avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 748 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Vreau sa fiu tutorele legal al surioarei mele
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Vreau sa fiu tutorele legal al surioarei mele

Am 21 de ani (data nasterii 20.03.1989) sunt studenta in anul 2 si angajata full time in Bucuresti. In decembrie 2009 am pierdut-o pe mama... As vrea s-o aduc pe surioara mea in varsta de 11 ani la Bucuresti si s-o cresc eu (ajutata financiar si de tatal meu). Stiu ca trebuie sa indeplinesc anumite conditii si sa urmezi niste pasi, dar nu stiu de unde sa incep. Va rog sa ma ajutati.
Cel mai recent răspuns: Corina Capotã , Avocat 21:10, 4 Mai 2010
In cazul in care ambii parinti fiind morti, necunoscuti, decazuti din drepturile parintesti, pusi sub interdictie, disparuti ori declarati morti, copilul este lipsit de ingrijirea ambilor parinti, precum si in cazul prevazut in art. 85, copilul va fi pus sub tutela.

Adresati-va DGASPC ( Directiei generale de asitenta sociala si protectie a copilului) cu o cere in acest sens, sau autoritatii tutelare din orasul de domiciliu.Acestia vor inainta cererea dvs. catre instanta( judecatorie) , unde va avea loc un proces in care veti fi chemata dvs. si institutia respectiva. Sora dvs., intrucat are peste 10 ani va fi audiata si ea in camera de consiliu.Succes.
Ultima modificare: Duminică, 2 Mai 2010
ContSters47264, utilizator
În speta nu sunt incidente dispoz. art. 113 Codul familiei pentru instituirea tutelei minorei. Avand in vedere ca aceasta are un parinte in viata - tatal -, daca sora dv. a fost incredintata mamei, tatal dv. va depune o cerere de incredintare a minorei. Sa inteleg ca nu locuiti cu tatal dv.?
Daca tatal dv. se afla in una din urmatoarele situatii, puteti solicita instituirea tutelei in favoarea dv.:
Art. 117. - Nu poate fi tutore:
b) cel decăzut din drepturile părinteşti sau declarat incapabil de a fi tutore;