avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1070 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contabilitate CMI
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contabilitate CMI

Sunt medic medicina de urgenta si am competenta in echografie. Pentru a putea incheia un contract cu un centru medical si a efectua echografii, mi-am infiintat (e bine spus?) un cabinet medical individual, inchiriind (prin contract de comodat) un spatiu la acelasi centru medical. Am fost instiintata de curand ca trebuia sa depun formularele 220 si 200 la Finante. Numai ca, pt.a le completa, trebuiau completate mai intai jurnalul de incasari si plati si registrul inventar. Deocamdata stau cu cele 2 registre intr-o parte si cu un teanc de chitante in cealalta parte, incercand sa-mi dau seama ce cheltuieli sunt deductibile, ce criterii ar trebui sa indeplineasca bonurile etc. Ca exemplu de neclaritati ar fi:
- bonurile care contin cheltuieli deductibile (ex.rechizite) pot contine si altceva (sacosa de plastic cumparata in acelasi timp, pasta de dinti sau painea)?
- trebuie sa am pt.fiecare cumparatura factura fiscala sau sunt suficiente bonurile (desigur, cu stampila magazinului)?
- pot considera cheltuiala deductibila asigurarea de malpraxis sau asigurarea de viata sau pensia privata?
- ce alte indatoriri (in afara de plata impozitului), de genul depunerii de acte, de situatii etc. mai am si la ce date ar trebui depuse?
- care sunt penalizarile?
- care sunt caracteristicile legale ale unui CMI?
- pot schimba sediul CMI la mine acasa? Ce ar implica acest lucru? Cum este mai bine: sediul la mine acasa sau la centrul medical?
Pe scurt, as vrea putin ajutor ca sa pot intelege "ce este si cu ce se mananca" un CMI si ajutor ca sa-mi pot face contabilitatea CMI-ului. Am incercat sa vorbesc cu cateva contabile, dar se pare ca realizarea contabilitatii la CMI-ul meu este total neprofitabila comparativ cu ce oferte au dumnealor. Toate mi-au spus ca este un lucru prea simplu, pe care-l pot realiza si eu. Dar CUM?
Cu multumiri,
rodmaxx
Cel mai recent răspuns: Alexandru Suteu , Consultant fiscal 07:33, 5 August 2010
Daca nu ati gasit inca lamuriri la problemele dvs si doriti in continuare sprijin atunci astept sa-mi trimiteti un email pentru a incepe o colaborare.
Buna ziua,
Chiar si contabilitatea in partida simpla pentru CMI este mai complicata decat vor unii sa creada. Important este faptul ca v-ati pus anumite semne de intrebare la completarea registrelor, lucru pe care nu multa lume il face. Daca sunteti din Bucuresti si aveti nevoie de contabil va stau la dispozitie.
Buna ziua,

1) Cheltuielile deductibile , sunt acele cheltuieli efectuate pentru buna desfasurare a activitatii dumneavoastra.
ex. Daca aveti un contract de comodat sau de inchirie a masinii personale intre dumneavoastra si cabinet , va puteti deconta cheltuielile cu benzina si uleiul cheltuit in interesul desfasurarii activitatii( transportul aparaturii medicale sau medicamentelor este o cheltuiala deductibila , un drum la Constanta pentru a va efectua concediul este o cheltuiala nedeductibila) . Benzina pe care o decontati trebuie sa aiba justificare pe o foaie de parcurs.
2) Facturile ce contin cheltuieli deductibile pot contine si cheltuieli care nu sunt aferente activitatii pe care o desfasurati. Conditia este sa le evidentiati ca si cheltuieli nedeductibile la momentul platii impozitului . Atentie ! Am spus facturi nu bonuri.
3)Pentru cumparaturile pe care le efectuati in interesul cabinetului , solicitati factura. Doar bonurile de benzina sunt considerate bonuri fiscale.
4) Pentru contributiile pe care trebuie sa le calculati si sa le platiti , precum si situatiile pe care trebuie sa le depuneti , va poate lamuri cel mai bine inspectorul de la Finante , de care apartine cabinetul dumneavoastra.
5) Nu stiu sa va raspund care sunt penalizarile pentru ca nu am inteles la ce fel de abateri va referiti( neplata obligatiilor , nedepunerea declaratiilor .... ).
6)Orice modificare in datele de infiintare a cabinetului se poate face la notar.Asta ar implica un cost suplimentar cu notarul (este o cheltuiala deductibila). Nu stiu daca e mai bine sau mai rau. In general corespondenta legata de activitate va vine la sediul firmei , dar puteti comunica institutiilor si tertelor persoane cu care colaborati, adresa punctului de lucru. In opinia mea nu conteaza unde e sediul firmei .
7)Asigurarea de malpraxis este o cheltuiala deductibila pt. ca tine de activitatea pe care o desfasurati (si am impresia ca e si obligatorie) . Asigurarea de viata sau de pensie privata nu este o cheltuiala deductibila decat daca aveti contract de munca , si aveti prevazut in contract si alte drepturi in afara de cele salariale (cum ar fi plata asigurarii de viata si a pensiei private)
Ex. daca in contractul de munca prevedeti , acordarea hranei , puteti deconta si alimente.
P.S. Contabilitatea este un lucru prea simplu pentru doamnele carora le-ati solicitat ajutorul , deoarece domniile lor cu asta se ocupa. Rugati-le sa puna un diagnostic , dupa ce dumneavoastra le dadaciti in mare cam ce au de facut in privinta asta si o sa vedeti ca ce inseamna simplu pentru unii , inseamna bataie de cap pentru altii. Daca platiti un contabil (unul cu experienta ) s-ar putea sa economisiti mai mult decat platind penalizari , amenzi , sau impozit mai mult . In plus pierdeti timp batandu-va capul cu ceva ce detestati. In timpul acesta a-ti putea face bani desfasurand o activitate care va face placere.

La plata cu intarziere a impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat (impozit pe venit, tva, etc) si bugetelor asigurarilor sociale (cas,cass,somaj,), se penalizeaza intarzierea la plata cu urmatorele:

- dobanzi 0,05 % /zi;
- penalitati :
0% pentru primele 30 zile intarziere;
5% pentru intarzieri cuprinse intre 30 si 90 de zile;
15%pentru toate intarzierile la plata mai mari de 90 de zile.


Pentru impozitele si taxele locale (cele care se achita la bugetul local (ex. autoturisme, etc.), penalitatea este de 2% pentru fiecare luna de intarziere.

Baza legala: OUG 39/2010 pentru modificarea Codului de procedura fiscla.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli deductibile cmi rodmaxx rodmaxx Sunt medic medicina de urgenta si am competenta in echografie. Pentru a putea incheia un contract cu un centru medical si a efectua echografii, mi-am infiintat ... (vezi toată discuția)
Rca masina pe cabinet de avocat dumitru2000 dumitru2000 cabinetul de avocat foloseste gratuit masina unei firme in baza unui ctr comodat poate cabinetul sa plateasca RCA si sa-si deduca aceasta ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli deductibile lelena_b lelena_b locuiesc la 37 km de localitatea in care am locul de munca si momentan fac naveta(nu zilnic) cu masina personala(o perioada a fost data in comodat cabinetului ... (vezi toată discuția)