Va rog sa ma ajutati in lamurirea unei situatii legata de inregistrarile din carnetul de munca.
In luna aprilie 2010, fostul meu angajator mi-a desfiintat locul de munca. La primirea carnetului meu de munca, am observat faptul ca mi-a fost inregistrata desfiintarea postului pe baza unei alte decizii, alta decat cea comunicata mie.
Am luat legatura cu fostul angajator care mi-a spus ca e un simplu rezumat al primei decizii (pe care am primit-o) si ca nu trebuie sa-mi fac griji, totodata, refuzand sa-mi comunice un exemplar al acestui "rezumat".
Astfel, am inregistrat o adresa scrisa la ITM prin care le-am solicitat o copie a deciziei inregistrata in carnetul meu de munca. Ieri, m-a sunat cineva de la ITM spunandu-mi ca nu pot sa-mi comunice respectiva decizie deoarece e o circulara ce le interzice aceasta actiune.
Aici apare si nelamurirea mea: ITM-ul este obligata de lege sa-mi comunice respectiva decizie sau, intr-adevar, nu au aceasta obligatie? Ce pot face pentru a intra in posesia deciziei de desfiintare post inregistrata in carnetul meu de munca dar care nu mi-a fost comunicata niciodata?
Potrivit Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.323/2009 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestatiilor de servicii in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii, contra unei taxe platite la caseria ITM-ului sau in contul acestei institutii, se poate elibera la cerere copii în baza documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricăror entităţi care au dreptul legal de a solicita şi obţine aceste informaţii ..... Tarif: 0,5 lei/pagină.
Multumesc mult pentru raspuns! Citez: "...la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricăror entităţi care au dreptul legal de a solicita şi obţine aceste informaţii..."; banuiesc ca ma calific in categoriile mentionate, doar cer informatii ce privesc persoana mea!
Asadar, o sa sun la ITM sa le comunic ca sunt obligati de lege sa-mi comunice copiile documentelor in cauza, iar in cazul in care refuza, le solicit sa-mi raspunda in scris si sa-mi motiveze in baza la ce anume imi refuza solicitarea.
"Referitor la adresa dvs. inregistrata la ITM Bucuresti sub nr. ..., va comunicam urmatoarele: ITM Bucuresti nu mai elibereaza copii dupa documentele depuse in evidentele institutiei intrucat Anexa la Ordinul MMFPS nr. 1323/2009 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestatiilor de servicii in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii s-a modificat din data de 11.05.2010 si nu mai prevede aceasta atributie.
Pentru eliberarea unei copii a deciziei de incetare a contractului individual de munca trebuie sa va adresati firmei ... (fostul angajator) cu sediul social in ...".
Iata ca, dupa ca angajatorul mi-a refuzat comunicarea deciziei de desfiintare a locului meu de munca, ITM-ul a refuzat de asemenea aceasta solicitare! Aveti idee ce pot face mai departe pentru a obtine documentul mentionat?
Intr-adevar, asa este ... actualul ministru al muncii a modificat Ordinul prin care se puteau obtine copii xerox de pe documentele depuse de angajator la ITM.
(Ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 363 din 11 mai 2010 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.323/2009 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestatiilor de servicii in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 333 din 19 mai 2010)