Urmeaza sa fac un contract privind distributia unor produse pe plan local, cu un partener care nu are sediul in comunitatea europeana. Toate produsele vor fi achizitionate via internet si via depozit ce va fi deschis undeva in RO. Toate veniturile din incasari ce provin din vanzarea bunurilor, se vor vira direct firmei straine , mai putin TVA-ul. Partenerul din romania ce va detine depozitul va lucra pe baza de comision. Tot partenerul din romania se va ocupa de plata taxelor locale pentru produsele ce vor intra pe teritoriul comunitatii ( taxele vamale, TVA platit in vama, etc). D.p.d.v. al prestarii de servicuu este foarte simplu. Intrebarea mea este cum va fi din punct de vedere al contabilitatii?
Firma din RO se va inregistra cu taxele vamale, cu distribuirea produselor, incasarea pe plan local si virarea la partenerul strain a sumelor incasate. Cum vedeti voi asta in contabilitate?
Produsele se vor vinde in Romania la un pret care include:
- pretul furnizorului;
- taxe vamale si
- TVA.
Dvs. veti vira celui ce v-a livrat produsele "pretul furnizorului" iar taxele vamale si TVA vor fi virate la stat. Acestea se vor contabiliza in firma dvs.
De asemenea, veti factura serviciile si veti primi banii pentru acestea.
Nu are sens sa-i virati lui toti banii incasati si apoi sa trageti de el sa va dea inapoi taxele.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.