OMEF Nr. 179/2007 pentru aprobarea Instrucţiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxă pe valoarea adăugată( MO nr. 347 din data de 22.05.2007)prevede ca deconturile TVA pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale de catre organul fiscal competent, la initiativa acestuia sau la solicitarea persoanei impozabile.
In vederea corectarii erorilor persoana impozabila depune solicitarea la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata. In acest sens compartimentul de specialitate va comunica in scris persoanei impozabile data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
Pentru corectarea erorilor materiale compartimentul de specialitate, pe baza constatarilor proprii sau in baza documentelor prezentate de persoana impozabila, intocmeste un referat in care inscrie constatarile referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, precum si modul in care se vor corecta aceste erori. In baza acestui referat se emite decizia de corectare care este structurata conform modelului decontului de TVA in vigoare la data la care se refera decontul intocmit eronat si care se completeaza numai la randurile care au suferit modificari cu diferentele in plus sau in minus fata de suma declarata initial.
Prin procedura de corectare de către organul fiscal competent a deconturilor de taxă pe valoarea adăugată depuse pot fi corectate erori materiale de tipul:
a) erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronată a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute în decont; preluarea eronată a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronată a soldului de plată din decontul perioadei fiscale anterioare);
b) înregistrarea în decont a diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată de plată, constatate de organele de control, contrar reglementărilor legale în materie;
c) erori provenind din înscrierea în decontul de taxă pe valoarea adăugată a sumelor solicitate la rambursare în perioada anterioară.
multumesc ptr raspunsuri
la declaratia tva...am trecut sumele corecte cu privire la livrari si achizitii...
la achizitii mai trebuia doar trecuta suma achizitiilor ptr care sunt scutite de taxe...asta nu influenteaza cu nimic totalul de plata tva ..nu stiu daca m-am exprimat corect ..
la randul 24 ar fi trebuit sa trec suma aceasta ...achizitii scutite de taxe , neimpozabile...
multumesc
Hg 1579 /2007
Broker_star
Buna Ziua!
Incepand cu 08.2007 in baza unui contract de broker am intermediat credite bancare cu mai cateva banci. Contractele initiate la acea vreme de banci ... (vezi toată discuția)