avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 898 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensie de urmas

tatal meu a decedat de 1 luna, parintii mei sunt divortati de cand aveam eu varsta de 2 ani. nu am mai tinut legatura. acum am 23 de ani si sunt studenta. as dori sa va intreb daca am dreptul la pensie de urmas? si daca mi-ati putea spune daca pot face rost de undeva de o copie la certificatul de deces?
daca a iesit la pensie de ceva vreme si nu a primit niciodata pensie, ptr ca a fost plecat din tara...de ce acte as avea nevoie daca as putea primi pensie de urmas.
va multumesc aniticipat.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:42, 30 Aprilie 2010
1. Acte necesare:
* cerere tip
* certificatul de deces (original si copie), cauza decesului pentru sustinatorul decedat care nu are calitatea de pensionar
* adeverinta de studii pentru urmasii copii peste varsta de 16 ani
* actul de identitate al solicitantului
* carnet de munca (original si copie)
* livret militar (original si copie)
* acte de stare civila ale solicitantului si ale urmasilor din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul
* talonul de pensie al decedatului

2. E bine sa mergeti si la Casa de Pensii sa vorbiti si sa cereti informatii, fiind vorba de un caz mai deosebit.
Ultima modificare: Joi, 29 Aprilie 2010
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
va multumesc ca mi-ati raspuns la mesajul meau.
dar nu stiu de unde sa fac rost de :
-carnetul de munca (original si copie)
-livretul militar (original si copie)
-certificatul de deces (original si copie)
deoarece eu nu l-am vazut pe tata de la 2 ani, si nu ii cunosc familia , nu am tinut legatura cu ei pana la varsta actuala. (23 ani) ce as putea face?
De aceea v-am recomandat sa mergeti la Casa de Pensii unde s-ar putea sa va ajute si in acest sens.

~ final discuție ~