avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Decizii abuzive si amenintari...una dupa alta
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Decizii abuzive si amenintari...una dupa alta

Buna! Ma numesc Popovici Nicusor si lucrez ca Sef de Santier, la o firma de constructii. Problema mea incepe in urma cu ceva timp, cand sistematic, nu am mai primit "bonificatii" pentru lucrarile bine executate, dupa cum ma intelesesem cu angajatorul. Bineinteles ca toate aceste bonusuri se desfasurau in alt cadru decat cel legislativ sau fiscal, sumele de bani nefiind fiscalizate, nu era trecut nimic pe cartea de munca, totul fiind facut la negru. Dupa ce s-a repetat povestea, timp in care am primit asigurari ca imi voi recupera banii, am inteles ca lucrurile nu vor mai fi ok. Am fost trecut la salariu de 75%, in somaj tehnic, fara sa imi dau acordul...am observat asta la vreo 2 saptamani dupa ce a fost emisa decizia - pe care am refuzat atunci sa o semnez, pe motiv ca nu am fost anuntat, in prealabil. Dupa trecerea iernii, lucrurile s-au precipitat, astfel ca luna trecuta in loc de salariu am primit jumatate din el, pe motiv ca ATAT am muncit. Munca mea presupune atat executia lucrarilor pe santier, cat si munca de birou, intalniri protocolare semnare de documente, decontari, facturari, planificari, telefoane, etc. Pe santier, intr-adevar lucrasem doar o jumatate de luna - asta pentru ca pe data de 15 mi-au fost aduse plansele necesare demararii lucrarilor. Am comunicat faptul ca vreau sa plec din firma, pentru ca nu se mai potriveste cu ce era, ca banii sunt putini, etc. Raspunsul a venit prompt: nu se poate sa iti dam atatia bani (cu toate ca nu se discutase vreodata de renegocieri, micsorari, etc). Mi-am inaintat demisia si apoi am inteles ce aiurea o sa fie. Mi s-a intocmit un referat de blocare a salariului - propunandu-se imputarea unei sume de bani p