avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 474 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Regulamente de ordine interioara
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Regulamente de ordine interioara

Buna ziua.Revin cu un nou subiect legat de Dreptul Muncii.As dori sa stiu dupa ce criterii se realizeaz regulamentele de ordine interioara si daca sunt legale.Lucrez intr-un call center si de curand au fost construite vestiare inafara salii de operatiuni.Acum suntem obligati sa ne tinem toate lucrurile in vestiarele respective si nu avem voie nici cu pahare de apa pe masa.Se accepta doar sticle de apa insa nu pe masa doar in sertarul dulapului.In cursul zilei de astazi am primit advertisment in urma caruia voi fi concediata.Motivul pentru care am primit advertismentul este ca aveam o sticla de apa pe birou,supervisorul m-a atentionat sa o bag in sertar iar eu am pus sticla in geanta (poseta)asezata pe birou.Nu mi se pare corect sa mi se limiteze accesul la bunurile personale in timpul serviciului.Nu mi se pare corect nici faptul ca nu pot tine sticla de apa pe birou pentru ca este foarte incomod sa imi trag mereu scaunul(in timp ce vb cu clientii la telefon) sa imi scot sticla de apa din dulap.Mi s-a precizat de catre managerul de operatiuni ca nu avem voie cu nimic pe birouri din motiv estetic si aceasta regula face parte din regulamentul interior.Este legal asa ceva???Pot primi advertisment pt o asemenea cauza??Este legal sa imi interzica sa tin sticla de apa pe birou sau geanta sustinand ca acest lucru este un regulament interior??
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:33, 14 Iulie 2010
Buna ziua.Conform dispoziţiilor art.257 din Codul Muncii regulamentele interioare se intocmesc de angajator cu consultarea sindicatelor sau a reprezentantilor salaratilor.Daca acestia si-au dat acordul cu aceste prevederi nu mai aveti ce face si trebuiesc respectate intocmai
1. Dvs. ati citit vreodata acel Regulament intern?
2. Cititi aici ce spune Codul muncii despre Regulamentul intern si veti sti ce sa-i cereti angajatorului:

Regulamentul intern

Art. 257. - Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz.
Art. 258. - Regulamentul intern cuprinde cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:
a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si al salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;
h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice.
Art. 259. - (1) Regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora.
(2) Obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul regulamentului intern trebuie indeplinita de angajator.
(3) Modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern.
(4) Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului.
Art. 260. - Orice modificare ce intervine in continutul regulamentului intern este supusa procedurilor de informare prevazute la art. 259.
Art. 261. - (1) Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispozitiile regulamentului intern, in masura in care face dovada incalcarii unui drept al sau.
(2) Controlul legalitatii dispozitiilor cuprinse in regulamentul intern este de competenta instantelor judecatoresti, care pot fi sesizate in termen de 30 de zile de la data comunicarii de catre angajator a modului de solutionare a sesizarii formulate potrivit alin. (1).
Art. 262. - (1) Intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod.
(2) In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile prevazut la alin. (1) incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice.
~ Conținut șters la cerere ~

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Articolele din codul muncii care vorbesc despre roi ina_enache ina_enache Buna ziua Imi puteti spune care sunt articolele din Codul Mncii care vorbesc despre Regulamentul de ordine interioara, despre aplicabilitatea lui, ... (vezi toată discuția)
Regulament ordine interioara rrramor rrramor Care sunt specificatiile care trebuie sa apara in mod obligatoriu, in ROI? Multumesc! (vezi toată discuția)
Regulament intern anne_david anne_david Buna ziua, ce formalitati trebuie intocmite pentru ca regulamentul intern sa fie legal? (inregistrare la ITM...) Multumesc (vezi toată discuția)