Am rugamintea daca poate cineva sa clarifice cateva lucruri:
1 - sunt asociat unic al unui SRL infiintat in ian.2005, iar in actul constitutiv este trecut "societatea este administrata de catre asociatul unic pe durata nelimitata, acesta avand puteri depline". Mai este nevoie de contract de mandat pt administrare, sau de facut vreo modificare in actul constitutiv?
2 - exista cumva obligativitatea ca administratorul asociat unic SRL sa se si angajeze la propria firma sau sa aiba contract de mandat? Daca da, unde este specificat?
3 - exista obligativitatea platii fondului de sanatate, contributiei pt pensie si celorlalte dari daca nu exista contract de munca sau de mandat?
4 - se poate plati vreo indemnizatie de administrator doar in baza numirii din actul constitutiv, si ar fi aceasta indemnizatie deductibila? Indemnizatia s-ar impozita cu 16% si s-ar aplica si celelalte taxe si impozite? Trebuie depusa si declaratia de venit ca pers fizica (asociat)?
1. nu
2. nu exista obligativitatea, mai mult administratorul nici nu se mai poate angaja cu carte de munca, dupa ultima modificare legislativa
3. evident ca nu
4. se poate incheia un contract de management, dar fiind asociat unic nu-i vad rostul, sa va incurcati in acte si sa platiti la stat impozit, si alte minuni
Fara contract de management nu se poate plati nici o indemnizatie de administrare?
Sau exista vreo alta posibilitate de a retrage bani in afara de dividende la sfarsitul exercitiului financiar?
Se incheie un contract de administrare/management. Contractul nu se depune la ORC. In schimb, trebuie inregistrat la finante (AFP), ca justificare pentru plata impozitului pe venit.
In contract trebuie introduse clauze exprese cu privire la deducerea /decontarea cheltuielilor de deplasare, cazare, transport, etc. efectuate aferent activitatii de administrare. In cazul in care in contract nu sunt prevazute asemenea clauze, cheltuielile respective le va suporta administratorul, neexistand obligatia firmei de a le deconta.