Avem urmatoarea problema: intr-un ansamblu imobiliar nou, langa blocuri s-au vandut parcela cu parcela si locuri de parcare (fara niciun spatiu intre ele). Dandu-si seama constructorul de faptul ca vanzand tot nu a lasat nici macar o cale de acces catre curtile interioare, s-a apucat sa marcheze locurile de parcare din ce in ce mai decalat pentru a-si corecta eroarea si a lasa spatiu in dreptul aleilor spre curte. Dar ne izbim aici de o problema de drept, odata proprietari, nimeni in tara asta nu mai poate sa te mute niciun centimetru de pe terenul tau, eventual doar prin expropriere in cazul unor utilitati publice de interens national, dar nu este cazul aici. Eu imi stiu exact amplasamentul, am atat schema initiala de la constructor actualizata cu numar de CF, cat si schita de la cadastru si este decalat fata de marcajele lor cu circa 2 locuri si jumatate..
Care este institutia la care trebuie sa apelez impotriva constructorului pentru refacerea marcajelor? Sau tin cumva marcajele si delimitarea parcelelor de proprietari?
Fiecare proprietar detine exact ceea ce a cumparat, individualizat prin actele si mentiunile din actul de vanzare, intabulat apoi la CF. Marcajul, indiferent de cine e facut, nu are nicio relevanta.
Complexul e finalizat? Sunt vandute majoritatea apartamentelor? Aveti asociatie de proprietari sau regulament de proprietate asumat la vanzare?
daca, si numai daca aveti un "plan de amplasament si delimitare a corpului de proprietate" cu stampila OCPI in care e inscris locul dvs de parcare individualizat prin coordonate XY ( intr-un tabel) puteti merge la Politie care se ocupa acum cu tulburarile de posesie.
Sunteti organizati ca si asociatie de locatari sau de proprietari?
Referitor la autoritatea care eventual se poate implica in solutionarea marcajelor,
aceasta este autoritatea publica locala
ma iertati, dar fiind un "iubitor" al proprietetii socialiste ( sociale, in comun, a nimanui) trebuie sa adaug:
-aveti un "apartament" intr-o constructie in "condominiu" , pe langa apartament aveti si parti comune pereti, scari, terenul de sub constructie, poate un trotuar injurul constructiei).
-si un teren proprietate privta 10-12m ( sau cat o fi...). singura legatura cu apartamentul e ca le-ati cumparat in acelasi timp ( o coincidenta ) !
- de drumuri, parcari, spatii verzi, si alte proprietati publice sau private ale statului ca si de marcajele pe acestea, se ocupa uneori "autoritatea publica locala"!
- "asociatiile" au ca "obiect" administrarea spatiilor din "condominiu" ...
- marcajul cu vopsea, cu banda ca si gardul poate fi o forma de delimitare a proprietatii.
- daca "terenul" pe care il detineti "ingradeste" libertatea altuia - in sensul ca ii blocheaza accesul la proprietate- va poate cere in instanta drept de servitute de trecere ( sau poate cumpara aceasta servitute....)
Nu ma asteptam la atatea raspunsuri in timp asa de scurt.
Sunt vandute toate aproape toate apartamentele, complexul este locuit de circa jumatate de an sau chiar ceva mai mult si exista asociatii de proprietari (sunt 6 blocuri a cate 100 de apartamente).
Sunt constient ca marcajul nu are nicio relevanta din punct de vedere juridic. Dar lumea fiind foarte comoda si necunoscandu-si atat drepturile cat si obligatiile (cum ar fi evitarea tulburarii de posesie), accepta foarte usor faptul ca locul lor s-a "mutat" pentru ca este intr-adevar necesar acel spatiu aferent aleii spre curtea interioara. Eu oricum mi-am rezolvat partial problema, incapatanat fiind si cu legea si actele in mana, am gasit un vecin cu care ne "calcam pe picioare" caruia nu-i pasa unde isi lasa masina, asa incat mi-a lasat locul lui dupa numerotare si el sta pe locul meu dupa numerotare. Astfel locul pe care stau acum este aproape de amplasamentul real si corect. Dar pe mine ma intereseaza sa pun in miscare o institutie care sa oblige pe cine trebuie sa faca marcajele corecte.
Nu stiu in ce masura se baga autoritatea locala (primaria in speta) la o astfel de problema fiind vorba de niste litigii intre proprietari pe proprietati private. Daca cei de la urbanism sunt cei care ar putea sa-i forteze pe constructori, atunci voi apela la ei.
Ca sa raspund urmatorului post, nu ma intereseaza sa ma "cert" cu vecinii pentru tulburare de posesie (i-am amenintat destul cu asta si pana la urma stau aproape pe locul meu), ci vreau sa fie obligati constructorii sa marcheze locurile si asta corect. Am schita de la cadastru stampilata si am schema cu coordonate si dimensiuni, nu exista dubiu care e locul meu si toti sunt constienti ca nu stau pe locul lor, dar e greu sa misti 100 de oameni si fiecare sa se certe cu fiecare ca sa stam toti pe amplasamentul corect.
Ca o paranteza, nu exista trotuar. Off topic, este voie sa faci ansamblu redizential in anul 2009 si sa faci doar sosea fara trotuar? Exista si pentru acestu lucru cai de constrangere pentru constructor?
Daca din ultimul post sugerati ca parcarile fiind proprietati individuale si in acelasi timp toata parcarea poate fi considerata spatiu comun, atunci intr-adevar asociatia ar trebui sa organizeze aceasta (re)marcare. Din pacate nu este o solutie pentru rezolvarea marcajelor pentru ca dupa cum v-am spus, vecinilor nu prea le pasa ca in fapt toti sunt niste potentiali infractori (de tulburare de posesie). Spun potentiali pentru ca in absenta reclamatiei, nu exista infractiune.