avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 397 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... O speta de divort
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

O speta de divort

Sunt studenta la drept in anul 2 si, din pacate, am un caz de divort in familie. Cum nu stiu practica ci mai mult teorie, as dori sa apelez la sfaturile de pe acest forum.

Fratele meu a avut o casnicie de 4 ani din care a rezultat un copil de 3 ani. In ultimele 6 luni, el si sotia lui nu s-au mai inteles, el si-a gasit pe altcineva si s-a mutat impreuna cu acea femeie.
Sotia lui nu vrea sa divorteze, el insa considera ca nu se mai poate continua asa.
Certificatul de casatorie, actele copilului si cam toate actele se afla in posesia sotiei lui, acesta amanintandu-l (la telefon,deci fara martori), ca nu ii va da nici un act pentru divort.

Si acum intrebarile aferente problemei:

1. Cum poate el obtine duplicate dupa actele necesare divortului? (ma gandesc la duplicate dupa certificat de casatorie si certificat de nastere al copilului )
2. Ei s-au inteles relativ ok, fara certuri foarte mari, asadar nu prea sunt nici martori. Ce poate sa faca in legatura cu martorii? Sa gaseasca 2 persoane care sa sustina ca ei nu mai locuiesc impreuna? Sa puna martor pe actuala sa prietena?
Totodata, as dori sa stiu daca martorii sunt supusi unui interogatoriu sau doar se asculta martorii, ce au de declarat si punct ( martorii nu pot sustine decat numai ca nu i-au mai vazut impreuna, ca ei s-au despartit in fapt de mai bine de jumatate de an si cam atat...nu au fost martori la vreo cearta)?

3. Ca motiv de divort, el va sustinte nepotrivirea de caracter, lipsa comunicarii si lipsa relatiilor intre ei doi in ultimul an (asta pt a fi cupla comuna). Exista insa temerea ca ea va sustine ca e din culpa lui, ca el si-a parasit domiciliul si, poate il va acuza de infidelitate (desi stia de la bun inceput de cealalta femeie si chiar a cunoscut-o pe acesta).
Se va respinge cererea lui sau se va considera culpa comuna? Faptul ca el si-a parasit domiciliul si are pe altcineva reprezinta un motiv de a respinge cererea?

Ca si mentiune, in tot acest timp cat au fost despartiti in fapt, el si-a vizitat copilul aproape saptamanal si a dat bani mamei (aproximativ 25% din salar) lunar pentru cresterea copilului. (aici iar, nu prea sunt martori, poate doar vecinii daca l-au vazut vizitand copilul).

Ce se poate face in acest caz? V-as fi extrem de recunoscatoare daca ati putea sa imi dati un raspuns.
Cu multumiri, Alexandra Dumitrescu.
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Iunie 2007
Alexandra.D, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adrian Copil , Consilier juridic 14:57, 11 Iulie 2007
1. Nu este neaparat necesar sa obtina duplicate (nici nu cred ca cei de la starea civila elibereaza duplicate pentru acest motiv) ...o sa relateze in cerere faptul ca nu putut intra in posesia actelor si o sa solicite in instanta sotiei sa depuna copii la dosar- ; Nu pierde din vedere ca el ar putea fi acuzat de abandon de familie potrivit codului penal.(nu in acest dosar binenteles)
2.Martorii sunt supusi unui interogatoriu daca partea adversa doreste sa le puna intrebari.
4.Culpa se va stabili functie de probele la dosar.
Cel mai bine ar fi sa mearga la un avocat pentru consultatie.
Ca un sfat pentru viitor, ar fi bine ca banii pe care ii trimite sotiei pentru copil sa ii trimita prin mandat postal, asa poate sa dovedeasca si ca i-a dat. Exista chiar o rubrica pe formularul de mandat postal unde poate mentiona pentru ce trimite acesti bani.
Draga Alexandra,
Faptul ca ai invatat ceva teorie rezulta din modul in care stii sa formulezi intrebarile (parca procedura divortului se invata destul de tarziu, prin anul III).
Am doua idei de transmis.
1. martor poti fi chiar tu (rudele sunt acceptate ca martor in procesele de divort).
2. incearca sa faci ceea ce eu n-am facut in vremea studentiei: mergi in salile de judecata si asista la procese.
Pate e mai bine sa mearga pe procedura divortului prin acordul ambelor parti. In acest caz Instanta nu ar mai retine culpa unuia dintre soti.
Ei bine, evident ca fratele meu va apela la sfaturile unui avocat cu experienta ( eu sunt inca prea "mica" :D - ca si experienta si nu cred ca l-as putea ajuta asa cum trebuie, mai ales ca nu e chiar un divort simplutz )

Pana atunci, m-am oferit eu sa ii fac rost de cat mai multe informatii si astfel sa mearga la avocat pregatit de surioara mai mica cu tot ce trebuie.

Eu stiam ca la cererea de divort se anexeaza certificatul de casatorie in original si parca copii dupa celelelate acte ( certificat de nastere al copilului, c.i. ale reclamantului si paratului). Astfel, cum sotia lui i-a promis ca nu va vedea actele in original, m-am gandit sa faca rost de duplicate ( si ii va trebui si duplicat dupa certificatul de nastere al copilului ca altfel nu va avea dupa ce sa faca copie ).

Nu stiu daca exista posibilitatea de a face doar cererea de divort urmand sa i se solicite paratei sa aduca la dosar actele, certificatul de casatorie in original si copiile necesare ( daca ne gandim un pic, el nu va avea o copie dupa c.i. al ei , decat numai daca va aduce ea).

Referitor la culpa, evident ca ideal ar fi sa fie din culpa comuna si nemotivata. Totusi, nu stiu cum va aprecia instanta faptul ca el locuieste cu altcineva (desi a survenit despartirae in fapt, deci nu stiu cat se numeste adulter sau nu).

Legat de martori, stiu ca pot sa fiu si eu martor ( ne-am gandit la varianta asta) si tocmai de aceea intrebam daca martorii sunt supusi unui interogatoriu sau nu. Eu una nici nu pot sa sustin mai mult decat ca "nu i-am mai vazut impreuna", "locuiesc separat" si "intre ei nu mai exista comunicare decat strict legata de copil".

Ma pasioneaza dreptul familiei tocmai pentru ca lucrurile aparent simple pot fi foarte complicate...si oamenii sunt cei care le complica. :D

Alte discuții în legătură

Divortz cu minor petros petros buna ziua! fratele meu este insurat de 15 ani iar copilul rezultat din casatorie are 14 ani. sotia lui a intentat actiunea de divort, dar dupa cum stau ... (vezi toată discuția)
Divort din culpa comuna snowwhite snowwhite as avea nevoie de ajutor... as vrea sa depun actele pentru divort, dar am nelamuri in ceea ce priveste formularea cererii de divort.este vorba despre un ... (vezi toată discuția)
Divort danaro danaro Buna ziua, Apelez pe aceasta cale deoarece am nevoie de un sfat. Fratele meu este casatorit din 1987 si in urma acestei casatorii a rezultat un baiat. ... (vezi toată discuția)