Am si eu o nelamurire privind inregistrarea in contabilitate a urmatoarei situatii:
Societatea are magazin de materiale pentru constructii. A efectuat lucrari de amenajare ale sediului si atelierului aflate in proprietate.
Materialele de care s-a folosit sunt cele din magazinul propriu.
As dori sa stiu daca sunt corecte urmatoarele inregistrari:
a) descarcarea din gestiune a materialelor folosite:
601=301
607=371
b)receptia lucrarii :
212=722 (lucrarea este finalizata)
4426=4427 (avand in vedere ca s-a dedus tva la cumpararea acestor materiale).
nu e corect! Ati dublat cheltuiala.
Trebuie sa transfertati stocul de marfuri pe materii prime.
301 (3028) = 371
Daca marfurile sunt la pret de vanzare descarcati si adaosul, tva-ul neexigibil
%=371
378
4428
Consumati materialele
601 (6028) = 301(3028)
Receptia amenajarilor care majoreaza valoarea cladirii.
212 = 722
in acesta situatia 722 se inchide prin 121
722 = 121.
Amortizarea cladirii se recalculeaza din acest moment.
Am gresit cand am scris (imi cer scuze).......nu am inregistrat de 2 ori descarcarea de gestiune.
Problema mea cea mare este cu nota 4426=4427 (in indrumarul practic actualizat si completat prin reglementarile contabile prevazute .....si aprobate de OMFP1752/2005 era specificata nota aceasta). Din aceasta cauza am adresat aceasta intrebare.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.