru materialele achizitionate in numele beneficiarului ?
Pe marginea legii se poate discuta mult. Legea lasa loc pt interpretari. De exemplu, eu am o societate cu activitate principala inchirierea de utilaje pt constructii, Cod CAEN 4550. Se incadreaza in articolul 160 sau nu? Eu zic ca nu. Dar unul din beneficiarii mei spune ca da si refuza sa-mi plateasca TVA-ul.
Nu am gasit nici un raspuns ca lumea la aceasta problema. Mai mult pana acum (in 2007) toate facturile pe care le-am primit de la subantreprenorii de servicii de constructii montaj sunt cu TVA normal. Eu cum facturez clientului , lucrarile de constructii, cu taxare inversa sau nu? Si inca ceva, din codul fiscal , am inteles ca daca aplicam taxarea inversa, trebuie sa aplicam prorata, care bineinteles se schimba lunar. Cum se va proceda ?
Ca si comletare la intrebarea anterioara ....
Si eu sunt intr-o situatie similara
Si daca se incadreaza, ce fac? Ii fac clientului o factura separata pentru benzina pe care am consumat-o cu el, ca macar de acolo sa-mi recuperez TVA-ul....... Si cu amortizarea mijloacelor fixe, investitiilor, pentru toate am platit TVA-ul ... tot factura separata .... ?
O sa-mi spuneti ca pentru recuperarea TVA-ului pe care l-am platit sa depu o cerere la finante ..... hm
Din 3 in 3 luni sa depun cate o cerere de recuperare a TVA-ului ? .... care nu se stie cand se solutioneaza .... la o adica as putea sa pregatesc si un birou separat pentru domnii de la finante ...
am o rugaminte. va rog un raspuns. am o societate cod caen 2030- fabricarea elemente taplarie si dulgherie si confectioneaza si monteaza tamplarie aluminiu si pvc. se incadreaza la - taxare invers?_ multumesc
Casa de marcat?
gabi.artis
daca o firma presteaza un serviciu atat catre populatie cat si ptr persoane juridice, mai exact montare tamplarie pvc este obligata sa foloseasca casa de ... (vezi toată discuția)