in timpul transportului marfii cu regim de temperatura controlata, nu stiu din ce motive instalatia de mentinere a frigului s-a defectat, iar marfa a fost refuzata de beneficiar. Proprietarul si intermediarul au cerut ca marfa sa fie dusa inapoi proprietarului urgent. (comisia de asiguratori a constatat, ca calitatea marfii nu a suferit modificari). Firma de asigurare la care s-a incheiat CMR-ul refuza sa dea orice raspuns in scris.Mentionez ca proprietarul cere marfa urgent inapoi, iar asiguratorul taraganeaza motivand faptul ca este wekend. Cum sa procedez? trimit marfa acum neasteptand notificarea asiguratorului, urmand ca apoi sa ajungem in instanta pentru recuperarea cheltuielilor de transport, sau sa astept acea notificare caz in care in prejudiciu intra si valoarea marfii (31000 Euro). Astept raspuns urgent. Sunt disperata
Aveti refuzul de primire al marfii de catre beneficiar?
Si dovada ca ati anuntat asiguratorul?
In acest caz....sa intoarceti urgent la proprietar, pentru ca in caz contrar riscati sa suportati dvs contravaloarea marfii.
Dar nu uitati sa cititi si contractul de asigurare incheiat, sa vedeti exact conditiile de acordare a despagubirilor....
Am refuzul de primire a marfii, am anuntat asiguratorul, am deschis dosar de daune , (asigurarea CMR cuprinde si defectiuni la sistemul de racire).
Intrebare!
in cazul in care eu returnez marfa proprietarului, pot sa cer asiguratorului despagubiri pentru transport?
daca comisia de asiguratori a constatat ca nu s/a modificat calitatea marfii, nu e usor sa convingi un judecator sa va admita plata cheltuielilor de transport.
Vor sustine ca nu este problema lor ca beneficiarul a refuzat marfa. Dar decat sa vi se impute contravaloarea marfii este mai corect sa o returnati proprietarului. Aveti dovada ca acesta a solicitat/o.
Ptr. prejudiciul creat asiguratul se poate îndrepta impotriva asiguratorului.
Daca aveti doc. de refuzare a marfii si motivatia, precum si o copie a instiintarii asiguratorului returnati marfa proprietarului si apoi actionati asupra asiguratorului pt. a solutiona dosarul de dauna. Daca acest lucru nu se intampla chemati-i in instanta.
Daca in contractul CMR este prevazuta acoperirea cheltuielilor suplimentare de transport (transbordare, ruta retur, etc.) in cazul producerii unui eveniment asigurat, iar producerea evenimentului este confirmata, atunci veti solicita/primi si aceste cheltuieli.Daca evenimentul se va dovedi ca nu a avut loc, responsabilitatea devine cea contractual-comerciala si apartine celui care a refuzat receptia, si va fi rezolvata intre cei doi comercianti, plata fiind efectuata de proiprietarul marfii.
Recuperare bani
lukaa
Buna ziua. Va rog sa ma ajutati intr-o problema. Marfa din camion este descarcata si CMR-ul stampilat si semnat fara obiectiuni. s-au facut 2 poze la un palet ... (vezi toată discuția)