avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1070 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contabilitate CMI
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contabilitate CMI

Sunt medic medicina de urgenta si am competenta in echografie. Pentru a putea incheia un contract cu un centru medical si a efectua echografii, mi-am infiintat (e bine spus?) un cabinet medical individual, inchiriind (prin contract de comodat) un spatiu la acelasi centru medical. Am fost instiintata de curand ca trebuia sa depun formularele 220 si 200 la Finante. Numai ca, pt.a le completa, trebuiau completate mai intai jurnalul de incasari si plati si registrul inventar. Deocamdata stau cu cele 2 registre intr-o parte si cu un teanc de chitante in cealalta parte, incercand sa-mi dau seama ce cheltuieli sunt deductibile, ce criterii ar trebui sa indeplineasca bonurile etc. Ca exemplu de neclaritati ar fi:
- bonurile care contin cheltuieli deductibile (ex.rechizite) pot contine si altceva (sacosa de plastic cumparata in acelasi timp, pasta de dinti sau painea)?
- trebuie sa am pt.fiecare cumparatura factura fiscala sau sunt suficiente bonurile (desigur, cu stampila magazinului)?
- pot considera cheltuiala deductibila asigurarea de malpraxis sau asigurarea de viata sau pensia privata?
- ce alte indatoriri (in afara de plata impozitului), de genul depunerii de acte, de situatii etc. mai am si la ce date ar trebui depuse?
- care sunt penalizarile?
- care sunt caracteristicile legale ale unui CMI?
- pot schimba sediul CMI la mine acasa? Ce ar implica acest lucru? Cum este mai bine: sediul la mine acasa sau la centrul medical?