Am achizitionat materiale pentru amenajarea sesiului gen vopsea, gresie, faianta, obiecte sanitare
Cum este corect sa inregistrez in contabilitate aceste materiale?
Imobilul e inchiriat, de fapt e contract de comodat. Insa aceste amenajarii sunt necesare pentru a asigura un confort minim in vederea utilizarii sediului.
E nevoie sa receptionez pe cont de 3 si sa dau in consul sau se inregistreaza direct pe cheltuieli?
In acest caz arata ca o investitie in spatiu inchiriat si l-as trata altfel:
-inregistrare in cls 3 a materialelor, intocmire situatie de lucrari si descarcare in cont de investitii a materialelor si eventual a manoperei, cu amortizare pe durata contractului de comodat/chirie.
-este necesar acordul proprietarului pentru aceste lucrari si negocierea duratei contractului pentru a putea amortiza investitia in mod rezonabil; eventual compensarea chiriei pe o perioada cu o parte din c/val lucrarilor.
Regie proprie
costicul
Societatea construieste in regie proprie o cladire. Ajutati-ma sa inteleg.
Facturile cu materiale de constructii - 3021=401 sau 404?
Apoi : 231=3021
La ... (vezi toată discuția)