avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... reclamatie csa
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

reclamatie csa

Buna ziua,
Ma poate ajuta cineva sa compun o reclamatie la CSA? acum o luna de zile am fost implicata intr-un accident rutier in care am fost partea vatamata. Soferul vinovat mi-a dat asigurarea(avea asigurare la Carpatica), au venit cei de la Asigurari au facut constatarea, nu ne-au dat nota de constatare decat dupa ce am intervenit cu cineva care a mai lucrat in asigurari si ne-a spus ca erau obligati sa-ti dea acea hartie pe loc. Cei de la service au comandat piesele, s-au apucat de masina dar au mai constatat ca mai sunt si alte piese care trebuiesc inlocuite. Au completat un proces verbal suplimentar si l-au trimis catre cei de la Asigurari"(nu am primit raspuns nici la primul proces verbal de constatare- dupa o luna de zile). Luni a fost sotul meu la service, iar cei de acolo i-au spus ca au venit cei de la asigurari impreuna cu cel care ne-a lovit si ca au comparat cele doua masini pentru ca spun ei "au dubii" in privinta accidentului. Concluzia Inspectorului de la Asigurari a fost: " Luati-va masina de la service si reparati-o pe banii dumneavoastra pentru ca nu cred ca vi se aproba dosarul. Tot ce puteti face este sa dati in judecata firma de asigurari".
va rog sa imi spuneti cum sa procedez in continuare.
Multumesc,
Cel mai recent răspuns: NIKOLIC SLOBODAN , utilizator 14:11, 23 Septembrie 2019
[ link extern ]

COMPLETATI FORMULARUL ON-LINE DE PE SITE-UL COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR (VEZI LINK MAI SUS). E SUFICIENT SA POVESTITI TOTUL IN DETALIU, CU CUVINTELE DUMNEAVOASTRA. NU VA TREBUIE FORMULARI SAVANTE...
SUCCES
Da, puteti face o reclamatie la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor , dar in opinia mea , acest demers este prematur.
Eficient ar fi:
- sa solicitati asiguratorului sa va comunice oficial motivul respingerii la plata a despagubirii;
- motivul de refuz trebuie sa se fundamenteze pe lege , pe concluziile unui inspector antifrauda , sau ale unei expertize tehnice extrajudiciare facuta de un expert tehnic auto;
- cum insa inteleg ca nu ati parcurs aceasta procedura , adica nu ati fost convocata de asigurator pentru a stabili dinamica producerii accidentului si concordanta avariilor , e clar ca acest raspuns nu va fi dat prea curand de asigurator, insa este important, foarte important sa-i solicitati oficial motivul de refuz ;
- asiguratorul trebuie sa va raspunda in max. 30 de zile de la inregistrarea cererii dvs. ;
- abia dupa aceea este eficienta o reclamatie la CSA ( eu sugerez sa o transmiteti prin posta) pentru a atasa la ea , cel putin xerocopiile adresei dvs. si raspunsul asiguratorului;
- CSA este obligata sa va raspunda in 30 de zile, daca raspunsul nu va satisface, urmeaza procedura amiabila cu asiguratorul , iar daca nu se realizeaza intelegerea, va mai ramane doar instanta....

Sesizarea la CSA nu rezolva mare lucru pentru ca CSA va verifica problemele de respectare a legislatiei si nu de fond, iar asiguratorul (mai ales cel in cauza) este destul de versat in astfel de probleme ca sa se acopere de articole de lege - v. art. 45 alin 3. din Ord nr. 21/2009 sau 5/2010 al CSA .
Singurul lucru pe care-l puteti face acum este sa va adunati probele pentru dovedirea in instanta a vinovatiei celui care v-a lovit cat si a intinderii prejudiciului (eventual puteti sa apelati la un expert tehnic pentru un dosar de asigurare dovezi), sa cereti la asigurator solutia care s-a dat pe dosarul de dauna deschis si sa actionati in instanta pe cel care se face vinovat de producerea accidentului, cu chemarea in garantie a asiguratorului.
Pentru reparatia masinii trebuie sa achitati devizul la service.
Va doresc succes !
La toate sfaturile celorlalti consultanti as adauga sa va constituiti propriul dosar cu dcopia dupa documentele ambilor participanti la eveniment , declaratii ale unor martori, constatarea asiguratorului, note tehnice ale reparatorului privind anumite solutii tehnice, apoi sa mergeti la asigurator pentru o conciliere. Daca va puteti duce insotita de un avocat ar fi si mai bine.Ssi acolo in prezenta avocatului puteti cere motivarea refuzului scrisa. Si daca nu aveti succes, atunci nu va ramane decat calea instantei. Avocatul va sti ce trebuie si cum trebuie sa o faca.
Asiguratorul are dreptul ca in termen de trei luni de la data producerii accidentului sa desfasoare propriile investigatii si din pacate, exact asta vi se intampla si dvs.
Intre timp, pasna la indeplinirea termenului precizat anterior, puteti face sesizari la CSA, indepliniti procedura de conciliere si apoi probabil veti fi obligat sa dati firma de asigurari in judecata. Veti castiga, cu siguranta.:)

Alte discuții în legătură

Dosar daune MARYUSS2007 MARYUSS2007 Buna ziua! In urma cu trei luni am fost implicat intr-un accident auto. Dupa producerea accidetului persoana vinovata mi-a dat asigurarea am deschis dosar la ... (vezi toată discuția)
Despagubire neachitata milu claudiu milu claudiu In 2010 iulie am avut accident cu un asigurat Euroins,in data de 15 noiembrie 2010 s-a emis factura pentru despagubire catre asigurator nici pana in ziua de ... (vezi toată discuția)
Reparatie in regie proprie rouacasiope rouacasiope Buna ziua. Am deschis la euroins un dosar de daune, insa de 6 saptamani tot astept un raspuns... NU MAI AM RABDARE! Am nevoie de masina... Spuneti-mi, va rog, ... (vezi toată discuția)