As dori sa stiu cum se pot factura utilitatile(curent electric, telefon, regie, ...) intre 2 PFA-uri care-si desfasoara activitatea in acelasi spatiu iar titular de contract este doar un singur PFA. Din cate stiu codul CAEN nu permite sa facturezi orice utilitate...
Ce se scrie pe factura de exemplu pentru curentul electric?
In opinia mea, puteti reglementa aceasta situatie, intocmind un protocol intre cele doua entitati, in care se stabilesc, de comun acord urmatoarele:
-cotele de cheltuieli pentru folosirea in comun a spatiului respectiv precum si
-utilitalile ce vor fi supuse acestei proceduri.
In factura de energie electrica de exemplu, veti trece la explicatie "contravaloare energie electrica in procent de 50% conform protocolului nr..." incheiat intre cele doua parti.
La stabilirea cat mai echitabila a procentului (cotei) puteti avea ca sistem de referinta criterii cum ar fi de exemplu suprafata utila folosita.
Titularul contractului pe spatiu unde va desfasurati activitatea va pune la dispozitie
"x"metri patrati ,pentru acesta incheiati un contract de comodat ,(cu titlu gratuit)in care sa stipulati acest lucru .
Deasemenea sa fie prevazut ca deducerea chelt. cu utilitatile a spatiului va fi in cota parte aferent metrilor patrati cedati(poate fi 30% ..50%).
Facturile pe utilitai vor fi facturate de furnizori pe numele propietarului contratului,iar d-voastra conf. contractului de mai sus aveti dreptul sa va deduceti cheltuielile aferente.:D.La un eventual control nu veti avea nici o problema daca aratati contractul.
Succes..
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Bransament electric
ady09
buna ziua, va rog o informatie
in cazul in care socrul meu detine un spatiu, am facut bransamentul electri pe numele lui persoana fizica cum pot ca factura de ... (vezi toată discuția)
Pfa
Thanis
Ce cheltuieli cu utilitatile pentru sediu ( telefon, curent electric, intretinere ) se pot deduce din profitul realizat ca PFA? (vezi toată discuția)