avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 542 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu de studii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu de studii

Buna seara

Va rog frumos sa ma lamuriti in urmatoarea problema: sunt studenta in anul II la facultatea de psihologie. Am intrat in sesiune si as avea nevoie de cateva zile libere (maxim 7) ca sa ma pregatesc in tihna. In ce conditii si cu ce riscuri imi pot lua concediu de studii? Ce presupune acesta?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Cristia , utilizator 22:53, 8 Iunie 2010
Buna seara.

Codul Muncii prevede urmatoarele: "Art. 149. - (1) Salariaţii au dreptul să beneficieze, la cerere, de concedii pentru formare profesională.
(2) Concediile pentru formare profesională se pot acorda cu sau fără plată.

Art. 150. - (1) Concediile fără plată pentru formare profesională se acordă la solicitarea salariatului, pe perioada formării profesionale pe care salariatul o urmează din iniţiativa sa.
(2) Angajatorul poate respinge solicitarea salariatului numai cu acordul sindicatului sau, după caz, cu acordul reprezentanţilor salariaţilor şi numai dacă absenţa salariatului ar prejudicia grav desfăşurarea activităţii.

Art. 151. - (1) Cererea de concediu fără plată pentru formare profesională trebuie să fie înaintată angajatorului cu cel puţin o lună înainte de efectuarea acestuia şi trebuie să precizeze data de începere a stagiului de formare profesională, domeniul şi durata acestuia, precum şi denumirea instituţiei de formare profesională.
(2) Efectuarea concediului fără plată pentru formare profesională se poate realiza şi fracţionat în cursul unui an calendaristic, pentru susţinerea examenelor de absolvire a unor forme de învăţământ sau pentru susţinerea examenelor de promovare în anul următor în cadrul instituţiilor de învăţământ superior, cu respectarea condiţiilor stabilite la alin. (1)."

Bafta!

Av. Emilia Ene