Buna ziua,
Chiar si contabilitatea in partida simpla pentru CMI este mai complicata decat vor unii sa creada. Important este faptul ca v-ati pus anumite semne de intrebare la completarea registrelor, lucru pe care nu multa lume il face. Daca sunteti din Bucuresti si aveti nevoie de contabil va stau la dispozitie.
Buna ziua,
1) Cheltuielile deductibile , sunt acele cheltuieli efectuate pentru buna desfasurare a activitatii dumneavoastra.
ex. Daca aveti un contract de comodat sau de inchirie a masinii personale intre dumneavoastra si cabinet , va puteti deconta cheltuielile cu benzina si uleiul cheltuit in interesul desfasurarii activitatii( transportul aparaturii medicale sau medicamentelor este o cheltuiala deductibila , un drum la Constanta pentru a va efectua concediul este o cheltuiala nedeductibila) . Benzina pe care o decontati trebuie sa aiba justificare pe o foaie de parcurs.
2) Facturile ce contin cheltuieli deductibile pot contine si cheltuieli care nu sunt aferente activitatii pe care o desfasurati. Conditia este sa le evidentiati ca si cheltuieli nedeductibile la momentul platii impozitului . Atentie ! Am spus facturi nu bonuri.
3)Pentru cumparaturile pe care le efectuati in interesul cabinetului , solicitati factura. Doar bonurile de benzina sunt considerate bonuri fiscale.
4) Pentru contributiile pe care trebuie sa le calculati si sa le platiti , precum si situatiile pe care trebuie sa le depuneti , va poate lamuri cel mai bine inspectorul de la Finante , de care apartine cabinetul dumneavoastra.
5) Nu stiu sa va raspund care sunt penalizarile pentru ca nu am inteles la ce fel de abateri va referiti( neplata obligatiilor , nedepunerea declaratiilor .... ).
6)Orice modificare in datele de infiintare a cabinetului se poate face la notar.Asta ar implica un cost suplimentar cu notarul (este o cheltuiala deductibila). Nu stiu daca e mai bine sau mai rau. In general corespondenta legata de activitate va vine la sediul firmei , dar puteti comunica institutiilor si tertelor persoane cu care colaborati, adresa punctului de lucru. In opinia mea nu conteaza unde e sediul firmei .
7)Asigurarea de malpraxis este o cheltuiala deductibila pt. ca tine de activitatea pe care o desfasurati (si am impresia ca e si obligatorie) . Asigurarea de viata sau de pensie privata nu este o cheltuiala deductibila decat daca aveti contract de munca , si aveti prevazut in contract si alte drepturi in afara de cele salariale (cum ar fi plata asigurarii de viata si a pensiei private)
Ex. daca in contractul de munca prevedeti , acordarea hranei , puteti deconta si alimente.
P.S. Contabilitatea este un lucru prea simplu pentru doamnele carora le-ati solicitat ajutorul , deoarece domniile lor cu asta se ocupa. Rugati-le sa puna un diagnostic , dupa ce dumneavoastra le dadaciti in mare cam ce au de facut in privinta asta si o sa vedeti ca ce inseamna simplu pentru unii , inseamna bataie de cap pentru altii. Daca platiti un contabil (unul cu experienta ) s-ar putea sa economisiti mai mult decat platind penalizari , amenzi , sau impozit mai mult . In plus pierdeti timp batandu-va capul cu ceva ce detestati. In timpul acesta a-ti putea face bani desfasurand o activitate care va face placere.
La plata cu intarziere a impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat (impozit pe venit, tva, etc) si bugetelor asigurarilor sociale (cas,cass,somaj,), se penalizeaza intarzierea la plata cu urmatorele:
- dobanzi 0,05 % /zi;
- penalitati :
0% pentru primele 30 zile intarziere;
5% pentru intarzieri cuprinse intre 30 si 90 de zile;
15%pentru toate intarzierile la plata mai mari de 90 de zile.
Pentru impozitele si taxele locale (cele care se achita la bugetul local (ex. autoturisme, etc.), penalitatea este de 2% pentru fiecare luna de intarziere.
Baza legala: OUG 39/2010 pentru modificarea Codului de procedura fiscla.