avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 397 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... O speta de divort
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

O speta de divort

Sunt studenta la drept in anul 2 si, din pacate, am un caz de divort in familie. Cum nu stiu practica ci mai mult teorie, as dori sa apelez la sfaturile de pe acest forum.

Fratele meu a avut o casnicie de 4 ani din care a rezultat un copil de 3 ani. In ultimele 6 luni, el si sotia lui nu s-au mai inteles, el si-a gasit pe altcineva si s-a mutat impreuna cu acea femeie.
Sotia lui nu vrea sa divorteze, el insa considera ca nu se mai poate continua asa.
Certificatul de casatorie, actele copilului si cam toate actele se afla in posesia sotiei lui, acesta amanintandu-l (la telefon,deci fara martori), ca nu ii va da nici un act pentru divort.

Si acum intrebarile aferente problemei:

1. Cum poate el obtine duplicate dupa actele necesare divortului? (ma gandesc la duplicate dupa certificat de casatorie si certificat de nastere al copilului )
2. Ei s-au inteles relativ ok, fara certuri foarte mari, asadar nu prea sunt nici martori. Ce poate sa faca in legatura cu martorii? Sa gaseasca 2 persoane care sa sustina ca ei nu mai locuiesc impreuna? Sa puna martor pe actuala sa prietena?
Totodata, as dori sa stiu daca martorii sunt supusi unui interogatoriu sau doar se asculta martorii, ce au de declarat si punct ( martorii nu pot sustine decat numai ca nu i-au mai vazut impreuna, ca ei s-au despartit in fapt de mai bine de jumatate de an si cam atat...nu au fost martori la vreo cearta)?