Am si eu o nelamurire privind inregistrarea in contabilitate a urmatoarei situatii:
Societatea are magazin de materiale pentru constructii. A efectuat lucrari de amenajare ale sediului si atelierului aflate in proprietate.
Materialele de care s-a folosit sunt cele din magazinul propriu.
As dori sa stiu daca sunt corecte urmatoarele inregistrari:
a) descarcarea din gestiune a materialelor folosite:
601=301
607=371
b)receptia lucrarii :
212=722 (lucrarea este finalizata)
4426=4427 (avand in vedere ca s-a dedus tva la cumpararea acestor materiale).
nu e corect! Ati dublat cheltuiala.
Trebuie sa transfertati stocul de marfuri pe materii prime.
301 (3028) = 371
Daca marfurile sunt la pret de vanzare descarcati si adaosul, tva-ul neexigibil
%=371
378
4428
Consumati materialele
601 (6028) = 301(3028)
Receptia amenajarilor care majoreaza valoarea cladirii.
212 = 722
in acesta situatia 722 se inchide prin 121
722 = 121.
Amortizarea cladirii se recalculeaza din acest moment.
Am gresit cand am scris (imi cer scuze).......nu am inregistrat de 2 ori descarcarea de gestiune.
Problema mea cea mare este cu nota 4426=4427 (in indrumarul practic actualizat si completat prin reglementarile contabile prevazute .....si aprobate de OMFP1752/2005 era specificata nota aceasta). Din aceasta cauza am adresat aceasta intrebare.