avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1006 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... amenda contraventionala
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

amenda contraventionala

buna ziua,anul trecut in luna iulie in timp ce ieseam de pe un drum comun ,pe unul judetean;dupa ce in prealabil mam asigurat si eram semnalizat precum ca intentionez sa virez dreapta,am intrat in coliziune cu un autovehicul ce se deplasa din partea mea dreapta.intradevar,eu aveam semnul de stop,insa impactul sa produs pe drumul judetean dupa cum a reiesit inclusiv din expertiza unui ing.insp.expert in legislatie rutiera,si expertiza la fata locului,expertiza din care a rezultat ca autovehicolul condus de mine era iesit cu 7,8m din intersectie,iar autovehicolul cu care mam ciocnit efectua o depasire,dupa o succesiune de mai multe curbe din care ultima la dreapta
momentan am intentat proces. puteti sa ma indrmati,daca aveam dreptate sau nu ?...intrucat mie mi sa ridicat permisul pe o perioada de 2 luni si o amenda de 360 ron pe motiv de neacordare de prioritate! va multumesc!
Cel mai recent răspuns: craciun ioan-adrian , utilizator 22:56, 12 Aprilie 2010
Aveti raspunsul la definitia data la pct. 1 de la Art.6 OUG 195/2002 care spune:
" În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;"
La semnul ,,stop",conducatorii de autovehicule au obligatia de a oprii pentru acordare de prioritate vehiculelor aflate pe drum cu prioritate,asta inseamna ca se acorda prioritate,coraborat si cu conduita rutiera ,astfel incat sa se previna orice incident.Faptul ca va aflati la 7,8m de intersectie, pe drum cu prioritate, nu inseamna ca ati asigurat distanta necesara pentru a evita orice pericol,tinand cont de viteza de deplasare a celorlalte vehicule aflate in trafic.Acest fapt se va stabili in urma unor expertize,efectuaute de cei de la rutiera.
deacord,cu cele mentionate,insa,dupa cum spuneam in expertiza se arata ca vizibilitatea era f redusa,de aprox 70-80 m din pct max al vizibilitati iar vitezele de deplasare erau de cca 15-20km/h pentru mine,si de min 50km/h pentru celalalt vehicol!datre rezultate in urma expertizei ,dupa nijte formule utilizate de experti,functie de urmele de franare si distanta la care sa oprit masina cealalta de la locul impactului respectiv 68m
vizivilitatea este f redusa untrucat untersectia are in partea dreapta o succesiune de 3 curbe la distanta de cel mult 70-80m una de cealalta ,find si in zona de munte.ar mai fi de notat si faptul ca erau si 2 martori care au afirmat ca mau vazut cand am oprit si am semnalizat din care unul aflanduse chia pe locul din dreapta fata!iar celalalt pe partea opusa drumuli de pe care am iesit eu.
Culpa dvs,mi se pare destul de evidenta in sensul ca prin manevra efectuata nu ati dat posibilitatea vehicului cu care ati intrat in coliziune sa isi efectueze traseul datorita faptului ca ati patruns prea mult in carosabilul celuilalt drum pe care urma sa va inscrieti.
Este de vorba si despre neadaptarea manevrelor la conditiile meteo si de trafic
eu sunt perfect deacord,cu faptul ca ...o parte din vina imi revine ,chiar daca aceasta se datoreaza unei vizibilitati f reduse!insa problema intervine in felul urmator...dupa ce eu am parcurs acea distanta pe dj, vehicolul care venea din sens contrar avea pe partea lui o masina parcata partial pe carosabil. asadar coleziunea sa petrecut datorita acelei depasiri, eu din cate stiu in apropierea unei intersectii cu un drum marcat ,chiar daca este un drum secundar,este interzisa depasirea. o alta chestiune ar fi faptul ca....dintrun calcul simplu ,luand in considerare distanta parcursa de mine pe dj in coroborare cu viteze de deplasare ,respectiva distanta maxima pana la care exista vizibilitate in coroborare cu viteza celuilalt vehicul,reiese faptul ca in momentul in care eu ma incadram in banda autovehicolul celalalt nu era in raza de vizibilitate.un alt factor ar fi faptul ca vehicolul respectiv circula cu cel putin 50km/h daca luam in considerare ca vehicolul sa oprit de la sine in raport cu dist la care sa oprit. dar,orice sofer ar fi...instinctul te face sa franezi...asadar...oare ce viteza avea de fapt acea persoana? intrebare mea este....
avea dreptul agentul de politie sami ridice permisul?luand in considerare ca erau cel putin 2 martori care declarau ca mau vazut cand am oprit si mam asigurat?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Șanse contestare p.v. neacordare prioritate Tetelu1980 Tetelu1980 Am condus un autoturism de serviciu și începând deplasarea în scop de serviciu de la un sediu am ieșit din curtea sediului pe aleea de acces aferentă și ... (vezi toată discuția)
Art. 120, lit. j) din oug nr. 195/2002 surroundead surroundead Buna ziua Ieri, in Vinerea Mare, mi-a fost retinut permisul pe o perioada de 30 de zile. In localitate (Rm Sarat) am intrat in depasirea unui sir de 3 ... (vezi toată discuția)
Accident cu vatamare (parte vatamata) TGU TGU Va salut in primul rand ... la sfarsitul lui mai am avut un accident in urma caruia am fost diagnosticat cu fractura clavicula + disfunctie ... (vezi toată discuția)