avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Bilant.....
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Bilant.....

O firma constata ca anumite bonuri,chitante(vechi de 2 ani) nu au fost inregistrate si are si minusuri la inventarele efectuate(exista vinovati).
Cum se inregistreaza aceste minusuri?
Daca se scoate un bilant anual de la Registrul Comertului, unde se vad aceste minusuri, ma refer la ce cont( nu sunt de specialitate)?
In ce acte se pot vedea acele lipsuri?
Daca anumite sume de bani, depuneri, ajung cu intarziere de la un punct de lucru la altul, diferente fiind de cateva luni, cum se inregistreaza aceste depuneri minus si cum se pot identifica din bilant?
Va rog sa ma ajutati.
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 11:30, 16 Aprilie 2010
Daca un document nu este inregistrat in contabilitate , atunci nici in bilant nu apare .
Minusurile sunt evidentiate la inventariere ( daca aceasta este facuta corect , dar ma indoiesc , pentru ca ati spus ca lipsesc acte din conta , prin urmare stocul scriptic este viciat - respectiv mai mic decit ar trebui . Stocul scriptic fiind mai mic , va dati seama ca stocul faptic ar trebui sa fie mai mare - este situatia clasica a marfii fara provenienta ) .
Contabilitatea are conturi pentru inregistrarea transferurilor banesti dintr-o gestiune in alta , acum e de vazut daca aceste conturi au si fost utilizate corect .
Spuneti mai clar despre ce e vorba , daca puteti ; asa cum ati scris pina acum e destul de general ...
Firma acuza o persoana ca nu a inregistrat anumite chitante, unele vechi de aproape 2 ani.
Prin neinregistrarea acestora se aduce un prejudiciu firmei, aparand acest fapt in bilant?
In urma inventarului se constata o lipsa, gestionarul incheie un act notarial pentru plata lipsurilor.Acesti bani intra in firma prin creditare firma, pe numele directorului.
Minusul din gestiune cum se inregistreaza(in ce cont se vede)?
Sumele de bani primite lunar de la gestionar, fiind prin dispozitie de incasare-creditare firma, nu intra in contul minusului de la inventar, nu?
In cazul in care un punct de lucru se scade in registru de casa cu o suma de bani, iar acea suma de bani ajunge la sediul central sa se depuna la banca dupa mai multe luni(cineva se foloseste de bani abuziv), cum se poate vedea diferenta intre sediul central si punctul de lucru la sfarsit de luna sau an?
Diferenta la contul de depuneri este evidenta, in bilant nu apare?
Multumesc pentru raspunsuri.


melnic a scris:

Firma acuza o persoana ca nu a inregistrat anumite chitante, unele vechi de aproape 2 ani.
Prin neinregistrarea acestora se aduce un prejudiciu firmei, aparand acest fapt in bilant?


Chitantele sint documente de plata . neinregistrarea lor inseamna ca au ramas neachitati unii furnizori- in speta dvs as abandona aceasta pista; nu ar putea nimeni sa fraudeze o firma neinregistrand platile .
De asemenea , chitanta este document de incasare . neinregistrarea unei chitante in conta . inseamna clienti neincasati iar banii - nefiind trecuti prin registrul de casa pot fi insusiti de casier sau persoana care ii administreaza.
Cred ca acesta este situatia cu care va confruntati.
Soldul contului clienti se reflecta in bilant .
De aceea se face inventarierea conturilor , cu ocazia intocmirii bilantului , si consecinta inventarierii este ca daca dvs spuneti ca aveti de primit x lei de la clientul x , acesta trebuia sa confirme suma .
Daca e vorba de magazin - vinzare cu amanuntul - clientii nu pot confirma , fiind pers fizice ; in acest caz, tot inventarierea e cea care " arata " frauda , dar e vorba de inventarierea stocului de marfa .

~~~~~
dvs spuneti :
"In urma inventarului se constata o lipsa, gestionarul incheie un act notarial pentru plata lipsurilor.Acesti bani intra in firma prin creditare firma, pe numele directorului."

- nu are treaba creditarea directorului ; minusul imputabil se inregistreaza in cont de debitori , pe masura ce persoana depune bani pentru a inchide debitul , de face dispozitie de incasare in casierie si se inchide din debit

~~~~~
Dvs ati spus :
"Minusul din gestiune cum se inregistreaza(in ce cont se vede)?
Sumele de bani primite lunar de la gestionar, fiind prin dispozitie de incasare-creditare firma, nu intra in contul minusului de la inventar, nu?"

- minusul nu se "vede " decit in acel cont de debitori.
V-am spus mai sus mecanismul de incasare .

~~~~
Dvs ati spus :
"In cazul in care un punct de lucru se scade in registru de casa cu o suma de bani, iar acea suma de bani ajunge la sediul central sa se depuna la banca dupa mai multe luni(cineva se foloseste de bani abuziv), cum se poate vedea diferenta intre sediul central si punctul de lucru la sfarsit de luna sau an?"

Transferurile intre pct de lucru sint reflectate fie in cont 481 fie 482 fie, un pic fortat dar am intilnit 581.
Aceste conturi arata valorile banesti care circula intre subunitati .
Intervalul de citeva luni este ... anormal .
Aceste conturi sint si ele reflectate in bilant ,daca la data bilantului au sod, desigur.

E complicat de discutat asa cum am incercat noi mai sus . Bine ar fi sa luati legatura cu un profesionist contabil neutru si sa va "citeasca " o balanta si un bilant .
Imi doresc ca premisa de la care am plecat , intuitiv , recunosc, sa fie cea corecta.



~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Lipsa foarte mare la inventar crisulici21 crisulici21 lucrez de 10 ani la o firma cu materiale de constructii ca gestionar iar anul acesta ma scos lipsa 100 de milioane. bani pe care nu i-am furat eu .tin sa ... (vezi toată discuția)
Inventarierea patrimoniala sadaka sadaka #-o#-o buna, are cineva o idee despre asta , cu ce se incepe aceast inventar si cum ....sa arate . ajutorrrrrrrrrrrr!!!!!!!! (vezi toată discuția)