In cadrul asociatiei noastre ne confruntam cu urmatoarea problema: s-a schimbat administratorul asociatiei si totodata mai toti locatarii ne-am trezit cu niste debite enorme asa din senin. Cand ne-am dus sa cerem explicatii, ni s-a spus ca fostul administrator nu a predat evidenta contabila, ci doar o lista cu locatarii si cu diverse sume trecute in dreptul fiecaruia, sume exagerate pe care acum asociatia ne cere sa le platim desi ele nu pot fi justificate. Mai multi locatari am depus plangeri penale impotriva fostului administrator dar fara rezultat si acum ne gandim sa dam in judecata Asociatia pentru debitele ce ni se imputa desi nu le pot justifica prin evidentele contabile lunare. Ne poate ajuta cineva cu un raspuns ce am putea face si daca avem sanse in instanta sa obtinem sumele reale ? (cu totii avem chitantele cu platile anterioare)
Dava aveti chitantele este cat se poate de bine. trebuie verificat daca au fost consemnate in fisele individuale de la asociatie, cat si chitantierul asociatiei. Daca nu a fost inregistrata plata , este dovada clara ca este vinovat.
Doamnă,ințeleg că s-a schimbat administratorul.Presedintele de asociație
va inștiințat de situația găsită?Aveți cenzor?
Ințeleg că fostul administrator nu a lăsat o serie de acte .
Presedintele trebuie să ia copii de la facturile anterioare de la furnizori și
soldurile.(ce nu s-a plătit)Acele sume ce spuneți că le aveți la intreținere
posibil aceste sume să fie.Ori cum trebuie să faceți o sedință in care cu
actele pe masă ,cu cenzorul să vedeți ce aveți de făcut.
@mihacireasa,
Inainte de a face plangeri penale si a intenta actiuni in instanta trebuie sa faceti ordine in asociatia dumneavoastra. Nici o instanta nu poate sa stabileasca "sumele reale", cum spuneti decat dupa ce va lamuriti situatia restantelor, debitelor fiecarui proprietar catre asociatia. Acest lucru, asa cu s-a mai spus trebuie sa-l rezolve presedintele, membrii comitetului executiv, cenzorul. Acestia, daca nu se descurca singuri pot sa angajeje un expert contabil (apelati la CECCAR) sau o firma de expertiza, care contra-cost poate face verificarea si aducerea la zi a evidentelor contabile.
Propuneti in comitet ca noul administrator sa faca listele de plata 2-3 luni numai cu repartizarea cheltuielilor curente. In acest interval de timp se face acea expertiza si peste 4 luni se afiseaza pe liste si restantele, penalizarile etc.