1. Daca aveti orice concediu medical, in afara de cel de maternitate, sunteti supusa prevederilor OUG 158/2005,asa cum a fost ea modificata de curand.
2. Va redau Normele de aplicare a art.51.3din OUG 158/2005, modificata:
Norme de aplicare a prevederilor art. 51 alin. (31) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate
Publicat in Monitorul Oficial nr. 327 din 18.05.2010
Art. 1 - (1) Verificarea prezenţei asiguraţilor aflaţi în incapacitate temporară de muncă la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicată se efectuează de către plătitorii de indemnizaţii, însoţiţi, dacă este cazul, de un reprezentant al poliţiei, avându-se în vedere programul individual de recuperare recomandat de către medicul specialist şi numai în intervalul menţionat în declaraţia prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme.
(2) Adresa de domiciliu sau reşedinţa la care urmează a se efectua verificarea este cea menţionată de asigurat prin declaraţia prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2 - Plătitorii de indemnizaţii pot solicita prezenţa reprezentantului poliţiei cu ocazia verificării prezenţei asiguraţilor la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicată, în vederea desfăşurării în condiţii corespunzătoare a acestei activităţi, pentru preîntâmpinarea unor situaţii de risc ce ar putea aduce atingere ordinii şi liniştii publice.
Art. 3 - Prezenţa reprezentantului poliţiei poate fi solicitată astfel:
a) în scris, anterior deplasării reprezentanţilor plătitorului de indemnizaţii la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicată de asiguraţi;
b) prin apelarea numărului unic de urgenţă 112, în timpul procedurii de verificare a prezenţei asiguraţilor la adresa de domiciliu sau la reşedinţa indicată, de către reprezentanţii plătitorului de indemnizaţii.
Art. 4 - (1) Solicitarea prezenţei reprezentantului poliţiei în situaţia prevăzută la art. 3 lit. a) se face astfel:
a) în scris, cu minimum 24 de ore înainte de efectuarea verificării. Unitatea teritorială de poliţie competentă să răspundă solicitării este cea de pe raza teritorială unde îşi are adresa de reşedinţă asiguratul, adresă consemnată prin declaraţia prevăzută în anexa nr. 1;
b) plătitorii de indemnizaţii au obligaţia de a comunica unităţii teritoriale de poliţie competente, în copie conformă cu originalul, actul intern de desemnare a reprezentanţilor săi care efectuează verificarea, modalităţile de contact a acestora (număr de telefon, fax etc.), data şi intervalul orar la care urmează a se efectua verificarea.
(2) Unitatea teritorială de poliţie competentă are obligaţia de a comunica plătitorilor de indemnizaţii în maximum 24 de ore de la data primirii solicitării fie datele de contact ale reprezentantului său, fie motivul refuzului sau al imposibilităţii de a desemna un reprezentant.
(3) În situaţia în care unitatea teritorială de poliţie competentă este în imposibilitate de a desemna un reprezentant pentru data şi intervalul orar stabilite de plătitorii de indemnizaţii, aceasta poate propune o altă dată şi/sau un alt interval orar, dintre cele menţionate în declaraţia prevăzută în anexa nr. 1, pentru care poate desemna un reprezentant.
(4) ªeful structurilor de poliţie competente poate desemna reprezentantul său pentru activitatea de verificare, în principal, din cadrul formaţiunilor de ordine publică, cu posibilitatea de a decide inclusiv asupra prezenţei şi a unor poliţişti din cadrul altor formaţiuni.
Art. 5 - (1) În cadrul acţiunii de verificare reprezentantul unităţii teritoriale de poliţie competente are obligaţia de a acţiona conform reglementărilor legale cu privire la exercitarea profesiei de poliţist.
(2) Persoanele desemnate să efectueze verificarea au obligaţia de a asigura pe parcursul verificării respectarea garanţiilor constituţionale privind inviolabilitatea domiciliului, respectarea dreptului la viaţă intimă, familială şi privată.
Art. 6 - (1) În cadrul acţiunii de verificare a prezenţei asiguraţilor aflaţi în incapacitate temporară de muncă la adresa de reşedinţă indicată este interzisă pătrunderea reprezentanţilor plătitorilor de indemnizaţii sau a reprezentantului unităţii teritoriale de poliţie competente în locuinţă sau în locul împrejmuit ţinând de aceasta.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) pot pătrunde în locuinţă sau în locul împrejmuit ţinând de aceasta numai reprezentanţii plătitorului de indemnizaţii având consimţământul expres al persoanei care le foloseşte. Consimţământul se obţine, în scris, sub semnătură, anterior pătrunderii în locuinţă sau în locul împrejmuit, prin procesul-verbal de constatare prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme.
(3) Dispoziţiile alin. (2) sunt aplicabile numai în situaţia în care asiguratul, din cauza stării sale de sănătate, nu se poate deplasa în exteriorul locuinţei sau al locului împrejmuit ţinând de aceasta.
Art. 7 - În cazul în care la activitatea de verificare participă şi un reprezentant al poliţiei, acesta semnează procesul-verbal de constatare prevăzut în anexa nr. 2.