La un restaurant micut care are si un bar,evidenta gestiunii este organizata la pret de achizitie,cu fise de magazie pt.fiecare articol(atat pt.gestiunea bucatarie cat si pt.gestiunea bar).
Programul informatic permite o astfel de evidenta, iar descarcarea gestiunilor se face tot la pret de achizitie in baza unui centralizator de iesiri,pt.ambele gestiuni.
Pt.gestiunea bucatarie iesirile se fac in baza portiilor de mancare vandute conform retetelor, iar pt.gestiunea bar in baza produselor vandute,dar tot la pret de achizitie.
La finele lunii notele contabile arata cam asa: 1.notele de receptie
4426,371(bar)=401
4426,371(bucatarie)=401
2.inregistrarea vanzarilor(conform listei de vanzari scoase din program pt.fiecare gestiune)
5311=707,4427(aici totalul din raportul z este egal cu listele de vanzari pt.cele 2 gestiuni).
3.descarcarea gestiunilor conform centralizatoarelor de iesiri
607,378,4428=371 bar
607,378,4428=371 bucatarie
4.incarcarea gestiunilor cu adaos si tva neexigibil
371bar=378,4428
371bucatarie=378,4428
Adaosul si tva neexigibil atat la incarcarea gestiunilor cat si la descarcare au aceeasi valoare.
As dori sa imi spuneti daca este corect modul acesta de lucru.
Va multumesc mult.:vishenka:
Nu prea....:O ar trebui modificat programul..
Sunt multe de spus ..:D
"Monografie contabila pentru baruri, restaurante, firme de catering.
Aici se pot identifica 2 situatii. Prima este cea a bunurilor vandute care se considera din punct de vedere contabil marfuri si cea a bunurilor vandute care se considera produse finite.
Exemple de:
- marfuri: sucuri, apa, produsele de patiserie sau prajiturile achizitionate de la alt producator, adica ceea ce se achizitioneaza pentru a fi revandut in starea in care se gaseste la momentul cumpararii
- produse finite: tot ceea ce se produce de catre restaurant sau firma de catering.
1. Pentru produse finite
a. Achizitia bunurilor: materii prime si materiale
% = 401
301
302
4426
b. Productia (pe baza notei de predare) si consumul (pe baza bonului de consum)
345 = 711
601 = 301
602 = 302
c. Vanzarea produselor finite
- vanzare en-gros:
4111 = %
701
4427
- vanzare cu amanuntul:
5311/5121 = %
701
4427
d. Descarcarea gestiunii produselor finite
711 = 345
Am intrebat si pe cel care administreaza programul si mi-a zis ca acest soft asa cum este realizat este folosit de mai multe unitati de alimentatie publica.:(
Monografia contabila de mai sus este cat se poate de corecta si mai ales realista.
Pentru rodia as avea o intrebare: De ce inregistrati alimentele pt bucatarie ca marfuri si le puneti adaos comercial?
Dvs vindeti preparatele rezultate in bucatarie nu alimentele aprovizionate ca atare.