avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 781 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Se poate beneficia de indemnizatie pt CC daca dupa ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Se poate beneficia de indemnizatie pt CC daca dupa inainte de incheierea somajului am incheiat contractul de munca? Cat reprezinta acum indemnizatia?

Buna,
Am fost in somaj 9 luni, iar din data de 10 mai 2010 am incheiat contractul de munca pe o per. nedeterminata, fara sa am nici o zi de intrerupere. Sunt insarcinata in 18 saptamani si din data de 7 iunie sunt in concediu medical. Din ce data as putea beneficia de concediu prenatal? Voi putea beneficia de indemnizatia de crestere a copilului si cum se va calcula ea? Cat reprezinta acum indemnizatia?
Cel mai recent răspuns: Elena Savciuc , Consultant resurse umane 11:48, 15 Iunie 2010
Asiguratele au dreptul la concedii pentru sarcina si lauzie, pe o perioada de 126 de zile calendaristice, perioada in care beneficiaza de indemnizatie de maternitate, potrivit art.23 din OUG nr.158/2005, actualizata, privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate. Concediul pentru sarcina se acorda pe o perioada de 63 de zile inainte de nastere, iar concediul pentru lauzie pe o perioada de 63 de zile dupa nastere. Concediile pentru sarcina si lauzie se pot compensa intre ele, in functie de recomandarea medicului si de optiunea dumneavoastra, in asa fel incat durata minima obligatorie a concediului de lauzie sa fie de 42 de zile calendaristice (art.24 din OUG nr.158/2005).

Da, dupa terminarea concediului de maternitate, veti beneficia de indemnizatia lunara de crestre copil pana la doi ani.Oug nr.148/2005 prevede: