avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Daca angajatorul nui a platit contributiile pe o ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Daca angajatorul nui a platit contributiile pe o perioada pot sa le platesc eu?

am o banuiala ca angajatorlu meu nu si-a platit contributiile catre stat pt mine de cand sunt in concediu medical, pot sa platesc eu cumva retroactiv suma in locul lui? unde as putea sa verific daca si-a platit sau nu? sunt gravida si nu as vrea sa ma trezesc fara indemnizatia pt cresterea copilului.va multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 14:55, 16 Iunie 2010
Buna ziua,
Daca esti in concediu de sarcina si lauzie, angajatorul nu are de platit asa de multe contributii pentru tine. La acest tip de concediu nu se calculeaza, nu se retine si nici nu se achita pentru salariat urmatoarele contributii: contributia la sanatate(pentru ca este concediu medical), contributia la somaj(contractul de munca este suspendat din prima zi de concediu de sarcina si lauzie) si impozitul(conform Codului fiscal). Contributia la pensii este singura care se calculeaza si se retine dar si aceasta la salariul minim pe economie(adica 600 lei) si nu venitul realizat de tine.
Parerea mea este ca nu are rost sa achiti tu bani in locul angajatorului...asta este o obligatie care ii revine si in situatia in care nu plateste acum...plateste mai tarziu...
Faptul ca el nu achita contributiile aferente salariului atat pentru salariat cat si pentru unitate nu iti afecteaza tie dreptul la indemnizatia pentru cresterea si ingrijirea copilului pana la 2 ani.
O zi buna,
Acordarea indemnizatiei pentru CCC pana la 2 ani nu este conditionata de plata contributiilor sau a impozitelor ci numai de obtinerea de venituri profesionale impozabile.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură