cum se poate obliga asociatia sa participe la curatarea subsolului daca nu toti locatarii sunt de acord? adica subsolul este inundat, tevi sparte, tantari, sobolani etc. si nu toti locatarii vor sa contribuie la curatarea lui... cine poate obliga asociatia sa curete, totusi, subsolul?
Daca nu vor sa participe cu munca, atunci sa participe cu bani. Angajati cativa oameni care sa va curete subsolul, reparati-va tevile, deratizati...si apoi platiti.
Subsolul este spatiu comun si trebuie sa fie la fel de curat si de ingrijit ca propriul apartament, altfel degeaba avem casele impopotonate cu ultimele traznai ale tehnicii si amenajarilor interioare, daca in subsol pute si misuna sobolanii.
Oricat de sarac ai fi, curatenia trebuie sa ti-o pastrezi in jurul tau. Asa ca daca nu poti sa pui mana sa cureti, atunci dai banu'.
Neparticiparea din mesaj se refera atat la munca, cat si la bani... Si daca insusi administratorul nu avizeaza operatiunea de curatare a subsolului? Cine il poate obliga pe acesta? Exista vreun organ de control al statului care sa verifice si sa sanctioneze, daca este cazul, starea de curatenie de la subsolul blocului?
Primaria, SANEPID-ul sau cum i-o mai fi spunand acum, "cei de la mediu".....
o astfel de situatie nu este de dorit, aceste institutii aplicind amenzi asociatiei si obligind la igienizarea subsolului, ceea ce implica o cheltuiala suplimentara
cel mai bine este ca decizia sa fie luata in comitetul executiv, sa fie angajata o firma si sa se bage la cheltuiala conform legii
Curatarea subsolului si reparatia instalatiilor de la subsol este, conform legii, in sarcina asociatiei de proprietari. Proprietarii, membrii asociatiei, au ales in adunarea generala un presedinte si un comitet execiutiv. Acestia sunt obligati sa intretina proprietatea comuna, sa repare si sa mentina in stare buna de functionare instalatiile comune. Unele din aceste activitati pot fi aprobate in adunarea generala, planificate din timp, constituit fond de reparatii etc. Altele de tipul avariilor nu mai asteapta adunarea generala (ce se poate tine odata pe an) si se rezolva prin decizia comitetului executiv care se intruneste lunar.
Administratorul nu poate sa decida daca o lucrare se face sau nu.
Faceti o sesizare catre presedinte si solicitati sa se rezolve problema din subsol. Presedintele va discuta in comitet si, in functie de urgenta vor decide sa se execute lucrarea imediat sau sa se puna pe ordinea de zi in prima adunare generala.
Lucrarile de reaparatii si intretinere sunt obligatorii, conform legii, si nu se solicita votul adunarii generale. Trebuiesc facute, se fac.
In adunarea generala se poate stabili modul de constituire a fondului de reparatii (in rate, cote lunare, etc), pentru toate lucrarile planificate dintr-un an.