Alina_2010 a scris:
Buna dimineata.Dupa ce principii ar trebui sa ma ghidez pentru a elabora o organigrama cat mai corecta?ce nu ar trebui sa omit?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Buna ziua,
Organigrama se face dupa o analiza a activitatilor, a posturilor, a fluxului informational si a fluxului operational. Structura ar trebui sa se concretizeze in urma unei decizii de business precum infiintarea unei firme, modificarea obiectului principal de activitate, restrangerea activitatii, concedirea unor oameni.
In realizarea organigramei trebuie sa se tina cont de structura functionala a companiei (functii clar definite si responsabilitate ierarhica: financiar, vanzari, logistica etc), de proiecte (specifice in domeniul serviciilor profesionale, dezvoltatorilor IT, firmelor de proiectare) si de structura matriceala (fiecare persoana este responsabila atat ierarhic – managerul per functie, cat si transversal - managerul de proiect sau managerul de produs).
Pe langa organigrama, trebuie facute fisele de post, regulamentele interne, dar si procedurile si sistemele de implementate.
Trebuie sa tineti cont ca atat organigrama cat si fisa de post transmit dimensiunea "pe verticala" a unei organizatii.
Dupa realizarea organigramei dar si a fiselor de post, departamentul de resurse umane trebuie sa o aduca la cunostinta angajatilor si sa o puna in aplicare. Probleme cu organigrama pot sa aiba firmele care nu au implementata o structura in concordanta cu realitatile mediului lor intern.
Mai multe informatii gasiti in curs:
[ link extern ]
O zi buna