Sunt studenta la Masterat in cadrul Universitatii de Arta si Design.Am obtinut diploma de grafician, graphic-design, in urma absolvirii studiilor universitare. Doresc sa imi infiintez un PFA pentru a presta servicii de web-design, productie materiale publicitare, vanzari obiecte de arta create de mine. Dar ma gandeam la infiintarea unei Asociatii Familiale, pentru a putea angaja sa ma ajute si pe logodnicul meu(daca o asemenea angajare este defapt posibila in cazul Asociatiei Familiale , daca logodnicul meu nu are experienta/diploma in arte vizuale, arte plastice)
Doresc sa ma ajutati cu cateva informatii:
1. Daca imi fac PFA , ce anume am de platit la stat, ce taxe si impozite trebuiesc platite in decursul unui an?
2.Daca infiintez PFA-ul si nu am nici o comanda in sase sau mai multe luni, cum se procedeaza cu plata taxelor si impozitelor?
3.Dar despre cea de a doua optiune cu Asociatia Familiala , ce taxe si impozite am de platit in cazul in care imi infiintez o Asociatie Familiala si il angajez pe logodnicul meu?
4.Trebuie sa fim casatoriti ca sa putem face parte din aceeasi Asociatie Familiala?
5.Acceasi intrebare, dar daca nu primesc nici o comanda sau foarte putine comenzi, in decurs de mai multe luni, cum se procedeaza atunci cu taxele si impozitele, ce as avea de platit in cazul in care nu as castiga nimic?
PFA nu poate avea angajaţi cu contract de muncă pentru desfăşurarea activităţii pentru care a fost autorizată;
PFA îşi desfăşoară activitatea folosind în principal forţa de muncă şi aptitudinile sale profesionale.
Persoana fizica titular al ÎI (întreprinderii individuale) este comerciant persoană fizică de la data înregistrării sale în Registrul comerţului;
Pentru organizarea şi exploatarea întreprinderii sale, întreprinzătorul titular al ÎI, în calitate de angajator persoană fizică, poate angaja terţe persoane cu contract individual de muncă, înregistrat la inspectoratul teritorial de muncă, potrivit legii;