Documentele necesare infiintarii unui PFA
1. Sediul PFA puteti sa-l stabiliti in orice localitate si se va inregistra la registrul comertului de pe langa Tribunalul judetului in care este acest sediu. Acest lucru presupune existenta dreptului de proprietate asupra imobilului unde se va inregistra acest PFA, contract de inchiriere sau contract de comodat.
2. Costurile nu sunt mari daca faceti procedurile de inregistrare personal.
3. Timpii birocratici care de obicei variaza de la caz la caz.
4. Documente necesare:
1. Cererea de inregistrare (original)
2. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original); 3. Carte de identitate sau pasaport (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul); 4. Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizata); 5.Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original); 6. Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate (original); 7. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii (model 1 sau model 2, dupa caz).
8. Daca este cazul:
- precizare din care sa rezulte ca titularul dreptului de proprietate intelege sa afecteze folosinta spatiului in vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaratie, etc.);
- documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectatiune (declaratie pe proprie raspundere);
- documentele care atesta pregatirea profesionala (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atesta experienta profesionala (fotocopii certificate olograf); 9. In cazul persoanelor fizice care desfasoara activitate economica autorizata si recunoscuta intr-un alt stat membru al UE sau al Spatiului Economic European, documentatia care atesta functionarea legala, obtinuta in celalalt stat (fotocopie si traducere in limba romana certificata olograf).
10. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.
Iata un doua link-uri cu mai multe detalii:
[ link extern ]
[ link extern ]
OUG nr. 44/2008 prevede si posibilitatea solicitarii inregistrarii online pentru toate cele trei categorii: PFA, intreprindere individuala si intreprindere familiala.
[ link extern ]
Succes si multa rabdare
L.C. :luck: