avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 520 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... CMI, PFA sau pers fizica neautorizata
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

CMI, PFA sau pers fizica neautorizata

Sunt medic si am lucrat in contract pe 1/2 norma :">la un centru privat. Din cauza anularii contractului cu casa m-am gandit sa schimb tipul contractului cu unul aparent mai avantajos: Cabinetul medical individual(CMI) sau Pers fizica autorizata(PFA). Din punct de vedere contabil am inteles ca e acelasi lucru. Dar juridic? Si oare e mai avantajos decat o conventie civila cu o pers fizica neautorizata?:">
Cel mai recent răspuns: ileanaiordache , utilizator 23:01, 10 Mai 2010
Cabinetul medical individual ca si cabinetul de avocatura individual se subscriu acelorasi reguli ca si persoana fizica autorizata atat dpdv contabil, fiscal cat si juridic. Deci si in cazul in care in calitate de PFA incheiati o conventie civila cu o pers.fiz.neaut. tot va trebui sa-i platiti sau sa vi se plateasca onorariul+16%.
CMI este mai bine ca puteti sa va angajati si o asistenta, un contabil eventual. In acest caz, este necesar un contract cu casa de sanatate, functie de care puteti deschide cabinetul.
Personalitate juridica nu aveti in nici-una din aceste variante.
Daca doriti sa aveti personalitate juridica, atunci solutia este infiintarea unui srl, care poate avea obiectul de activitate "servicii medicale.......", dar si in acest caz nu puteti functiona fara aviz si contract cu casa de sanatate

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract de colaborare pfa bithas bithas buna ziua, sunt medic si am infiintat PFA in vederea deschiderii unui Cabinet Medical Individual. Am nevoie sa colaborez cu un asistent medical (angajat la ... (vezi toată discuția)