Am vrut sa radiez un SRL luna trecuta si mi s-a solicitat un certificat fiscal.
Ca urmare a controlului efectuat am fost informati ca in ultimii 5 ani contabila firmei nu a mai prins in bilant si balante masina dar nici nu a casat-o.
Inspectorul vrea acum ca toate cheltuielile cu masina din ultimii 5 ani sa fie considerate cheltuieli nedeductibile (inclusiv benzina), si sa platim din urma atat taxe cat si penalitati.
Suma la care s-a ajuns este foarte mare pentru un SRL (cca 3000 euro).
Avand in vedere ca rezultatele financiare nu au fost afectate ne asteptam doar la niste amenzi. Mentionez ca nu avem angajati fiind o afacere de familie.
Cum putem evita sau diminua aceste penalitati si taxe avand in vedere ca exista o singura masina care a fost efectiv folosita pentru aprovizionarea cu marfa si in alte activitati pe intreaga perioada platindu-se taxe si impozite pentru aceasta?
Multumesc.
cine este proprietarul masinii ? persoana juridica -srl-ul sau o persoana fizica ?
Nu inteleg cand spuneti : "contabila firmei nu a mai prins in bilant si balante masina dar nici nu a casat-o."- detaliati un pic , va rog .
nu prea imi este clar ce s-a intamplat ; fac o presupunere acum : masina respectiva nu figureaza in evidentele contabile dintr-o eroare , si cu toatea acestea s-au inregistrat cheltuieli aferente .
SRL-ul este proprietar, este cel care achita impozitul pe masina la bugetul local .
Presupun ca masina respectiva este integral amortizata , dar nu mai figureaza in ctg mijloacelor fixe .
In listele de inventariere apare ?
Vorbesc de inventarierea care se face cel putin odata pe an .
Daca ar apare acolo, cred ca s-ar putea corecta acum balanta .Listele de inventariere cuprind si mijloacele fixe integral amortizate , dar aflate inca in proprietatea firmei.
Raportul de inspectie fiscala a fost deja intocmit ?
Aveti dreptate. Situatia este exact cum ati descris-o.
Nu s-au intocmit liste de inventariere niciodata. Este un SRL care s-a ocupat de comert cu amanuntul fara angajati.
Raportul de inspectie fiscala nu s-a intocmit inca.
cu ajutorul unui profesionist contabil ati putea face inventarierile care sunt obligatorii , iar rezultatul inventarierii sa il consemnati in registrul inventar ; masina eronat scoasa din evidenta contabila ar putea fi inregistrata extracontabil , intr-un cont in afara bilantului ; admit ca este o solutie fortata , dar nu vad alta varianta ;
Ati putea prezenta rezultatele inventarierii inaintea intocmirii RIF; este probabil ca existenta in evidenta extracontabila a masinii sa permita reconsiderarea ch. din nedeductibile in deductibile .
Oricum, inainte de a desfiinta firma , toate activele vor trebuie valorificate iar masina probabil ca o veti vinde catre persoana fizica .Pentru a putea fi vanduta ea trebuie sa existe in patrimoniu , de aceea va trebui corectat patrimoniul si cu acea masina .