Am achizitionat materiale pentru amenajarea sesiului gen vopsea, gresie, faianta, obiecte sanitare
Cum este corect sa inregistrez in contabilitate aceste materiale?
Imobilul e inchiriat, de fapt e contract de comodat. Insa aceste amenajarii sunt necesare pentru a asigura un confort minim in vederea utilizarii sediului.
E nevoie sa receptionez pe cont de 3 si sa dau in consul sau se inregistreaza direct pe cheltuieli?
In acest caz arata ca o investitie in spatiu inchiriat si l-as trata altfel:
-inregistrare in cls 3 a materialelor, intocmire situatie de lucrari si descarcare in cont de investitii a materialelor si eventual a manoperei, cu amortizare pe durata contractului de comodat/chirie.
-este necesar acordul proprietarului pentru aceste lucrari si negocierea duratei contractului pentru a putea amortiza investitia in mod rezonabil; eventual compensarea chiriei pe o perioada cu o parte din c/val lucrarilor.
Regie proprie
costicul
Societatea construieste in regie proprie o cladire. Ajutati-ma sa inteleg.
Facturile cu materiale de constructii - 3021=401 sau 404?
Apoi : 231=3021
La ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.