avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 457 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... as dori sa raman insarcinata dar am teminat somajul
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

as dori sa raman insarcinata dar am teminat somajul

Buna ziua,as dori sa raman insarcinata dar am teminat somajul, angajata nu sant nicaieri pt. ca nu am gasit, in cazul care raman insarcinata statul ajuta femeile fara nici un venit si ne acorda si noua cei 600 de ron indemnizatie pt. cresterea copilului sau trebuie sa fii neaparat angajata?Si inca o varianta daca mi-as gasi de lucru sa zicem peste 6 lunidin momentul in care m-am angajat cate luni trebuie sa lucrez ca sa beneficiez de toate drepturile in cazul in care raman insarcinata? Va mutumesc anticipat pt. raspuns.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:26, 7 Aprilie 2010
Raspunsul il gasiti textul de lege de mai jos. Trebuie sa va aflati in una din situatiele de mai jos timp de 12 luni inaintea nasterii copilului:
Art. 1
(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2006, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară în cuantum de 800 lei (RON).
(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni.

(la data 07-Nov-2008 Art. 1, alin. (1) modificat de Art. I din Legea 257/2008 )
(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei naşterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum şi de o indemnizaţie lunară în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei.

(la data 01-Jan-2009 Art. 1, alin. (1) modificat de Art. 12 din Ordonanta urgenta 226/2008 )
(2)În calculul celor 12 luni prevăzute la alin. (1) se includ şi perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
a)şi-au însoţit soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
b)au beneficiat de indemnizaţie de şomaj, stabilită conform legii;
c)au beneficiat de concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii;
d)au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii în condiţiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
e)au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
f)au realizat în sistemul public de pensii, anterior datei intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, perioade de stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială;
g)au beneficiat de indemnizaţia lunară prevăzută la alin. (1).
(2)Cele 12 luni prevăzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi din perioadele în care persoanele s-au aflat în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
a)şi-au însoţit soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
b)au beneficiat de indemnizaţie de şomaj, stabilită conform legii;
c)au beneficiat de concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii;
d)au realizat perioade asimilate stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevăzute la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
e)au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii în condiţiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
f)au realizat în sistemul public de pensii, anterior datei intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, perioade de stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială;
g)au beneficiat de indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului până la vârsta de 2 ani, respectiv până la vârsta de 3 ani în cazul copilului cu handicap;
h)au beneficiat de pensii de invaliditate;
i)au beneficiat de concediu fără plată pentru a participa la cursuri de formare şi perfecţionare profesională din iniţiativa angajatorului sau la care acesta şi-a dat acordul, organizate în condiţiile legii;
j)au lucrat cu contract individual de muncă în străinătate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state;
k)se află în perioada de întrerupere temporară a activităţii, din iniţiativa angajatorului, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii;
l)se află în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licenţă sau de diplomă, în vederea angajării ori, după caz, trecerii în şomaj, potrivit legii.

(la data 20-Jan-2007 Art. 1, alin. (2) modificat de Art. I, punctul 1. din Legea 7/2007 )
m)urmează cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar şi universitar, organizat potrivit legii, frecventate fără întrerupere. Sunt exceptate de la această obligaţie persoanele care au întrerupt cursurile din motive medicale.

(la data 18-Jun-2009 Art. 1, alin. (2), litera L. completat de Art. 1 din Legea 240/2009 )
(3)Prin venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se înţelege: venituri din salarii, venituri din activităţi independente, venituri din activităţi agricole, aşa cum sunt definite de această lege.
Art. 2
Începând cu data de 1 ianuarie 2007, cuantumul indemnizaţiei prevăzute la art. 1 alin. (1) este de 600 lei (RON).
Cuantumul indemnizaţiei prevăzute la art. 1 alin. (1) se majorează cu 600 lei pentru fiecare copil născut dintr-o sarcină gemelară, de tripleţi sau multipleţi, începând cu al doilea copil provenit dintr-o astfel de naştere.

(la data 18-Jun-2009 Art. 2 modificat de Art. 1 din Legea 239/2009 )
Art. 3
(1)În perioadele în care beneficiarii drepturilor prevăzute la art. 1 alin. (1) realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă un stimulent în cuantum lunar de 300 lei (RON), situaţie în care plata indemnizaţiei de 800 lei (RON) se suspendă.
(2)Începând cu data de 1 ianuarie 2007, cuantumul stimulentului lunar prevăzut la alin. (1) este de 100 lei (RON).
(1)Persoanele care sunt îndreptăţite să beneficieze de indemnizaţia pentru creşterea copilului, reglementată de prezenta ordonanţă de urgenţă, şi realizează venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de un stimulent în cuantum lunar de 300 lei.
(2)Stimulentul prevăzut la alin. (1) se acordă şi persoanelor care au fost îndreptăţite să beneficieze de indemnizaţia pentru creşterea copilului reglementată de dispoziţiile aplicabile până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cuprinse în Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, de Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările ulterioare, de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 221/2000 privind pensiile şi alte drepturi de asigurări sociale ale avocaţilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 452/2001, precum şi de alte acte normative referitoare la stabilirea şi acordarea acestui drept, denumite în continuare acte normative speciale.
(3)În cazul persoanelor care beneficiază de indemnizaţia pentru creşterea copilului şi solicită dreptul la stimulent, plata acestei indemnizaţii se suspendă.
(4)Începând cu data de 1 ianuarie 2007, cuantumul stimulentului lunar prevăzut la alin. (1) este de 100 lei.

(la data 20-Jan-2007 Art. 3 modificat de Art. I, punctul 2. din Legea 7/2007 )
eu acum o sapt. am terminat somajul daca ma angajez de maine aceste cateva zile conteaza pt. ca nu am continuitate.Intrebarea era :conteaza CHIAR si o zi daca ai ruptura aceasta.trebuie sa lucrezi 12 luni la ei ca sa beneficiezi de CCC.
In cele 12 luni premergatoare nasterii puteti avea si luni incomplete,asa cum este precizat in Normele de aplicare a OUG 148/2005:
Art. 4. -
(1) Concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copilului, prevazute de ordonanta de urgenta, se acorda persoanelor indreptatite, daca acestea au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, timp de 12 luni in ultimul an anterior datei nasterii copilului sau, dupa caz, de la data la care s-a realizat incredintarea in vederea adoptiei, s-a aprobat adoptia ori s-a instituit plasamentul sau tutela.
(2) De drepturile prevazute la alin. (1) beneficiaza si persoanele care realizeaza venituri supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestora.
(3) In calculul celor 12 luni prevazute la alin. (1) se includ si fractiunile de luna in care s-au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, precum si cele in care solicitantii s-au aflat in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. 1 alin. (2) din ordonanta de urgenta, considerate, in intelesul ordonantei de urgenta, luna intreaga.
(4) Prin fractiune de luna se intelege efectuarea a cel putin jumatate din zilele lucratoare din acea luna in care persoana indreptatita a realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului fiscal, ori s-a aflat in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la alin. (7).
(5) Prin exceptie, se accepta ca o singura data fractiunea de luna sa fie constituita dintr-un numar mai mic de zile lucratoare decat cel prevazut la alin. (4).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcularea indemnizatiei pentru cresterea copilului larigeor larigeor imi puteti raspunde va rog daca la calcularea indemnizatiei pentru cresterea copilului se ia in calcul si lunile in care am fost in concediul pre si post ... (vezi toată discuția)
Stimulent flor78 flor78 Buna ziua! As vrea sa stiu, daca am inceput serviciu, dar mi-am luat concediu de risc maternal am dreptul sa mi fac dosar pentru stimulent? Multumesc (vezi toată discuția)
Indemnizatie lunara crestere copil - daca nu am muncit clau_27 clau_27 buna ziua,care este,indemnizatia lunare,pe care o poate primi,o tanara mamica, pentru cresterea nou nascutulu,ea nu a lucrat niciodata.:\">:\"> ... (vezi toată discuția)