Am condus un autoturism de serviciu și începând deplasarea în scop de serviciu de la un sediu am ieșit din curtea sediului pe aleea de acces aferentă și am acționat maneta sistemului de semnalizare al autovehiculului pentru a indica celorlalți participanți la trafic intenția de efectuare a manevrei intrare în trafic prin efectuare de viraj la stânga, sistemul de semnalizare a fost acționat în permanență pe toată durata de efectuare a manevrei. În intersecția dintre aleea de acces a sediului și strada principală traficul era blocat pe ambele benzi ale sensului de circulație de ieșire din municipiu, fapt ce mi-a făcut imposibilă efectuarea manevrei de viraj la stânga prin traversarea celor două benzi, pentru o durată de timp de aproximativ 5 minute din cauză că autovehiculele oprite în trafic nu permiteau pătrunderea pe sectorul de drum menționat. Fiind sesizată această împrejurare, o persoană aflată în zona punctului de acces în sediu, a acordat sprijin prin transmiterea solicitării către conducătorii autovehiculelor poziționate în coloană înaintea intersecției aleii de acces auto a sediului respectiv cu șoseaua de a permite crearea unei breșe prin rămânerea pe loc și respectiv din deplasarea autovehiculelor aflate mai în față în cele două coloane de mașini din ambuteiajul creat pe ambele benzi ale sensului de circulație de ieșire din municipiu. Odată creată breșa respectivă m-am angajat în traversarea celor două coloane de mașini. După ce am traversat cele două benzi ale sensului de circulație de ieșire din municipiu, înainte de pătrunderea pe sensul de circulație spre centrul municipiului, unde doream să mă deplasez, m-am asigurat că dinspre intrarea în oraș, (din dreapta autovehiculului pe care îl conduceam), nu se apropia niciun autovehicul, asigurarea efectuându-se cu dificultate din cauza faptului că autovehiculele erau oprite în trafic pe benzile ce le traversasem, farurile acestora erau aprinse, precum și din cauza dimensiunilor mari ale autovehiculului pe care îl conduceam astfel că vizibilitatea era foarte redusă. Constatând faptul că din partea dreaptă nu se apropia niciun autovehicul a cărui circulație să fie stânjenită de efectuarea manevrei, am mai avansat în manevra de efectuare a virajului la stânga pe banda a doua de circulație a străzii principale, sensul spre centrul orașului, moment în care s-a produs coliziunea cu un autobuz al societății de transport locale care circula pe contrasens pe banda a doua de circulație a străzii principale, aferente sensulului spre centrul orașului, paralel cu cele două coloane de autovehicule oprite pe ambele benzi ale sensului de circulație de ieșire din municipiu cu o viteză neadaptată pentru asigurarea evitării oricărui pericol. Autobuzul respectiv în deplasare pe contrasens nu era însoțit de niciun echipaj al poliției rutiere care să îi faciliteze circulația și de asemenea șoferul acestuia nu a dat niciun fel de semnale luminoase prin alternarea luminilor de drum cu cele de întâlnire sau sonore cu ajutorul claxonului autovehiculului.
În urma tamponării dintre cele două autovehicule a rezultat avarierea vehiculului de serviciu mai precis au fost afectate bara față, far dreapta față, mască radiator, plăcuță înmatriculare și suport, aripă dreapta față și nu s-au înregistrat victime. În urma acestui eveniment s-a deplasat la fața locului un echipaj al poliției rutiere care constatând că avariile permit deplasarea autovehiculului, a solicitat deplasarea la sediul Serviciului Poliției Rutiere unde am prezentat detaliile incidentului. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat că nu am consumat băuturi alcoolice (concentrație 0,00% alcool în aerul expirat).
S-a procedat în continuare la întocmirea și emiterea documentelor de constatare (proces-verbal, autorizație de reparații, dovada reținerii permisului cu drept de circulație, copie după contractul de asigurare de răspundere civilă auto RCA al autobuzului. Prin acestea s-a stabilit că am pătruns fără acordarea de prioritate de trecere autobuzului care circula pe drumul cu prioritate dar pe sens opus și s-a dispus suspendarea dreptului de a conduce pentru 60 de zile. De asemenea și împotriva conducătorului auto al autobuzului s-a dispus suspendarea dreptului de a conduce pentru 60 de zile și sancționarea acestuia deși conducătorul autobuzului a susținut că manevra de depășire a celor două coloane de autovehicule oprite în ambuteiaj i-a fost indicată de un agent al poliției rutiere aflat într-un sens giratoriu.
Referitor la pătrunderea fără acordarea priorității fac mențiunea că pe toată durata efectuării manevrei m-am asigurat temeinic că pe sensul de circulație dinspre intrarea în localitate spre centrul municipiului, respectiv din partea dreaptă a autovehiculului nu se apropia niciun alt autovehicul, această asigurare solicitându-mi toată atenția având în vedere că a trebuit să traversez printre două coloane de autovehicule oprite pe cele două benzi le sensului de circulație de ieșire din municipiu iar din partea stângă vizibilitatea îmi era limitată și din cauza farurilor vehiculelor oprite prin dreptul cărora am traversat cele două benzi ale sensului de circulație. Mai mult, când a fost efectuată această manevră, în zonă a fost prezentă și persoana care acordase sprijin în ghidarea pentru crearea breșei și efectuarea traversării celor două coloane de autovehicule din ambuteiaj, iar acesta din urmă nu a indicat că ar fi observat deplasarea autobuzului cu care s-a produs tamponarea. De asemenea la momentul efectuării manevrei nu am avut niciun indiciu sub forma semnalelor acustice sau luminoase ale vreunui echipaj de poliție rutieră sau chiar ale autobuzului cu care am intrat în coliziune care să îmi indice faptul că se deplasează un autovehicul pe contrasens pe lângă două coloane de mașini blocate în trafic cu o viteză care nu i-a permis evitarea producerii acestui eveniment.
Am depus contestație în termenul stabilit. Ce șanse de câștig aș putea avea?
Sunt posesor de permis cat. B din 2002 și ulterior cat. A și nu am avut niciodată permisul suspendat până acum iar ca amenzi am avut luate două amenzi, una pentru parcare neregulamentară pe vremea când se ridicau autovehicule în bucurești de către societăți private respectiv o amendă pentru deplasarea cu viteza de 63 km/h.
Mulțumesc anticipat pentru sfaturi, idei, recomandări.
Cel mai recent răspuns:
Ioan Ciobanu , Expert judiciar
17:40, 14 Decembrie 2018