avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Numirea in functia de grefier
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Numirea in functia de grefier

Buna! Am si eu cateva nelamuriri si cred ca este singurul loc unde pot afla ce ma intereseaza. Asadar, in urma cu foarte putin timp am promovat un concurs de ocupare a posturilor vacante de grefier si acum astept sa ma prezint la noul loc de munca.:D As vrea sa stiu cum se procedeaza mai departe, in sensul ca ma va repartiza conducerea instantei la sectia pe care o aleg ei sau am eu dreptul de a-mi exprima optiunea? Mentionez ca sunt studenta la drept si ca la un moment dat as dori sa incerc la INM, tocmai de aceea ma intereseaza in mod deosebit sectia la care voi fi repartizata. Astept raspunsuri, multumesc!
Cel mai recent răspuns: ES24 , utilizator 16:16, 22 Iulie 2010
Veti fi repartizata la instanta pentru a carui post vacant v-ati inscris la concurs. Urmeaza ca prin decizia Curtii de Apel sa vi se faca numirea. Poate sa mai dureze ceva timp.. dar cu siguranta pana la sfarsitul vacantei judecatoresti veti incepe, pentru ca nu este asa de aglomerat rolul instantei si va veti acomoda mai usor, decat dupa 1 septembrie, cand va fi mai greu, ca va fi mai mult de lucru.

Daca ati participat la concursul pentru ocuparea posturilor de grefier, altul decat cel organizat de o instanta cu posturi vacante, puteti fi repartizata oriunde ...dar cred ca dintre 2 sau 3 instante puteti sa alegeti care va fi mai aproape. Asta nu exclude imprejurarea repartizarii in al judet
Ultima modificare: Duminică, 18 Iulie 2010
ContSters122901, utilizator
Ar trebui sa ocupati postul pentru care ati optat in cererea de inscriere la concurs ... presupun ca ati completat o astfel de cerere pe care ati depus-o impreuna cu dosarul de inscriere.
Oricum, conducerea instantei va repartizeaza acolo unde considera ca este necesar, cel putin asa se practica la Iasi, unde am lucrat si eu in urma cu ceva ani.
Buna din nou! Eu ma refeream la posibilitatea de a opta pentru sectia instantei la care am fost admisa (civila, penala, comerciala, etc.). Nu vreau sa par insistenta, dar, cum spuneam, pe viitor imi doresc o cariera in magistratura (procuror sau judecator specializat in penal), iar in acest context cativa ani de "practica" la sectia penala m-ar ajuta enorm. Vroiam sa stiu daca exista posibilitatea de a alege sau eventual de a ma tranfera ulterior, din pacate nu cunosc alte persoane din domeniu care sa imi dea detalii. Dar, la fel cum ati spus si dvs., probabil ma vor repartiza ei unde considera necesar.. Multumesc pentru raspunsuri si o seara placuta in continuare!
Grefierul de sedinta trebuie sa se acomodeze cu responsabilitatile sale, indiferent in ce dosar lucreaza (civil, penal, comercial etc.),
Va invata in mod practic tot ce trebuie sa faca. I se explica o parte din atributii dar multe se invata pe "viu". Va incepe cu citatii, comunicari , formulare, etc.. apoi asista la o sedinta , doua - pentru a urmari pe un alt coleg grefier cu experienta, ce trebuie (si ce nu trebuie) sa faca in sala de judecata. Mai apoi, ce lucrari face dupa ce iasa din sala, apoi lucrul in dosare, car nu va fi putin, intocmirea corespondentei ce emana din dosare, conceperea adreselor, incheierile de sedinta, dup conspectele din caietul de sala al grefierului, transferul termenelor, darea numerelor sentintelor si trecerea solutiilor in Ecris si dosare, completarea condicilor,precum si trecerea in Ecris a tuturor celor enumerate pana aici si intocmeste listele de sedinta pentru sedinta urmatoare...... , pregateste dosarele pentru studiu....Multe mai sunt, dar participa si la sedintele din camera de consiliu.. In plus fiecare grefier mai are si alte atributii stabilite prin dispozitii, de catre conducerea instantei (executari civile, executari penale, relatiile cu adm. financiara, si multe altele..)
Dupa faza de acomodare, se intra in forta !
Participarea in sedintele de judecata, se face in baza unui grafic trimestrial , pe complete de judecata, intocmit de consiliul de conducere al instantei.
Dupa o anumita experienta in civil, poti fi repartizata si in penal - daca, si numai atunci - cand consiliul de cunducere al instantei apreciaza ca faci fatza din punct de vedere profesional., atentie, rapiditate, operativitate, verificare si evaluare profesionala , organizarea atributiilor in ordinea prioritatii,
Nici completul , nici dosarele nu se aleg dupa preferinte...
Totul este la aprecierea si hotararea cons. de conducere format din mai multi judecatori (care stiu cum lucreaza fiecare grefier in parte)
Nici in instantele mari care au sectii separate (materie civila,materie penala, comerciala si contencios ad-tiv, minori...) nu poti sa-ti alegi singur, o anumita sectie. Te recomanzi prin capacitatrea muncii tale, iar cons, de conducere decide.
Cons. de conducere este format din mai multi judecatori (care stiu cum lucreaza fiecare grefier in parte)
NU cred ca mai exista grefieri fara studii superioare de drept,( incadrarea salariala este pe masura) - sau cel putin cu SNG . Daca sunt cu studii medii si perfectionare, mai sunt cei cu o anumita varsta .. si o experienta de zeci de ani in spate.... Iti doresc mult succes in viitoarea ta alegere :)
Ultima modificare: Marți, 20 Iulie 2010
ContSters122901, utilizator
Multumesc mult Indines! Sunt nerabdatoare sa-mi incep activitatea, stiu cate luni am "tras" pentru acest concurs in paralel cu facultatea si cu sesiunile, iar acum nu pot decat sa imi doresc sa incep in forta. Voi vedea ce ocazii mi se ofera si cu siguranta voi profita de ele, stiu ca este o meserie de viitor din care voi invata multe... Nu ramane decat sa ma obisnuiesc cu programul incarcat, data fiind lipsa personalului auxiliar si a experientei mele, insa nu cred ca acest lucru va fi o problema.
O zi frumoasa in continuare!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Programare sedinte judecata eugen82 eugen82 Am cautat in regulamentul CSM de functionare a instantelor si nu am gasit un raspuns la urmatoarea intrebare: cine si cand in cadrul instantei stabileste ... (vezi toată discuția)
Au început înscrierile ºi pentru admiterea la sng zz-man zz-man Cei care au studii superioare juridice şi sunt interesaţi să fie grefieri pot citi mai jos detalii despre admiterea la ªcoala Naţională de Grefieri. ... (vezi toată discuția)
Dosar partaj bunuri comune MaryMiha MaryMiha Am un dosar de partaj pe rol l a care fostul sot a facut apel. S au amanat o multime de termene i ar acum la ultimul termen s a amanat pentru citarea partilor ... (vezi toată discuția)