In sect 6 au venit reprezentanti ai primariei care pretind obligativitatea incheierii unui contract de colectare deseuri reciclabile incheiat cu o firma de salubrizare. Noi avem contractul de colectare deseuri incheiat cu Urban dar pt cel de deseuri reciclabile exista clauze si taxe separate. Cautand disperata legislatie pe net, am gasit HG21/2005 care prevede la art. 20 ca
(2)Operatorii economici deţinători de deşeuri de ambalaje au următoarele obligaţii:
a)să asigure valorificarea şi, respectiv, reciclarea deşeurilor de ambalaje prin mijloace proprii sau prin predare către operatorii economici autorizaţi;
b)să raporteze, la solicitarea autorităţii locale pentru protecţia mediului, cantităţile de deşeuri de ambalaje gestionate în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Eu inteleg de aici ca nu suntem obligati sa incheiem acest contract daca ne ocupam de reciclabile singuri.
Este aceasta hotarare in vigoare sau exista alt act prin care se stipuleaza obligativitatea incheierii acestui contract?
De asemenea, am inteles de la Urban ca la incheierea contractului ne obligam sa furnizam minim 200kg de doua ori pe luna, altfel se achita taxe suplimentare.
Este ok sa ne gestionam singuri aceste ambalaje reciclabile (prin transportul la un centru de colectare) in cazul in care cantitatea colectata (ambalajul marfurilor desfacute-cartoane) este mult sub cele 400kg lunare?
Aveti de ales intre posibiliatile oferite prin lege-art 20 din HG621/2005- insa prin valorificare prin mijloace proprii se intelege in primul rand sa fii persoana autorizata in vederea colectarii si valorificarii si sa ai posibilitatea sa le valorifici.
Da, este vorba de o persoana juridica. Exista si alte acte sau hotarari care fac referire la obligativitatea incheierii unui contract de colectare ambalaje reciclabile? Multumesc.