avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 665 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... inchidere punct lucru
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

inchidere punct lucru

Buna ziua,

Am un magazin alimentar pe care vreau sa-l inchid.
Spatiul unde am magazinul este inchiriat cu contract.
Va rog foarte mult sa-mi spuneti si mie cum trebuie sa procedez pt inchiderea punctului de lucru.

va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Mihail Cazacioc , Consilier juridic 08:19, 8 Aprilie 2010
Faceti o Decizie daca sunteti asociat unic sau o hot AGA daca sunteti mai multi asociati, cu 2 puncte:
1. Se radiaza punctul de lucru din strada, nr........(daca vreti la punctul 1, puteti sa faceti referire in continuare, dupa radiere si la ce se intampla cu contractul de inchiriere pentru spatiul punctului de lucru
2. Celelate prevederi ale Actului constitutiv raman nemodificate.
Completati o cerere la ORC de inregistrare a mentiunii de radiere a punctului de lucru. La aceasta cerere mai adaugati pe langa Decizie/Hot AGA si predati in original, certificatul constatator in baza caruia a functionat punctul de lucru.
De asemenea va mai trebuie o imputernicire, un contoar de cuvinte pentru Decizie/hot AGA si o copie certificata de dvs.a acestei Decizii si evident bani pentru taxele de la registru.
Bafta!
Va multumesc foarte mult pentru informatiile oferite.
Va rog sa-mi spuneti daca exista o conditie referitor la data cand fac aceasta Decizie. De ex., daca contractul de inchiriere pt pct de lucru inceteaza cu data de 1 mai 2010, trebuie sa depun acea Decizie inainte de aceasta data sau cand anume?

multumesc
Nu poate sa va impuna nimeni cand faceti dvs decizia Cand doriti sa inchideti punctul de lucru decideti acest lucru
Obligatia este ca in 15 zile sa depuneti decizia la Reg comertului
Legea 26 /1990:
Art. 21. - În registrul comerţului se vor înregistra menţiuni referitoare la:
a) donaţia, vânzarea, locaţiunea sau garanţia reală mobiliară constituită asupra fondului de comerţ, precum şi orice alt act prin care se aduc modificări înregistrărilor în registrul comerţului sau care face să înceteze firma ori fondul de comerţ;
b) numele şi prenumele, cetăţenia, codul numeric personal, pentru cetăţenii români, seria şi numărul paşaportului, pentru cetăţenii străini, data şi locul naşterii împuternicitului sau a reprezentantului fiscal, dacă este cazul; dacă dreptul de reprezentare este limitat la o anumită sucursală, menţiunea se va face numai în registrul unde este înscrisă sucursala, semnătura împuternicitului/reprezentantului fiscal va fi dată în forma prevăzută la art. 18 alin. (2) şi (3);
c) brevetele de invenţii, mărcile de fabrică, de comerţ şi de serviciu, denumirile de origine, indicaţiile de provenienţă, firma, emblema şi alte semne distinctive asupra cărora societatea comercială, regia autonomă, organizaţia cooperatistă sau comerciantul persoană fizică sau asociaţie familială are un drept;
d) hotărârea de divorţ al comerciantului, precum şi cea de împărţire a bunurilor comune pronunţate în cursul exercitării comerţului;
e) hotărârea de punere sub interdicţie a comerciantului sau de instituire a curatelei acestuia, precum şi hotărârea prin care se ridică aceste măsuri;
f) deschiderea procedurii de reorganizare judiciară sau de faliment, după caz, precum şi înscrierea menţiunilor corespunzătoare;
g) hotărârea de condamnare a comerciantului, administratorului sau cenzorului pentru fapte penale care îl fac nedemn sau incompatibil să exercite această activitate;
h) orice modificare privitoare la actele, faptele şi menţiunile înregistrate.
__________
Literele a), b) şi c) au fost modificate prin art. VIII pct. 17 din Legea nr. 161/2003.
- Litera g) a fost modificată prin art. VIII pct. 18 din Legea nr. 161/2003.


Art. 22. - (1) Comerciantul are obligaţia să solicite înregistrarea în registrul comerţului a menţiunilor prevăzute la art. 21, în cel mult 15 zile de la data actelor şi faptelor supuse obligaţiei de înregistrare.
(2) Înregistrarea menţiunilor se poate face şi la cererea persoanelor interesate, în termen de cel mult 30 de zile de la data când au cunoscut actul sau faptul supus înregistrării.
(3) Menţiunile se înregistrează din oficiu, în termen de 15 zile de la data primirii copiei legalizate a hotărârii irevocabile referitoare la faptele şi actele prevăzute la art. 21 lit. e), f) şi g), cu excepţia cazului în care legea dispune altfel.
(4) Faptul că menţiunile pot fi înregistrate şi la cererea altor persoane sau din oficiu nu scuteşte pe comerciant de obligaţia de a cere efectuarea lor.
__________
Ultima modificare: Joi, 8 Aprilie 2010
Mihail Cazacioc, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cesiune probleme Daianu Daianu Am cesionat o firma cu asociat unic la doua persoane .In momentul cesiuni,facute prin inscris sub semnatura privata cu fata certa de avocat,am predat si ... (vezi toată discuția)
Vanzare fond de comert intre 2 societati DAIANA_ DAIANA_ Daca un S.R.L. transfera dreptul de proprietate asupra fondului de comert catre un alt S.R.L. ce acte trebuie depuse la reg com [b]de catre firma ... (vezi toată discuția)
Cerere mentiuni partiale decizie consiliu administratie m_i m_i Buna ziua! Presedintele Consiliului de administratie al unei SA-Bucuresti a adoptat o decizie care inglobeaza mai multe puncte: radierea mai multor puncte de ... (vezi toată discuția)